Ana Sayfa / Seo / 2014’te SEO Hakkında Bilmeniz Gerekenler

2014’te SEO Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Arama motoru optimizasyonuna (SEO) olan yaklaşımımız 2013’ten bu yana sonsuza dek değişti. SEO’daki bütün bu değişikliklere bakılınca akıllara şu soru geliyor: “2014’te ne olacak?”

Uzmanların incelemelerine, 2013’teki kademeli güncelleştirmelere ve Google çalışanlarının söylediklerine dayanarak 2014’te web sitelerinin en etkili stratejiye sahip olabilmeleri için ne yapmaları gerektiği hakkında makul bir tahmin yürütebiliriz.

2014-google-seo

Ama ilk olarak 2013’teki değişikliklere bir göz atalım. Ardından 2014’te hâlâ yarışta kalabilmeniz için neler yapmanız gerektiğini konuşacağız.

2013’teki Güncellemeler

2013’te tam olarak neler değişti? Değişikliklerin çoğu Google’ın algoritma güncellemeleri ile birlikte geldi.

Panda ilk olarak 2011’de, internet sitelerindeki süregelen içerik çiftliğinin miktarını azaltmak için piyasaya sürüldü. 2013’te Google, ağ yöneticilerinin çoktan alışkın olmadıkları bir şey olmamasına rağmen, Panda’yı birçok kere güncelledi. Penguin 2.0 (Mayıs 2013) ve 2.1 (Ekim 2013) spam bağlantılarla savaşmak ve kuralları çiğneyen sitelere daha çok ceza yağdırmak için algoritmaya yeni şeyler kazandırdı. Ancak, Google’ın yıllardır ele aldığı en büyük ve en önemli başarısı esasında yalnızca bir güncelleme değildi; o başarı, Ağustos 2013’te gerçekleşen büyük algoritma revizyonuydu. Hummingbird, internet sitelerinin kendi içeriklerine, anahtar sözcüklerine ve SEO stratejilerine olan bakışlarını tamamen değiştirdi. O, anlamsal aramaya daha çok önem verdi ve Google Bilgi Grafiği’nin gücü üzerinde daha çok vurgu yaptı.

Mobil Tasarım

Microsoft’un raporuna göre, 2014 yılı içinde mobil internet kullanıcılarının sayısı, masaüstü kullanıcılarının sayısını fazlasıyla geçecek. Bu da internet sitenizin mobil varlığını zorunlu kılıyor.

mobile-tasarim

Mobil kullanıcılar için iyileştirilmiş bir sayfa yaratmak için birkaç seçeneğiniz var. İlk seçeneğiniz, orijinal sitenizin sadece belirlenmiş birkaç yönüne uygulanabilecek bir mobil web tasarımı seçmek. Tipik olarak bir mobil tasarım, daha az fakat daha değerli bilgileri vurgularken daha hızlı indirmelere yardımcı olur.

Mobil web tasarımının dezavantajı şudur ki bir internet sitesi doğru kodlanmadığında bölünmüş sayfa kademelerinde bazen sorun çıkarabilir Bu endişeleri ortadan kaldırmak için esnek bir tasarım daha iyi bir seçenek olabilir. Basitçe bu, sitenizin küçültülmüş bir versiyonu olabilir. Yükleme süresini uzatma ihtimaline karşın böyle bir tasarım, size orijinal bilgilerinizin çoğunu koruma fırsatı verir. Bunlara ek olarak, genellikle çok özel müşteri etkileşimi gerektiren daha büyük işler için en iyi seçenek olsa da, kendi siteniz için mobil bir uygulama yaratmaya da karar verebilirsiniz. Ne tür bir siteye sahip olduğunuza bakmaksızın, tasarımınızın mobil kullanıcılar için hazırlandığını garantilemek sizin için bir zorunluluktur.

-İçerik Odağı

2013 yılında Google, eğer internet siteleri sıralamalarını yükseltmek istiyorlarsa, içerik odaklı olduklarından emin olmaları gerektiğini netleştirdi. Clickcom gibi SEO firmaları müşterileri için kalite odaklı içeriğe giderek daha çok önem vermeye başladı; çünkü içerik, kullanıcı sözleşmesi ve amacı hakkında arama motorlarını bilgilendirmenin kilit noktasıdır. Kullanıcının amacını daha iyi anlayarak, Google, araştırmacılara tüm sorularının yanıtlarını daha kolay ve hızlı bulabilmeleri için yardımcı olabilir.
Daha hızlı yanıtlar sağlayabilmek adına, Google Bilgi Grafiği, arama algoritmasının bir parçası olarak piyasaya sürüldü.

icerik-odagi

Kullanıcılar, Nil Nehri’nin uzunluğunu öğrenmek için arama sonuçları sayfalarını baştan aşağı talan etmek yerine, cevabı direkt sonuçlar sayfasında görebiliyor. Ancak, eğer “2014’te nasıl daha iyi vergi iadesi alabilirim?” gibi bir arama söz konusu ise, Google elbette ki buna kesin bir cevap veremez. Eğer böyle bir arama için herhangi bir site iyi bir sıralamaya sahip olmak istiyorsa, diğer sitelerle rekabet edebilecek eşsiz, değerli bir içerik yaratmalıdır.

SEO içindeki anahtar sözcüklerin durumu hakkında süregelen bir yaygara var. Google çözümleyicileri artık ağ yöneticilerine anahtar sözcükleri direkt olarak vermiyor. Onun yerine, hangi anahtar sözcüklerin sizi en verimli sonuçlara ulaştıracağına kendiniz (kendi verileriniz dışında) karar vermelisiniz. Eğer anahtar sözcüklere ilginiz varsa, işin özünün uzun anahtar sözcükler olduğunun bir sır olmadığını bilirsiniz. Ancak, 2013 yılının gösterdiği tek şey şudur ki; Google, arama hakkındaki her şeyi her an değiştirebilir. Anahtar kelimeler üzerindeki ilgi, kaliteli içerikteki kadar önemli ve yoğun olmayabilir.

-Otorite Oluşturma

Siteniz için değerli bir içerik yaratmış olsanız bile, bu içerik Google tarafından güvenilmediği sürece sizi iyi bir yere getirmez.
Bağlantı kurmanın önemi burada ortaya çıkar. Sitenizde spam linklere ev sahipliği yapmaktan kaçındığınızın doğruluğu çoktan kanıtlandı. Bunun yanı sıra, spam içeren sitelerde sizin sitenizin referans olarak gösterilmesinden de kaçınırsınız. Fakat Google, otorite meselesini bir adım daha ileriye götürdü.

Google, son zamanlarda Google Authorship (Google Yazarlığı)’na dikkat çekti. Bir yazarı Google Plus sayfasına bağlayarak, o yazarın imtiyazlı olduğunu ve web sayfasının daha iyi bir sıralama elde etmesine yardımcı olacağını göstermiş oldu.
Görüldüğü üzere bu, internet sitelerinin (özellikle her tür blog sitelerinin) yalnızca güvenilir yazarları ve onların eserlerini içerdiklerini garantilemek için eşsiz bir üründür. Buna ek olarak, konuk yazarlar, kendilerinin de güvenilir olduğunu göstermek adına kaliteli eserlerini kendi Google Plus profillerine eklemelidirler.

-SEO; Sürekli Değişen Bir Oyun

SEO’da kuralların, yönergelerin, hatta başlıca oyuncuların bile düzenli olarak değiştiği ve kendilerini adapte ettiği görülmektedir. Sırada ne olacağını kesin olarak öngörmek imkânsızken, bu noktada çıkarımlar yapmak ve stratejiler belirlemek ise mümkündür.
2014’te etkili bir SEO’ya sahip olmak için, sitenizin, mobil kullanıcılar için optimize edildiğinden, kaliteli ve bilgilendirici içeriğe sahip olduğundan ve yüksek seviyede otoriteye sahip olduğundan emin olun.
Her zaman güncel kalmaya devam edin ve sitenizin trafiği ve sıralamasını geliştirmek için çalışırken Google’ın yayınladığı kılavuzları mutlaka takip edin.

Hakkında Timur DEMiR

Merhabalar. 22 Yaşında Karadeniz Teknik Üniversitesi Orman Mühendisliği 4. sınıf öğrencisiyim. Hobi ve iş olarak bir çok sitede yazarlık yapıyorum.

Mutlaka İncele

Yine Yeni Yeniden

2013 yılının Temmuz ayında başladığım blog yazarlığına yine yeni yeniden sloganıyla daha iddaalı, daha faydalı …

2 yorumlar

  1. Çok açıklayıcı vede başarılı bir yazı olmuş tebrik ederim.

  2. mobil hitimiz oldukça yükseldi.REsponsive tasarım çok önemli bu yüzden.Yazı çok yararlı olmuş.Teşekkürler