Ana Sayfa / Seo / 5 Önemli SEO Ölçüsü

5 Önemli SEO Ölçüsü

Potansiyel arama pazarı müşterileri çoğu zaman “İşletmemin Google’da birinci sırada olmasını istiyorum, bana yardımcı olabilir misin?” diye söze girer. SEO konusunu tartışmaya başladığınız zaman her bir işletmenin hedefi birinci sırada olmaktır. Bu yaklaşım çeşitli sebeplerden ötürü yanlıştır, özellikle en üst sırada yer almak yatırımın getiri konusunda tek başına yeterli değildir. Kazançlı bir SEO çalışması yapılabilmesi için bazı SEO ölçüleri bulunmaktadır.

  • Anahtar Kelimeye Sıralandırma

SEO açısından müşteri ile diyaloğa girdiğiniz zaman karşıdaki kişinin yaklaşımı bu konuya net bir şekilde konsantredir. Herkes en üst sırayı ister fakat bir anahtar kelime için bir websitesini en üst sıraya çıkartmak otomatik olarak gelirin gelmesine neden olmaz. Anahtar kelimeler için birinci sırada olmak dönüşüm ve satış konusunda satış vermeyeceği için tamamen kullanışsızdır. Kağıda dökünce kulağa hoş geliyor ancak arama motorlarında en üst sırada yer almak bir işletmeye gelir oluşturmaz.

5-onemli-seo-olcusu-seo

Burada iyi düşünülmüş bir SEO stratejisi kilit noktadır. Hiç düşünmeden anahtar kelimeler için en üst sırada yer almaya çalışmak oldukça pahalı bir hatadır. Bu önceden belirlenen dönüşüm ve gelir hedefi ile geliştirilmeli ve yürütülmelidir. Böylece kazançlı olur ve sarf edilen çabaya değer.

  • Link Oluşturma

Alışılageldik bir diğer istek ise “Web sitesi daha fazla linke ihtiyaç duyuyor, daha fazla link alabilir miyiz?” şeklindedir. Yine hatalı yönlendirme ve hatalı bilgilendirme söz konusudur. İşletme sahipleri sadece linklerin miktarını düşünürler. Bu pek çok websitesinin neden ceza aldığını ve ciddi zararlar gördüğünü açıklar. Bu website sahipleri sabırsız davranmışlardır ve yüzlerce doları linklere yatırmışlardır. Bu linkler çoğu zaman yazılımlar tarafından otomatik olarak oluşturulmuşlardır. Düşük kaliteli olurlar, spam olarak niteledirilirler ve internette etrafa saçılırlar.

Masum bir işletme sahibi, arama motorlarında yüksek sıralama için bu hataya düşebilir ve websitesine iyiliğinden çok zararı dokunur. Backlinkler her zaman iyi sonuçlar vermezler ve bu tür backlink satan firmalar milyonlarca istenmeyen e-posta gönderirler ve otomatik arama yöntemleri aracılığıyla işletme sahipleriyle iletişim kurup düşük kaliteli link servislerini satmaya çalışırlar. Maalesef bu hataya düşen işletmeler bulunmaktadır ve bu işletmeler olmasaydı onlar bu şekilde pazarlama yapamayacaklardı.

Bu işletmeler SEO için faydalı olduğu söylenen bu yönteme inanmışlardır ve her ay farklı platformlardan link paketleri almaktadırlar. İşletmeler diğer işletmeler gibi aynı servisleri satın almaktadırlar. Bu size arama motorlarında yüksek sıralama sunabilir mi? Bu hususta az miktarda sonuç alınmıştır ve pek çoğu bir süre sonra ceza almışlardır ve birileri temizleyene kadar ortalığı tamamen batırmışlardır.

Yüksek kaliteye sahip bir siteden alınacak sadece bir link, spam niteliği taşıyan yüzlerce linkten çok daha değerlidir. Doğru SEO çalışması tamamen kalite ile ilgilidir ve asla miktar bazında geliştirilmemelidir. Bu işi en başında doğru bir biçimde yapmak sizi istenmeyen maliyetlerden korur. Düşük kaliteli linkler yüzünden ceza almış bir websitesinde tüm linklerin temizlenmesi binlerce dolara mal olabilir.

  • Website Trafiği

Bu ölçüye anahtar kelime derecelendirmesi ile aynı yönden bakabiliriz. Her zaman en yüksek olan en iyi değildir. Aynı ürünü, aynı fiyata satan bir websitesi düşünün. Birisi yaklaşın 6,500 ziyaret alırken bunların sadece 12 tanesini satışa çevirebilmiş olsun. Diğer ise 750 ziyaret alırken 25 tanesini satışa çevirebilirsin. Saf trafik rakamları anlamsızdır, onları masaya yatırmalı ve her veriyi mümkün olduğunca incelemelisiniz. Google Analytics siteye gelen her bir ziyaretçi hakkında detaylı bilgi vermektedir. Onların nereden geldiğini, nasıl geldiğini ve siteden ayrılmalarına kadar neler yaptıklarını detaylı bir biçimde göstermektedir. Google Analytics, ek anahtar kelimeler ve arama sorguları bulmak için elverişli bir araçtır.

  • Dönüşümler

Dönüşüm websitesinde gerçekleştirilen bir eylemdir, işletmeler tarafından önceden belirlenmiş hedeflerdir. Dönüşümler işletmenin türüne ve websitesinin hedefine göre değişiklikler gösterirler. Online satış yapan bir perakendeci website ziyaretçilerini websitesinde yapılacak satışlara çevirmeyi hedefler. Yerel bir peyzaj firması website ziyaretçilerini ofislerine gelecek telefon aramalarına çevirmek ister ve yerel bir avukatlık bürosu ise website ziyaretçilerini ise onlar ve söz konusu durumlarıyla ilgili bilgi almak için websitesinde yer alan bir formu doldurmaya yönlendirmek ister. Her bir dönüşüm kolay bir biçimde takip edilebilir ve takip edilen kampanya dahilinde her bir dönüşümün maliyeti belirlenebilir. Daha sonra ise daha düşük dönüşüm bedeli ortaya çıkarılmak için çaba sarf edilir.

SEO kampanyaları arama motorlarında yüksek sıralamalar ve ciddi miktarlarda website trafiği sağlayabilir fakat dönüşüm miktarı az ise bu başarılı bir pazarlama kampanyası olarak değerlendirilemez. Pazarlama kampanyasının başarısı website içeriği, dizaynı ve harekete geçirici mesajın yer aldığı kısım ile sağlanabilir. Bu çok fazla ayrı test gerektirir ve rakamlara dökülerek yüksek dönüşüm oranlarının nasıl yakalanabileceği ortaya çıkarılır. Yüksek dönüşüm oranları yakalandığı zaman sürdürülen kampanya sürekli değerlendirilmeli ve gerektiği zaman değişiklikler yapılmalıdır.

  • Gelirler

Elbette dönüşümler iyi olabilir ve istenilen rakamlar elde edilmiş olabilir fakat bu işletme için her zaman gelire dönüşecek bir şey değildir. Bu ölçü SEO kampanyası için en önemli kısımdır. Mantıklı olması gereklidir, maliyet açısından yeterli olmalıdır ve eğer bir kazanç sağlamıyorsa değişiklikler hemen yapılmalıdır.

Ortada takip edildiği halde sizi başarıya götürebilecek bir SEO kampanyası formülü yoktur. Her işletme değişik dönüşüm hedeflerine, değişik kâr marjına ve değişik online pazarlama kampanyasına sahip olacaktır. Bazı işletmeler belki tek bir dönüşüm ile 10,000 dolar kâr marjına sahip olurken, bazıları 5 dolar kâr marjı sağlayacak satışlar gerçekleştirecek olabilirler. Herhangi bir iki işletme aynı olamazlar ve herhangi iki işletmenin SEO çalışması aynı olamaz.

Bir kampanya için planlama yaparken bu SEO ölçülerini dikkate alıp düşünmeli ve genel başarı ölçülmelidir. Bunların hepsi başarıya ulaşmak  ve en önemlisi kâr sağlamalası için gerekli verileri size sunmaktadır.

Hakkında Timur DEMiR

Merhabalar. 22 Yaşında Karadeniz Teknik Üniversitesi Orman Mühendisliği 4. sınıf öğrencisiyim. Hobi ve iş olarak bir çok sitede yazarlık yapıyorum.

Mutlaka İncele

Yine Yeni Yeniden

2013 yılının Temmuz ayında başladığım blog yazarlığına yine yeni yeniden sloganıyla daha iddaalı, daha faydalı …

6 yorumlar

  1. Faydalı ve kolay uygulanabilir bilgilerden oluşmuş bir yazı. Uygulayacağız. Teşekkürler

  2. Yararlı bir yazı..

  3. Bilgilendirme için teşekkürler.. Sürekli takip ediyorum sizi. Kaliteli ve oldukça anlaşılır makaleler yayınlıyorsunuz.

  4. Paylaşımlarınızı zevkle takip ediyoruz. Samimiyetle söylemeliyim ki taktiklerinizi halı yıkama kelimelerinde uygulayarak güzel yerlere geldik. Bu güzel ve faydalı paylaşımlarınızın devamını bekliyorum. İyi çalışmalar