Ana Sayfa / Seo / SEO İçin En İyi 12 İpucu

SEO İçin En İyi 12 İpucu

Bu yazıda 2014 yılı ve ilerisi için en iyi 12 SEO ipucu paylaşılmıştır. Yazının büyük bölümü Google arama motoruna yöneliktir çünkü şu an en popüler arama motoru Google’dır. Google sürekli arama motorunu güncellediği için eski SEO stratejilerinin birçoğu etkisini yitirmektedir. Bu yüzden SEO konusunda tecrübeli olmalı ve rekabetçi olmak istiyorsanız kendinizi geliştirmelisiniz.

Strategy

Pek çok farklı sitede SEO konusunda yazılar okumuş olabilirsiniz. Okuduğunuz yazılardan bazıları mevcut SEO çalışmalarınızın Google tarafından dikkate alınmadığını, artık teknikleri değiştirmeniz gerektiğini söylemiş olabilir. Google’a yönelik SEO stratejilerinden hangilerinin çalıştığını bilmek veya tespit etmek sinir bozucu ve aynı zamanda kafa karıştırıcı olabilir.

Google arama algoritmasını Panda, Penguin ve son olarak Hummingbird ile güncellediğinde pek çok site sıralamada geriye düşmüştür. Eğer doğru yöntemler takip edilirse yani Google’ın istediği unsurlar takip edilirse, şu an arama motorunda iyi bir sıralama yapabilmek için önemli bir fırsat bulunmaktadır.

Burada paylaşılan 12 SEO ipucu Google’ın gelecek güncellemelerinde geçerli olabilecek bilgilerdir. Ancak burada paylaşılanlara göz atmadan önce ufak kayıpları göze almak durumdasınız.

Önemli olan diğer bir nokta ise Google’ın artık sonuçlarda aranan terime yönelik yüksek kaliteli içerik göstermek istemesidir. Buradaki ipuçları bu isteği karşılayacak derecededir. Ayrıca bu kural Google arama algoritması güncellemesinde dışındaki gelişmelere de ayak uydurabilecek durumdadır.

İçerik Google’ın dikkat ettiği en önemli unsurlardan birisidir. Bu yazı sadece sayfa üzerinde SEO ile ilgilidir. Eğer içeriğinizin kalitesi iyiyse backlink kaynaklarının kendiliğinden oluşacağına inanabilirsiniz.

Anahtar Kelimeler: İçeriğin Başlığına Odaklanın

Son Hummingbird güncellemesi sıradan bir güncelleme değildir çünkü arama algoritmasını tamamen değiştirmiştir. Bugünlerde pek çok kişi anahtar kelimeye, başlıkta anahtar kelimeye, metatag kısmında anahtar kelimeye, URL yapılarına, anahtar kelime yoğunluğuna vb. dikkat ediyor olabilir. Bunların hepsi gereklidir ancak daha çok önemli olan artık yazının başlığıdır. Yazınız artık yazı başlığı ile ilişkili çok daha fazla anahtar kelime içermelidir.

Google yıllar boyunca arama trendlerini geliştirerek eşanlamlı kelimeleri belirleme ve kelimeleri gruplama konusunda epey yol kat etti. Bunun anlamı artık yazılarınızda ana anahtar kelimeye yakın eşanlamlı anahtar kelimelerin yer alması gerektiğidir ve bu anahtar kelimelerin hepsi konu başlığı ile ilgili olmalı, birbirini tamamlamalıdır. Tüm bunlar yazınızın ana anahtar kelimeyle ilgili olduğunu pekiştirecektir.

en-iyi-seo-ipucu

Yazı Kalitesi: Uzun ve Anlamlı Yazılar Yazın

Panda güncellemesi gelene kadar 250 kelimeli yazılar arama motorlarında çok iyi iş çıkartıyorlardı. Pek çok website, özellikle uzun yazılar paylaşması zor olan kurumsal websiteleri sıralama konusunda zorluk yaşıyorlardı. Websitenizde kısa yazılar yer almamalıdır, birkaç sayfa problem çıkarmayabilir fakat sayfaların büyük bir çoğunluğu bu şekildeyse websitesi Panda güncellemesinin yemini yutabilir.

Başarılı bir şekilde 1500 kelimelik yazılara sahip olan websiteleri bulunmaktadır. Eğer kısa yazılara sahip biriyseniz bunları birleştirerek uzun bir yazı oluşturmalısınız fakat burada ana hedef anlaşılabilir bir yazı ortaya koymak ve kelime sayısıyla pek uğraşmamaktır. İçeriğiniz iyi bir şekilde hazırlanmış, dilbilgisi açısından doğru ve gerçekten iyi bir şekilde anlaşılır olmalıdır. Uzun yazılar yazmanın en kolay yolu bir liste türü oluşturmak veya özellikleri ve avantajları birleştirmektir.

Hedef Kitlenizi Arttırın: Benzersiz ve Yeni İçerikler Sunun

Online pazarlamada ana hedeflerden birisi içeriğiniz için hedef kitlenizi arttırmaktır. Bu sadece yeni içerikler sunarak mümkün olabilmektedir. Burada yeni içerikten kasıt kimsenin daha önce el sürmediği yazılar ortaya koymaktır. Bu hedef kitlenizi arttırmanıza yardımcı olacaktır.

Doğal sonuç olarak Google+, Facebook, Twitter veya diğer sosyal medya hesaplarınıza olan ilgiler de artacaktır. Yeni içerik yazmak sadece okuyucu sayısını arttırmaz, aynı zamanda tarama sıklığını ve sitenizin derinliğini arttıracaktır. İçeriğinizin farkındalık ve güven yaratması konusunda yeterli düşünce yapısına sahip olmalısınız. Bu tür bir düşünce yapısı yazı yazılabilecek daha fazla konu ortaya çıkarmakta size yardımcı olacaktır.

Hemen Çıkma Oranı: Ziyaretçilerinizin Sitenize Bağlılığı

Bir ziyaretçinin websitenizde ne kadar zaman geçirdiği ya da diğer bir deyiş ile hemen çıkma oranı. Eğer anlaşılır bir içeriğe sahipseniz ve ziyaretçilere istedikleri şeyi verirseniz onlar websitenizde daha fazla vakit geçireceklerdir. Kullanıcının websitenize bağlılığını arttırmak hemen çıkma oranını düşürebilir ve daha iyi bir sıralama için size yardımcı olabilir.

Kullanıcı bağlılığı sadece iyi bir yazı içeriği ile mümkün olmayabilir; iyi bir websitesi tasarımı, iyi bir sayfa yapısı, iyi yazı fontu ve satırlar arasında bırakılacak yeterli boşluklar, daha iyi gezindi ve link gösterimleri bu konuda etkili diğer unsurlardır. Tüm bu unsurlar websitesinde kalma süresini, hemen çıkma oranını ve kullanıcı bağlılığını muazzam bir şekilde etkileyecektir.

Reklamlar: Çok Fazla Reklam Cezaya Sebebiyettir

Websitenizde ne kadar reklam kullanıyorsunuz? Websitenizde reklam yer alması bir problem değildir ancak sayılarının fazla olması veya uygunsuz reklam yerleştirmeleri websitenizin ceza almasına sebebiyet verebilir. Yazı linki şeklinde olan reklamlar konusunda dikkatli olmalısınız, bu reklamlar içerikle uyuşmalıdır. Otomatik ifade linkleri şeklindeki reklamlardan uzak durmalısınız.

Eğer açılır pencere şeklindeki reklamlar kullanıyorsanız bunlar arama motorlarının websitenizini taramasına engel olabilir. Bu yüzden bunlardan da uzak durulmalıdır.

Başlıklar: Anlamlı ve Dikkat Çekici Başlıklar Kullanın

Başlık (title) ve ara başlıklar (header) konusunda SEO optimizasyonu pek değişmedi ancak Google’ın başlık etiketi algoritmasında değişiklik olmuş olabilir. Başlık etiketinizi anahtar kelimeye veya kelimelere göre seçmeye devam ediyor musunuz? Eğer içeriğiniz bir anahtar kelimeye değil, bir konuya odaklı ise kullanacağınız başlıkta konuya odaklı olmalıdır.

Başlık etiketi ve ara başlıklar için doğru anahtar kelimeyi seçmelisiniz, hangi terimin çok daha fazla arama alacağına karar vermeli ve bu kelime etrafında anlamlı ve dikkat çekici bir başlık etiketi kullanmalısınız.

Eğer anahtar kelimeniz bir başka anahtar kelime için optimize edilemiyorsa, başlık ve içerikle ilgili olan ve konuyla daha yakından ilgili bir başka anahtar kelime için optimizasyon yapmalısınız. Bu tür bir optimizasyon uzun vadede daha iyi bir sıralamaya karşılık gelmektedir ve çok sosyal çevresi çok daha güçlü olacaktır.

Açıklama: Tıklama Oranını Arttırmaya Odaklı Olmalıdır

Meta açıklama (Meta Description) konusunda değişen pek bir şey yok. Birbirini kopyalayan açıklamalardan uzak durun, webstenizde yer alan her bir içeriğin farklı açıklamalara sahip olduğundan emin olun. Meta açıklamada anahtar kelimenin yer alması iyi bir fikirdir ve tıklanma oranını arttıracaktır.

Yapacağınız açıklama 150 kelimeden oluşmalıdır ve kelimeler arasında kopukluklar olmamalıdır. Bu tıklanma oranının artmasında size yardımcı olacaktır. Google tıklanma oranı yüksek olan websitelerini sıralamada üst taraflara yerleştirebilmektedir.

Yapılandırılmış Veri Biçimlendirmesi (Structured Data Markup): Uygulamadan Önce Düşünün

Google, Yahoo ve Bing gibi arama motorları sonuçları istedikleri veri formatında göstermeyi isterler, bu yüzden ziyaretçilere konuyla ilgili en iyi ve maksimum derece bilgi sunmak isterler.

Websitenizde yapılandırılmış veri biçimlendirmesi (structured data markup) kullanırsanız arama motorlarına maksimum derecede bilgi sunarsınız ve ziyaretçiler ihtiyaç duyulan bilgiyi arama motorlarından elde ederler. Bazı durumlarda ziyaretçiler websitenize gelmezler ancak siz onların websitenize gelmelerini istersiniz ve bu durumda bazı bilgilerin arama motorlarında gözükmesini istemezsiniz. Bu yüzden yapılandırılmış veri biçimlendirmesini (structured data markup) kullanmadan önce etraflıca düşünmelisiniz.

Bu konuda diğer örneklerden yararlanabilirsiniz. Yayıncı ve yazar etiketlerini kullanana yapılandırılmış veri biçimlendirmesi (structured data markup) örneklerine göz atabilirsiniz.

Anahtar Kelime Doldurma: Es Geçin veya Gizleyin

Anahtar kelime doldurma konusunda konuşmak modası geçmiş bir konuşmadır ve tüm SEO takipçileri anahtar kelime doldurmanın ceza ile sonuçlanacağını bilirler. Alışveriş sepeti gibi bazı websitelerinde bazı anahtar kelimelerin ürün kategorisi veya ürün başlıkları gibi pek çok defa karşınıza çıktığını görürsünüz. Bunlar SEO yönteminizi ve sıralamanızı etkilemezler.

Eğer websiteniz eskiyse ve otorite sahibi bir siteyse pek etkilenmez fakat yeni veya iki yıllık bir siteyse anahtar kelime doldurma konusunda dikkatli olmalısınız. Eğer arama motorlarına anahtar kelimeyi göstermek istiyorsanız HTML kullanın, eğer göstermek istemiyorsanız resim, javascript veya diğer medya öğelerini kullanın.

URL Yapıları: Okunabilir Tutun

URL yapıları için geçmişte ne yaptıysanız onu yapmayı sürdürmelisiniz, onları okunabilir tutun. Okunabilir URL yapıları arama motorlarında daha fazla tıklanma oranına sahiptir ve diğer sayfalardan daha fazla backlinke sahip olurlar. Google arama sonuçlarında kısa veya biçimlendirilmemiş URL yapılarından çok okunabilir URL yapıları daha fazla yer edinmektedir.

Ayrıca arama motorlarındaki sonuçlarda mouse ile link üzerine geldiğinizde tarayıcınızın alt kısmında URL adresini görebilirsiniz. URL adresleri okunabilir olduğu sürece ziyaretçiler konuyu daha iyi anlayabilirler ve bu tıklanma oranını arttırmaktadır.

Kullanmış olduğunuz CMS (WordPress vb.), konu başlığına yakın URL adresi oluşturmalıdır. Eğer kullandığınız CMS buna izin vermiyorsa bunu değiştirmelisiniz.

Sayfa Yüklenme Hızı: Hemen Çıkma Oranını Düşürmek İçin Önemlidir

Website hızının arama motorlarındaki sıralamaya etki etmeyeceğine yönelik pek çok yaklaşım vardır ancak websitesinin hızı ziyaretçinin sabrını ve bununla birlikte hemen çıkma oranını etkilemektedir. Websitenizin Yoğun bir bağlantıya sahip bir yerde sitenizi açmaya çalışın. Eğer websiteniz çabuk açılıyorsa herhangi bir problem bulunmamaktadır.

Şunu unutmayın, eğer websitenizin açılması uzun sürüyorsa ziyaretçi pencereyi hemen kapatabilir ve birbaşka siteye gidebilir, bu hemen çıkma oranına etki etmektedir. Google, kullanıcının websitesinde geçirdiği süreye önem vermektedir. Bu yüzden hemen çıkma oranınız düşük olmalıdır. Websitenizin çabuk yüklenmesi için tasarımını düzenlemelisiniz.

Website Taraması: Websitenizin Taranmasını Kolay Hale Getirin

Eğer websiteniz taranmıyorsa arama motorlarındaki sonuçlarda yer almayacaktır. Bu yüzden websitenizin taranabilir olduğundan emin olmalısınız. Ayrıca index, noindex, follow gibi etiketleri taranmasını istediğiniz veya istemediğiniz sayfalarda kullanmaya çalışın.

Ayrıca arama motorlarının websitenizi sürekli taradığından ve sonuçlarda güncel tuttuğundan emin olun. Eğer güncellediğiniz bir sayfayı arama motorlarında bulamıyorsanız domain otoritesi konusunda sıkıntı yaşıyor olabilirsiniz. Bu problem iç veya dış backlinkler ile çözümlenebilir.

Arama motorlarında üst sıralarda yer almasını istediğiniz sayfaların güncel olduğundan ve hızlı bir şekilde tarandığından emin olun. İşinizi şansa bırakmayın.

seo-da-basari-sonuc-iliskisi

Sonuç

Bunlar 2014 yılı ve ilerisi için sizlerle paylaşabileceğimiz en iyi 12 SEO unsurudur. Umarız bu yazı size yardımcı olmuştur.

Hakkında Timur DEMiR

Merhabalar. 22 Yaşında Karadeniz Teknik Üniversitesi Orman Mühendisliği 4. sınıf öğrencisiyim. Hobi ve iş olarak bir çok sitede yazarlık yapıyorum.

Mutlaka İncele

Yine Yeni Yeniden

2013 yılının Temmuz ayında başladığım blog yazarlığına yine yeni yeniden sloganıyla daha iddaalı, daha faydalı …

5 yorumlar

  1. Faydalı ve kolay uygulanabilir bilgilerden oluşmuş bir yazı. Uygulayacağız. Teşekkürler

  2. yasamhileleri

    Anahtar kelimeler konusunda kafamda soru işareti vardı, yazıda konudan bahsettiğiniz için teşekkürler

  3. Bu Kız Bir Dahi Tebrikler Hocam .:)

  4. Sitedeki reklamları nasıl biliyolar

  5. Merhaba. Hocam yazılarınız ile bizlere yardımcı olduğunuz için teşekkür etmek isterim. Faydalı olduğu konusunda hiç bir şüphem yok ve büyük bir iştahla usanmadan yazılarınızı takip ediyorum. Paylaşımlarınızı takipteyim. Kolay gelsin.