Ana Sayfa / Seo / 2014 Yılında SEO

2014 Yılında SEO

Google düzenli aralıklarla arama algoritmasında oynamalar yapmaktadır. 2013 yılında yapılan gerçekleştirilen algoritma değişikliklerinde en az 15 kayda değer değişiklik yapılmıştı. Tabi bunların yanında ufak güncellemeler de gerçekleştirilmişti.

2014-seo

Google Panda ve Google Penguin gibi ifadeleri daha önce duymuş olabilirsiniz. Bunlar önemli arama algoritma değişikliklerine verilen isimlerdir. Panda, 2011 senesinde çıkarılmıştı ve daha çok içerik kalitesine odaklı bir güncelleme olma özelliğini taşıyordu. Bir yıl sonra Penguin güncellemesi geldi ve satın alınan linkler veya link ağları gibi şüpheli linkleri hedef aldı. Yüzlerce belki de binlerce domain, popüler olsun veya olmasın bu düzenlemelerden etkilendiler. Google’a göre Panda güncellemesi arama sonuçlarının %12’sine etki ederken, Penguin sadece %3’üne etki etmiştir.

Hummingbird;

Bu oranlar geçtiğimiz yıl gelen Hummingbird güncellemesi ile gölgede kaldı. Matt Cutts’a göre Hummingbird, dünya genelinde arama sonuçlarının %90’nına etki etti ve bu Google’ın algoritmasında gerçekleştirilen en büyük değişikliklerden biri olma niteliğini taşımaktaydı.

Bu güncellemenin hedefi arama motorunun semantik arama yeteneklerini geliştirmek ve daha alakalı sonuçlar çıkarmak içeriği ve arama işlemini daha iyi anlamanın sağlanmasıdır.

Belki bu güncelleme için verilebilecek en iyi örnek konuşkan aramalardır. Kelimeler daha iyi anlaşıldığı için Google artık geçmişte çözülmesi zor olan arama sorgularına cevap verebilmektedir.

2014 on athletics all weather running track

2014 Yılında SEO;

SEO sürekli değişmektedir. Geçmişte birçok yaklaşım etkili olmuştur ve sonucunda eskimiştir. Geçtiğimiz yıllarda gelen güncellemeler 2014 yılında izlememiz gereken SEO yöntemlerini etkilemiştir. Bu yüzden bazı değişiklikleri dikkate almalıyız.

2013 yılında Google kullanıcılar için güvenli aramayı aktif hale getirme kararı aldı. Bu SSL şifreleme yöntemi sayesinde anahtar kelimeler verileri paylaşılamaz hale gelmiştir.

Eğer Google Analytics kullanıyorsanız buna kendiniz göz atabilirsiniz. Anahtar Kelimeler > Organik kısmına geldiğinizde burada en üst kısımında Belirtilmedi şeklinde bir ibare görürsünüz. Bu ibare ziyaretçinin güvenli arama yöntemini kullandığını gösterir.

Bu yöntem beraberinde bir şeyi daha getirmiştir. Artık Google’dan gelen organik trafiğin anahtar kelime seviyesinde takip edilemeyeceği anlamına gelir. Maalesef, bu önemli değişiklik ile ziyaretçilerimiz hakkında önemli bilgileri kaybettik. 2014 yılında sitenizi ilgili anahtar kelimeler için optimize etmek oldukça zor olacaktır.

Google bu noktada anahtar kelimelere odaklanmayı bırakıp kaliteli içerik üretmenin düşünülmesini istemektedir. Bu bizi bir sonraki değişiklikliğe götürmektedir.

Anahtar Kelimeler Yerine Başlıklar;

Anahtar kelime verilerinin kaybı ve Hummingbird güncellemesinin tanıtımı bizi anahtar kelimelerden başlıklara yönlendirmektedir.

Daha önce söylemiş olduğumuz gibi Hummingbird güncellemesi kullanıcının arama davranışı ve içeriği konusuna daha fazla vurgu yapmamızı gerektirmektedir. Google artık websitesi arama sorgusu için optimize edilmemiş olsa bile bu websitesini sonuçlarda gösterebilmektedir.

Bu gelecekte SEO konusunda yapacaklarımızı büyük oranda etkilemektedir. Bir sayfayı bir anahtar kelimeye odaklı bir şekilde optimize etmek yerine daha fazla düşünmeli, içeriği başlıklar ve bunu tanımlayan, aynı zamanda aynı içeriğe yönlendirebilen anahtar kelime gruplarından oluşturmalıyız.

2013 yılının Ağustos ayında Google, “In-Depth Article” adını verdiği yani geniş kapsamlı yazılara odaklı yeni bir arama sonucunu duyurdu. Bu yeni arama sonucu türü, arama motorunda bir konu hakkında yaptığınız aramayla ilgili yüksek kaliteli içeriği size sunabilmek için geliştirilmiştir. Genelde bulunan bu tür sonuçlar arama motorunda ekranın sağ tarafında diğer arama sonuçlarından ayrı olarak çıkarılmaktadır.

Geniş kapsamlı yazılar kısmında yer alabilmek için gerçekleştirilmesi gereken pek çok adım bulunmaktadır. Yapılandırılmış veriler bu konuda büyük bir öneme sahiptir.

Bu güncelleme yeniden içerik kalitesinin önemini ortaya koymaktadır. Kısa yazılar veya herhangi bir değere sahip olmayan yazıların geniş kapsamlı yazılar kısmında yer alması mümkün değildir. Bunu Hummingbird güncellemesinin amacı ile birleştirirseniz Google’ın bizden kullanıcının arama davranışına yönelik ilgi çekici içerikleri üretmemizi istediğini görebilirsiniz.

Bu yüzden gelecekte daha çok “önemli içerik” ve bir başlığı detaylı bir şekilde ele alan sayfalar göreceğiz.

Link Oluşturma;

Linkler hala SEO çalışmalarının önemli bir parçasıdır. Arama motorları bir websitesine yönlendirilen linki bir önerme olarak görmektedirler. Bir websitesinin alacağı daha fazla link, onun daha hızlı bir şekilde arama sonuçlarında yükselmesini sağlayacaktır.

Tek başına miktarı önemsiz olabilir ancak kalite önemli bir etkendir. Link oluşturabilen otomatik yazılımlar bulunmaktadır. Bunlar kolay bir biçimde yüzlerce belki de binlerce link oluşturabilirler. Bunu belirlenen bir kelime için gerçekleştirip forumlarda veya yorumlar kısmında paylaşılacak halde sunabilirler. Ancak bunların oluşturulması kolay olmasına rağmen ziyaretçiye çok az değer katarlar veya hiç bir ekstra değer katmazlar.

Şüpheli link profiline sahip pek çok site doğal olmayan linklerden ötürü Google’dan uyarı almışlardır. Bu uyarılar onların arama motoru sonuçlarında görüntülenmelerini sınırlandırır ve Google bu websitelerinden ilgili linkleri kaldırılmalarını ister.

Sayfa Yapısı;

İyi bir yapı arama motorlarının içeriği anlayabilmesine yardımcı olur. Maalesef, HTML bu konuda bazı unsurları tanımlama konusunda yetersizdir. Gerçi bu HTML5’in tanıtılması ile giderilmiş bir problemdir. Bu konuda <article> ve <section> gibi yeni etiketler bulunmaktadır. Bir sayfayı oluştururken bunları kullanmalı ve arama motorlarının website içeriğini tanımlayabilmesini sağlamalıyız. Google’ın bu etiketleri nasıl ele aldığı tam olarak bilinmemektedir ancak bu etiketleri yavaş yavaş kullanmaya başlamak ve biçimlendirme konusunda semantik yaklaşım göstermek gerekmektedir.

Yapılandırılmış veriler bir çözüm olabilir. Bu, arama motorlarının sayfanın içeriği anlamasını ve arama motorları sonuçlarında gösterilme derecesini arttırmaktadır. Bunu yaparken zengin Snippet öğelerinden yararlanırlar. Zengin Snippet öğelerine video resimleri (thumbnail), fiyatlar veya oylamalar gibi öğeler örnek gösterilebilir. Bunlar web sitenizin tıklanma oranına önemli katkı sağlarlar.

Bir diğer zengin Snippet örneği Authorship biçimlendirmesidir. Autorship bilgisi bir yazının linkini Google+ profilinizde gösterilmesini sağlar. Bu link sayesinde arama motorunda çıkan sonuçların yanında küçük bir profil resmi yer alır.

Google her bir yazara AuthorRank vermiştir. Popüler yazarların birçoğunun içeriği, belirtilmemiş içeriklerden veya daha düşük derece sahip içeriklerinden çok daha önde yer alabilir. Burada bir kez daha üretilen içeriğin kalitesi ön plana çıkmaktadır.

Mobil Kullanıcılar;

Bunu artık söylemeye gerek bile yok. Çünkü akıllı telefonların ve tabletlerin satış rakamları kullanıcıların websitelerini mobil cihazlardan ziyaret edebileceklerini göstermektedir. Bu yüzden websitesinin mobil platformlara optimize edilmesi oldukça önemlidir.

Google üç sebepten ötürü duyarlı (responsive) tasarımları önermektedir:

  • Kullanıcıyla etkileşim için tek bir URL ile daha kolaydır
  • Yönlendirmelere gerek kalmaz, bu yüzden yükleme süresi daha kısadır
  • Google’ın siteyi taraması için kaynak tasarrufu sağlar

İkinci önemli nokta yükleme süresidir. Birkaç yıl önce Google site hızını algoritmasına dahil etti. Bunun anlamı ise websitenizin yükleme süresinin arama motorlarındaki sıralamasına etki etmesidir. Bu yüzden websitenizin hızınızı optimize etmelisiniz.

Sosyal Medya;

Sosyal medya size pek çok ziyaretçi getirse bile arama motorlarındaki sıralamanıza etkisi çok fazla değildir. Sosyal medya ve arama motorlarının sıralamaları arasında bir ilişki söz konusudur ancak bir nedensellik yoktur. Bu birkaç yıl içerisinde değişebilir, bu yüzden sosyal bir varlık oluşturmaya başlamak iyi bir fikirdir. Websiteniz için sosyal medyaya yönelik Snippet hazırlamayı unutmamalısınız.

Sonuç;

2014 yılında SEO çalışmalarında gerçekleştireceğimiz yöntemlerde büyük değişiklikler bulunmamaktadır. İlgili içerikler üretmek ve ziyaretçilere iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatmaya ihtiyaç duymaktayız. Buna rağmen SEO çalışmalarınıza katkı sağlayacak birkaç ipucu bulunmaktadır:

  • Algoritma güncellemelerine göre anahtar kelimelerden çok başlıklara odaklanmalıyız.
  • İçerik kalitesi çok daha önemlidir
  • Şüpheli linklerden uzak durmak gereklidir.
  • Yapılandırılmış veriler dikkate alınmalıdır.
  • Yazılarınızı Google+ profilinizde paylaşın.
  • Sitenizi kullandığı cihaz ne olursa olsun tüm kullanıcılar için optimize edin.
  • Websitenizin yüklenme süresini olabildiğince düşük tutun.
  • Sosyal medya hesaplarınız için Snippetlerinizi optimize edin.

Hakkında Timur DEMiR

Merhabalar. 22 Yaşında Karadeniz Teknik Üniversitesi Orman Mühendisliği 4. sınıf öğrencisiyim. Hobi ve iş olarak bir çok sitede yazarlık yapıyorum.

Mutlaka İncele

Yine Yeni Yeniden

2013 yılının Temmuz ayında başladığım blog yazarlığına yine yeni yeniden sloganıyla daha iddaalı, daha faydalı …