Ana Sayfa / Facebook / Facebook EdgeRank Algoritması

Facebook EdgeRank Algoritması

Son zamanlarda facebook sayfa yöneticilerinin en çok dert yakındığı konu gösterim oranlarının düşmesidir. Neden bu gösterimler düştü, neden beğeniler azaldı gibi kendi kendimize sorular sorar olduk.

EdgeRank Güncellemesi Nedir?

Bir içeriğin ya da paylaşımın hangi kullanıcının haber akışında yer alması gerektiğini belirleyen bir algoritmadır. Bu algoritmanın çıkarılmasının bir tek sebebi var o da kullanıcı menfaati. Çünkü kullanıcılar kendileriyle ilgili ilgisiz her şeyi haber akışında görmekten şikayetçi olmaya başladılar. Buna istinaden facebook bu algoritmayı daha da geliştirerek güncellemiş oldu.

Facebook EdgeRank Algoritması 21 Eylül itibariyle güncellenmiştir. Yapılan analizler sonucu facebook sayfaları üzerinden paylaşılan içeriklerin sayfa hayranlarına %45-%55 daha az ulaştığını belirtmektedir. Genel gösterim seviyesini oldukça düşüren facebook geçmiş dönemlerde içerik gösterimleri için ödeme alacağını bile açıklamıştı. Çok ciddi bir tepkiyle karşılaşan facebook şimdilik bu aksiyonla yetindi. Özellikle Türkiye facebook sayfalarının daha çok etkilendiğini söyleyebiliriz. Paylaşılan içerikleri çok az kişiye gösteriyor.

EdgeRank

Bu algoritma güncellemesi ile birlikte genel olarak tüm içerik paylaşımlarının gösterim oranının düştüğünü net olarak tespit edebilirsiniz. Fakat özellikle video ve fotoğraf albümü paylaşımlarında bu oran daha da artmaktadır.

EdgeRank’ın oluşmasındaki üç ana etken; Affinity Score, Ege Weight ve Time Decay.

Nedir bu terimler;

Affinity Score: Kullanıcı ile içerik sağlayıcı arasındaki geçmiş ilişkiyle oluşmaktadır. Facebook daha önce bir sayfanın içeriğini beğendiğiniz, beğenme eğiliminde olduğunuz, yine beğenebilir varsayımında bulunmaktadır. Bu sayede sayfanın ilginizi çektiğini ve o sayfayla etkileşime girdiğinizi gözlemliyor. Buna istinaden sayfanın gönderilerini duvarınızda yer almasına öncelik veriliyor.

Ege Weight: Beğenilen, yorum yapılan veya paylaşılan ileti, bağlantı, fotoğraf veya video olması durumlarına göre farklı olarak değerlendiriliyor. Fotoğraf paylaşımlarının daha yüksek değer kazandırdığını söyleyebiliriz. Fotoğraflar etkileşimi de olumlu etkilediğinden karşılıklı bir fayda söz konusu olmaktadır. Bir markanın bağlantısını ve paylaştığı fotoğrafı beğenirseniz sayfanın paylaşımlarını daha fazla görebilirsiniz.

Time Decay: EdgeRank sabit bir değer değil. Zaman geçtikçe sayfalar ya da arkadaşlarınız yeni paylaşımlarda bulunuyor ve her gönderi için EdgeRank yeniden hesaplanıyor. Buna istinaden haber akışı yeniden şekil alıyor. Popüler olan içerik zaman geçtikçe alt sıralara düşüyor.

Facebook bu tavrıyla global bir tepkiyle karşı karşıya kalabilir. Hatta bu tepkilerin başladığını da söyleyebiliriz. Fakat aslında yapmış olduğu güncelleme o kadar doğru ki bunu zamanla daha net bir şekilde görebileceğiz.

Hakkında Damla KARAMAN

10 yorumlar

  1. Çok isabetli olmuş ancak gösterimlerin düşmesi bizim için iyi değil artık bol bol görsel paylaşımlar yapacağız sanırım 🙂

  2. 1 aydan beri kafayı yemek üzerim meğersem sebebi buymus boyle birsey dusunuyordum ama bu kadar detaylı oldugunu dusunmemiştim teşekkürler.

  3. Sahiden bende merak ediyordum. Zaten sayfayı beğenen kişi sayısı çok değildi; ama Kasım ortasından beri gören kişi sayısı feci şekilde düşmüştü.
    Teşekkürler…

  4. Adana Web Tasarım

    Anlatım için teşekkürler.

  5. Bütün sebep bumuymuş yahu abi deli olucaktım resmen gösterim oranları sıfırladı.

  6. Teşekkür ederim benimde gösterim oranlarım düşmüştü ve sebebini arayıp duruyordum sürekli meğersem buymuş 🙂

  7. Edgerank algoritmasını googlede arıyıp duruyordum teşekür ederim güzel anlatım olmuş.

Bir Cevap Yazın