Ana Sayfa / Seo / Her Girişimcinin Bilmesi Gereken 5 SEO Trendi

Her Girişimcinin Bilmesi Gereken 5 SEO Trendi

Online pazarlama dünyasında bugünlerde sık sık sorulan bir soru var: “SEO öldü mü?”

Eğer müşterileriniz ile online olarak iletişim kurmanın çok daha sağlıklı olduğunu düşünenlerdenseniz buna dikkat etmeniz gayet doğal. SEO düzeninin değiştiğini görmek yadsınamaz bir gerçektir.

her-girisimcinin-bilmesi-gereken-5-seo-trendi

Örneğin, Google radikal bir yaklaşım gerçekleştiriyor. Şüpheli link oluşturma taktiklerinin, düşük kalitede içeriklerin ve kötü tasarımın bir web sitesine ceza aldırabileceğini gözler önüne seriyor. Yani geçmişte işiniz için yapmış olduğunuz bir takım işlemler artık çalışmayabilir ve samimi yaklaşmak gerekirse işinize zarar bile verebilir.

Bugünlerde başarılı SEO stratejileri marka oluşturma, mobil optimizasyon, içerik pazarlama ve sosyal medya etkileşimi gibi çeşitli öğelerin etrafında şekilleniyor. Bu yüzden artık stratejinizi bu gerçeklere uyarlamalısınız. Bunu yapabilmek için aşağıda yer alan 5 SEO trendini dikkatli bir biçimde inceleyebilirsiniz.

  • Etkili SEO üç sütundan oluşur. Güçlü bir SEO stratejisinin üç ana öğesi bulunmaktadır: linkler, içerik ve sosyal medya. Geçtiğimiz yıl sık sık söz edilen şey bu üç öğenin arasındaki bağdı. İçerik hedef kitlenizin ihtiyaçlarına karşılık vermeli ve belirli kar getirici işlemleri teşvik etmelidir. Sosyal medya erişim gücünüzü güçlendirmeli, arama motorlarına kullanıcının içeriğinizi değerli bulduğunu işaret etmelidir. Yüksek kaliteye sahip sitelerden elde edilecek linkler sizin sağlam ve güvenilir bir site olduğunuzu destekleyecektir. Bu döngünün ortaya çıkmasını sağlayacak şey ise oldukça iyi bir içerikle başlamaktadır.
  • İçerik pazarlama dijital olgunluğuna doğru ilerlemektedir. İçerik pazarlama 2013 yılında en çok konuşulan pazarlama terimiydi ve şu an dikkate alınması gereken bir trend konumundadır. Markalar kendi hikayelerini anlatma ve hedef kitlede merak uyandırma konusunda anlayışlı ve bilgili olmalıdır. İçerik pazarlamanın hayranlık uyandırdığı zamanlar artık geride kaldı, pazarlamacılar yatırımları hakkında daha fazla gelir talep etmektedirler. İçerik pazarlama olgunluk evresine yaklaşmaktadır ve nihayetinde sonuçlarını zenginleştirmek için artık etkili bir biçimde içeriği hedef alınmalı, performansları ölçmeli ve doğru gidişat bulunabilmelidir.
  • Mobil optimasyon artık isteğe bağlı bir seçenek değildir. Google’ın Hummingbird güncellemesini yayınlaması ile siteler için iyi sonuçlar elde etmek mobil strateji olmadan oldukça zorlaşmıştır. Mobil strateji, duyarlı tasarım ve mobil içerik gibi iki farklı öğeyi kapsamaktadır. Gerçekçi olmak gerekirse, artık dünya genelinde pek çok kişi akıllı telefon veya tablet sahibidir. Bu yüzden bu yöne yatırım yapmak bir gerekliliktir. Duyarlı tasarım sitenizin mobil cihazlarda daha iyi görüntülenmesine imkan sunacaktır. Bir mobil içerik stratejisi ise mobil kullanıcıların ihtiyaçlarına ve davranışlarına karşılık verebilecek bağlamda olmalıdır.
  • Markanızı oluşturmak link oluşturmaktan daha önemlidir. Güçlü bir marka SEO çalışmasında önemli bir yere sahiptir. Bu konuda en somut örnek Google’ın Google Authorship’e verdiği önemdir. Google Authorship, oluşturduğunuz içeriği yazar profiliniz ile ilişkilendirip arama motorlarında daha iyi sonuç almanızı sağlayan bir programdır. Markanızı oluşturmak ve alanınızda liderlik düşüncesine sahip olmak, daha iyi sonuç almanızı sağlayacak atılması gereken önemli adımlardır.
  • Sosyal medya, özellikle Google Plus, SEO konusunda önemli bir yere sahiptir. Google, kişilerden gelen işaretlerden çok, sosyal medyada paylaşım ve söz etme şekillerine önem vermektedir. Eğer güçlü bir sosyal medya pazarlama varlığına veya kullanıcıların içeriklerinizi kolay bir biçimde paylaşmasına yönelik bir stratejiye sahip değilseniz, bunu mümkün olduğunca kısa bir sürede gerçekleştirmelisiniz.

Sosyal medya, arama motorlarının sonuçlarını belirleyebilmek için SEO ile kesişen bir noktaya doğru evrilmektedir. Başlangıç için en ideal iki durum, Google Plus’ta yer edinmek ve sitenizde içeriklerin sosyal medyada paylaşımına imkan sunan bir takım araçlara sahip olmaktır.

İşiniz için bir SEO planı oluştururken iki şeyi aklınızdan çıkarmamalısınız: entegrasyon ve denge. İçerik oluşturma, link oluşturma ve sosyal platform oluşturmak gibi önemli noktalara yatırım yapın. Ancak tüm bu öğelerin birbirlerini desteklemesini sağlayın. Mümkün olduğunca hedef kitlenize yaklaşmaya çalışın.

Hakkında Timur DEMiR

Merhabalar. 22 Yaşında Karadeniz Teknik Üniversitesi Orman Mühendisliği 4. sınıf öğrencisiyim. Hobi ve iş olarak bir çok sitede yazarlık yapıyorum.

Mutlaka İncele

Yine Yeni Yeniden

2013 yılının Temmuz ayında başladığım blog yazarlığına yine yeni yeniden sloganıyla daha iddaalı, daha faydalı …