Ana Sayfa / Genel / Kurumsal Mail Kültürü

Kurumsal Mail Kültürü

İş hayatımızın büyük zamanını mail okumak ve cevaplamakla geçirmekteyiz. Yoğun geçen dönemlerde mail trafiğini hızlı yaşayan kişiler ufak tefek hatalar yaparlar. İşte bu ufak tefek hataları, detayları atlamamak için siz değerli okurlarımız için bu yazıyı hazırladık.

mail-kulturu

Çalıştığınız şirkette tanıdığınız veya tanımadığınız kişilere mail atarken dikkat etmemiz gereken kurallar vardır. Sonuçta yazmış olduğumuz cümleler olumlu ya da olumsuz intibalar bırakabilmektedir. Firma olarak mail kültürü oluştururken aşağıdaki maddeleri göz önünde bulundurabiliriz.

  • Alıcı kısmında yer alan To: Kime, CC: Bilgi, BCC: Gizli alıcı anlamına gelmektedir.
  • Mail gönderimi yaparken To, CC ve BCC bölümlerini dikkatlice belirlemeliyiz.
  • Konuyla ilgili kişileri TO kısmına, konuyla alakalı bilgisi olmasını istediğiniz kişileri CC kısmına ekleyiniz. BCC kısmına ekleyeceğiniz kişilerden TO ve CC bölümündekilerin haberi kesinlikle olmaz.
  • Konu bölümünü kesinlikle boş bırakmamalı ve açıklayıcı bir başlık yazmalıyız.
  • Kesinlikle boş mail göndermeyiniz. (Sadece konu başlığı ile bir şeyler anlatmayınız.)
  • Yazdıklarınızın net olarak anlaşılır olmasını sağlayınız. Bu noktada giriş, gelişme ve sonuç kuralını uygulayınız.
  • Lüzumsuz mailler göndermeyiniz.
  • Gruba mail gönderimi yapıldığında yanıtla ve tümünü yanıtla seçeneklerine dikkat edilmelidir.
  • Mailinizin sonuna mutlaka iyi dileklerinizi yazınız. Örneğin: İyi çalışmalar.
  • Yazışmalarda tamamen Bold kullanımı ve Büyük harf kullanımından kaçınınız. Tamamen büyük harf kullanımı bağırmak anlamına gelir.
  • Mail göndermeden önce mailinizi mutlaka gözden geçiriniz.
  • Bayram ve özel gün kutlamaları sadece yöneticiler tarafından yapılmalıdır. (Tüm şirket maillerine gönderimler için geçerlidir.)

Mail kültürü ülkemizde yeni kazanılan bir kavram değildir. Yeni kurulan şirketler ve yeni yeni kurumsallaşan şirketlerin dikkat etmesi gereken bir konudur. İyi bir izlenim, anlaşılabilirlik için yukarıdaki maddeler yeterlidir.

Mutlaka İncele

Erkek ve Kadın Giyim Sitesi: Karmaten.com

Web sayfamda genelde dijital pazarlamaya dair içeriklere yer veririm. Takipçilerim de genellikle bu sektöre ilgi …

Bir Cevap Yazın