Ana Sayfa / Facebook / 2014 Yılı İçin Sosyal Medya Pazarlama Trendleri

2014 Yılı İçin Sosyal Medya Pazarlama Trendleri

Sosyal medya ağları 2000 yıllarının başlarından itibaren pek çok değişikliğe uğramıştır. 2014 yılına gelindiğinde ise tanıtımlar ve pazarlama için sosyal medya stratejimizi hazırlamak durumunda kaldığımız, kesinlikle çarpıcı birkaç değişiklik olduğunu görüyoruz. Bu yüzden önemli olan birkaç sosyal medya pazarlama trendine göz atmak durumundayız.

sosyal-medya-2014

Reklamcılığın Canlanması

Sosyal medya reklamların ve ciroların geleneksel biçimlerine büyük etki etmiştir. Satışların arttırılması için birçok şirket tarafından kullanılan sosyal medya pazarlama stratejilerinin omurgasını oluşturacak doğal reklamların geri dönüşüne şahit olacaksınız. Deneyimsiz olan kullanıcılar için doğal reklamlar online reklamcılığın bir tekniğidir. Bu teknikte reklamcılar, reklamlarını kullanıcıların deneyimlerine göre yerleştirerek onların ilgisini çekmeye çalışmaktadırlar.

Sosyal medya artık şirketler tarafından “ücretsiz pazarlama” olarak kullanılmayacaktır. Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram ve Pinterest gibi tüm öne çıkan sosyal medya firmaları para kazanma biçimlerini değiştirmişlerdir. Bu yüzden sosyal medya stratejilerinin “sosyal” unsurdan “medya ve reklamcılık” unsuruna dönüşüne şahit olacaksınız.

Çalışanların Katılımları

2014 yılında pek çok şirket daha fazla müşteri çekmek için “çalışanların katılımlarını” tercih edecektir. Birçok şirket sosyal medya pazarlaması için danışmanlar kiralıyor olmasına rağmen, çalışanların katkılarının çok daha fazla olacağı bir gerçektir çünkü onların şirket ile bağları çok daha güçlüdür. Her bir çalışanın sosyal ağda farklı bir çevresi vardır. Her bir çalışanın sosyal ağını düşünecek olursak kesinlikle bir şirketin tanıtım hizmetleri için genişletilebilir bir çevreye sahip olduğunu görürüz.

Facebook Pazarlama Konusunda Stratejik Değişiklikler

Geçtiğimiz yıl Facebook’un pazarlama politikalarında önemli değişiklikler oldu, küçük işletmeler ve kâr amacı gütmeyen yerler artık Facebook’un pahalı reklamlarını kullanmayı göze alamazlar. Bu işletmeler 2014 yılında pazarlama stratejilerini yenilemek durumundadırlar. Bir blog veya site oluşturarak Facebook’u trafik sağlamak amacıyla kullanmalılar ve kullanıcılardan sitede bağış yapmalarını istemeliler.

Oyuna Dahil Olmak İçin Ödeme Yapmalısınız

Facebook’un haber kaynağı kısmında yaptığı algoritma değişiklikleri ile sosyal medyanın organik erişimine büyük ölçüde etki etmiştir. Twitter geçen yıl halka arz edilerek para kazanma politikasını gelir sağlama yönünde değiştirmiştir. Google+ ücretli reklam biçimlerini tanıtmıştır. Para kazanma politikalarında gerçekleştirilen bu ciddi değişiklikler sebebiyle 2014 yılı “ücretli sosyal medya pazarlamanın” doğuşu olarak nitelendirilmektedir. Tüm şirketler artık gönderilerinin görünürlülüğünü arttırabilmek için sosyal medya sitelerine ödeme yapacaklardır. Bunun küçük işletmelere etkisi elbette büyük olacaktır.

Fusion Marketing (Birleşik Pazarlama) ve Panolar

Fusion Marketing yani Birleşik Pazarlama, 2014 yılında en önemli anahtar kelime olacaktır. Birleşik pazarlama yıllardır kullanılmaktadır ancak 2014 yılında kullanım açısından yükselişe geçecektir. Birleşik pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemlerinin internette kullanılan dijital pazarlama yöntemleriyle birleştirilmesiyle oluşturulan bir pazarlama yöntemidir. Diğer bir deyişle, sosyal medya işletmeler için pazarlama açısından bir dönüm noktası olacaktır.

Hakkında Timur DEMiR

Merhabalar. 22 Yaşında Karadeniz Teknik Üniversitesi Orman Mühendisliği 4. sınıf öğrencisiyim. Hobi ve iş olarak bir çok sitede yazarlık yapıyorum.

Mutlaka İncele

Güncel Blog Siteleri Yarışmasını Kazanan Siteler

4 Ağustos 2014 tarihinde bir yarışma düzenlemiştik. Bu yarışmaya blog sitesi sahiplerinin başvurmalarını istedik. Şartımız …

2 yorumlar

  1. Çok yararlı bir paylaşım olmuş.Teşekkür ederim

Bir Cevap Yazın