Ana Sayfa / Google / Optimize Edilmiş Bir Sayfanın Anatomisi

Optimize Edilmiş Bir Sayfanın Anatomisi

Sayfa üzerinde SEO konusunda arama motorlarının ve kullanıcıların seveceği 12 önemli faktör.

mukemmel-optimization

1. SEO Dostu Kalıcı Bağlantılardan (Permalink) Yararlanın

Sayfanızın URL adresinin kısa ve anahtar kelime açısından zengin olmasını istiyorsunuz. Çirkin gözüken, siteadi.com/p=123 gibi URL yapılarından uzaklaşın. Google URL adresinde verilecek ilk 3-5 kelimenin önemli olduğunu belirtmiştir.

2. Hedef Başlığı Anahtar Kelime İle Başlatın

Kullanacağınız başlık etiketi sayfa üzerinde SEO konusunda en önemli faktördür. Moz.com çalışmalarından birisi anahtar kelime ile başlayan bir başlığa sahip sayfanın anahtar kelimenin ortada veya sonda olanlardan çok daha iyi sıralamaya sahip olduğunu tespit etmiştir.

3. Görsel Öğelerle Göz Kamaştırın

Yazılar sizi bir yere kadar götürebilir. İlgi çekici resimler, videolar ve şemalar hemen çıkma oranını düşürmekte ve sitede geçirilen zamanı yükseltmektedir: Google sıralama faktörüne bağlı olarak iki kullanıcının etkileşimi.

4. Dışa Giden Linkler Kullanın

Bu daha fazla trafik alabilmek için kullanılacak basit bir SEO stratejisidir. İlgili sayfalara giden linkler, Google’ın söz konusu sayfa başlığı konusunda sizi dikkate almasını sağlayacaktır. Bir çalışmaya göre otorite sahibi sitelere yönlendirilen linkler kullanmak bir sayfanın Google’da sıralamasını yükseltebilmektedir.

5. Anahtar Kelimeniz İlk 100 Kelime İçerisinde Yer Almalıdır

Hazırlamış olduğunuz yazıda anahtar kelimeniz ilk 100-150 kelime içerisinde yer almalıdır. Anahtar kelimeyi sayfanın başlığına vurgu yapacak bir biçimde içerik tamamlayıcı başlık etiketlerinde erkenden kullanmalısınız.

6. Başlığınızı H1 Etiketine Yerleştirin

H1 etiketi “başlık etiketi” olarak geçmektedir. Pek çok CMS, H1 etiketini otomatik olarak yazı başlığına yerleştirmektedir. Fakat bazı temalar bu ayarı silmektedir. Sitenizin kodlarına göz atıp mutlaka yazı başlığının H1 etiketiyle belirtildiğinden emin olun.

7. Yükleme Hızını Kontrol Altında Tutun

Google sayfa yükleme hızının SEO açısından önemli olduğunu belirtmiştir. Site hızınızı CDN kullanarak yükseltebilir, resimleri sıkıştırabilir veya daha hızlı bir sunucu hizmeti almayı deneyebilirsiniz. Sayfanızın yüklenme süresinin 4 saniyeden fazla olmadığından emin olun. MunchWeb’in yaptığı araştırmaya göre yüklenme süresi 4 saniyeden fazla olan siteleri kullanıcıların %75’i tekrardan ziyaret etmemektedirler.

8. Başlığa Niteleyici İbareler Ekleyin

Yazı başlığına “en iyi”, “rehber”, “inceleme” gibi niteleyici ibareler eklemek uzun sorgulardan oluşan kelime grupları için arama motorlarındaki sıralamanıza etki edebilmektedir.

9. Sosyal Paylaşım Butonlarını Kullanın

Sosyal işaretler arama motorları algoritmalarının önemli bir parçası haline gelmektedir. BrightEdge tarafından yapılan bir araştırmaya göre sosyal paylaşım butonları sosyal paylaşımı %700 oranında arttırmaktadır.

10. Uzun İçerikler Paylaşın

Bir SEO atasözü “Uzunluk güçtür” der ve bu söz SERPIQ.com tarafından yapılan araştırma ile desteklenmiştir. Araştırmaya göre uzun içerikler önemli ölçüde Google’da üst sıralarda yer almaktadırlar. Eğer rekabetçi olmak istiyorsanız en az 1500 kelimeden oluşan içerikleri üretmeye odaklanın.

11. Hemen Çıkma Oranını Kontrol Altında Tutun

Hemen çıkma oranı bir sayfanın kalitesi konusunda arama motorlarına fikir vermektedir. Bu konuda Google, Google Toolbar, Chrome internet tarayıcısı ve Google Analytics gibi araçlarını kullanarak hemen çıkma oranına ait veriyi tespit edebilmektedir.

12. Gizli Semantik Dizinleme (LSI) Anahtar Kelimelerini Kullanın

LSI anahtar kelimeleri Google’ın bir sayfanın ilgisini (ve kalitesini) belirlemek için kullandığı anahtar kelimeler veya eşanlamlı sözcüklerdir.

Resimde yer almayan ancak sayfa üzerinde SEO konusunda önemli olan birkaç unsur daha bulunmaktadır.

Kaliteli İçerik: Bunu duymaktan sıkılmış olabilirsiniz. Arama motorlarının kaliteyi belirlemek adında doğrudan kullandığı bir yöntem yoktur, pek çok dolaylı yöntem vardır ve bunlar genelde kullanıcı deneyimi etrafında şekillenirler:

  • Tekrar eden ziyaretçiler
  • Chrome yer imleri
  • Sitede geçirilen zaman
  • Bekleme süresi

Bekleme süresi: Bir ziyaretçinin geri tuşuna basmadan önce sayfanızda ne kadar vakit geçirdiğine yönelik veridir. Eğer kullanıcılar sayfa yüklenir yüklenmez geri tuşuna basarlarsa bu sayfa içeriğinin düşük kalitede olduğu anlamına gelir.

Bekleme süresini uzun tutmak istiyorsanız uzun içerikler oluşturmalı ve insanların okumak için ilgisini çekecek içerikler oluşturmalısınız.

Dahili Linkler: Dahili linkler önemlidir ve bunun en önemli örneğini Wikipedia’da bulabilirsiniz. Ancak siz Wikipedia olmadığınız için bir yazınızdan eski yazılarınıza 5-6 dahili link gönderebilirsiniz. Bu sizin için yeterlidir.

H2 ve H3 Etiketleri: Bunun büyük bir etkiye sahip olduğunu düşünmeyin ancak bir anahtar kelimenizi mutlaka bir alt başlık etiketinde kullanmaya çalışır. Bu aynı zamanda içeriğin okunmasını daha kolay hale getirecektir.

Resim Optimizasyonu: Resimleri yazıya eklerken mutlaka resimlerin alternatif metin kısmında hedeflediğiniz anahtar kelimenin yer alıp almadığına dikkat edin.

Hakkında Timur DEMiR

Merhabalar. 22 Yaşında Karadeniz Teknik Üniversitesi Orman Mühendisliği 4. sınıf öğrencisiyim. Hobi ve iş olarak bir çok sitede yazarlık yapıyorum.

Mutlaka İncele

Yine Yeni Yeniden

2013 yılının Temmuz ayında başladığım blog yazarlığına yine yeni yeniden sloganıyla daha iddaalı, daha faydalı …

4 yorumlar

  1. Detaylı analiz için teşekkürler.

  2. Çok güzel makale olmuş hocam teşekkürler

  3. Güzel faydalı bir makale olmuş, iyi çalışmalar…