Ana Sayfa / Google / E-Ticaret Siteleri İçin SEO

E-Ticaret Siteleri İçin SEO

Seo, bir siteye farklı bir siteden bağlantı almaktan bir yerlerde tanıtımlarımızı yapıp oralardan bağlantı almaktan çok daha fazlasıdır. Ben çok kaliteli bir kaç platformda web sayfamın bağlantısını paylaştım artık çok iyi konumlara gelirim google beni ödüllendirir deyip sıyrılacağımız bir olay değildir. Süreklilik arz eden ve takip etmemiz gereken bir oluşumdur. E-Ticaret siteleri için seo olmazsa olmazdır.

e-ticaret-siteleri-icin-seo

Günümüzde firmalar artık internet üzerinden pazarlama ve satış seçeneğini daha çok kullanır olmaya başladı. Hemen hemen her gün onlarca e-ticaret sitesi açılıyor. Açıldığı gün itibariyle satışa başlıyor. Satışların ve cironun artması için arama motorlarında ve sosyal medya ağlarında etkin olmak şart. Arama motorlarında kelime bazlı olarak iyi konumlarda yer almak için yapılan çalışmalar seo çalışması adı verilmektedir. E-ticaret sitelerinin arama motoru optimizasyonu konusunda güçlü olmaları gerekmektedir. Çoğu e ticaret sitesi seo konusuna pek önem vermemektedir. Tasarım güzel olsun kullanıcıyı etkilesin ben ürünü her türlü satarım mantığıyla ilerleyen kişiler her zaman için kaybederler. Bu iş sadece tasarım ile bitmemektedir. Tasarımın yanı sıra güzel bir kod yapısı, optimize edilmiş resimler ve seo açısından en önemli kriterlerden biri olan url yapısının google kuralları ve kriterlerine göre yapılandırılmış olması gerekmektedir.

Seo açısından kuvvetli sitelere sahip olmak isteyen kişiler ya da firmalar kendi bünyelerinde profesyonel seo danışmanları ile çalışmaya başlarlar. Seo danışmanı olan kişi ilgili web sitesini arama motorunda daha iyi seviyelere getirmek için gerekli aksiyonları alır.

Açıkçası seo, bir sitenin fark edilmesini daha çok ziyaretçi almasını ve arama motorlarında popüler olmasını sağlar. Web sitenizin belli başlı kelimelerde ilk sayfada olması seo değildir. Satış yaptığınız ürünlerin hemen hemen bir çoğunda ilk sayfada belirgin konumlarda olması ve bu kelimelerden trafik almanız seo olarak adlandırılır. Örneğin damlakaraman.com.tr web sitesinin damlakaraman ya da damla karaman kelimelerinde ilk sırada olması başarı değildir. Bu zaten olması gerekendir.

Hedef kelimeleri tercih ederken ziyaretçi artırmaya yönelik hareket etmek çok yanlıştır. Önemli olan en çok satışa dönebilecek kelimeleri tespit etmektir. Örneğin ”elbise” ya da ”elbise modelleri” yazan bir birey bu ürünlerle alakalı fiyat bilgisi almak ya da alışveriş yapmak için arayışa girmiştir. Sitenizin sektörüyle alakalı can alıcı kelimeleri tespit edip bu tür kelime gruplarına çalışma yapmanız her zaman için ciro artışını tetikleyen etkenler arasına girecektir. Bu tür çalışmalar markalaşma sürecinizi de hızlandırır. Bir çok kelimede trafik almanız insanların aklında web sitenizin adını kalıcı kılmaya başlar. Düşünsenize onlarca kelimede binlerce insanın sizi aradığını ve web sayfanıza giriş yaptığını. Muazzam bir kitleye ulaşmış olmaz mısınız?

Seo maliyetli bir süreçtir fakat karlıdır. Önemli olan her zaman için size ne kadar kazandırdığıdır. Kaz gelen yerden tavuk esirgenir mi? İşte bu sebepten ötürü arama motoru optimizasyonlarına vereceğimiz değeri, önemi bir kez daha gözden geçirmeliyiz. Çok iyi seo uzmanları ile çalışmaya başlamalı acil aksiyon almalıyız. Özellikle de e-ticaret siteleri için seo vazgeçilmez bir unsurdur.

Hakkında Ayhan KARAMAN

Mutlaka İncele

Yine Yeni Yeniden

2013 yılının Temmuz ayında başladığım blog yazarlığına yine yeni yeniden sloganıyla daha iddaalı, daha faydalı …

5 yorumlar

  1. Gerçekten güzel ve faydalı bilgiler, şunu da belirtmeliyim ki Magento Seo konusunda çok güçlü bir yapıya sahiptir.

  2. e-ticaret konusunda seo çok önemli. birkaç yanlış her şeyi mahvedebilir… dikkatli olmak lazım…

  3. Ellerinize sağlık aradığım tarzda bir makale olmuş. Bu kaynağı sosyal medya hesaplarımda paylaşım arkadaşlarıma da ulaştıracağım. Tekrar teşekkürler.

  4. E ticaret ile yakında evden çıkmadan herşey alınacak böyle giderse

  5. Online alışveriş kavramı giderek popülaritesini arttırıyor. Buna paralel olarak e-ticaret sektörü ve SEO’da rekabet giderek kızışıyor. Bilgiye yatırım yapan, sürekli okuyan, analiz edebilen, doğru, kaliteli, optimize edilmiş içeriği son kullanıcıya en iyi şekilde sunabilenler, bu yarışta “uzun vadede” muhakkak istediklerini alacaklardır.