Ana Sayfa / Google / SEO ve SEM Arasındaki Farklılıklar

SEO ve SEM Arasındaki Farklılıklar

Müşteriler tarafından sorulan SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing) arasındaki fark sorusunu sık sık cevaplarız. Tanımsal olarak belirgin farklılıklar olması kadar her ikisinin de farklı sonuçlar sunması not edilmesi gereken önemli bir durumdur ve her ikisinden beklentileriniz farklı olmalıdır.

seo-sem

SEO Nedir?

Belirgin yatırım ve içerik konusunda etkin bilgi gerektirir fakat zaman içerisinde “bedavadan” trafik sağlar. Google’ın organik sıralamasında yer almak için şunlar gereklidir:

İçerik Kalitesi

  • İmla ve dilbilgisi
  • İçerik uzunluğu (fazla olması çoğu zaman daha iyidir)
  • Sosyal notlar ve yetkinlik

Popülerlik

  • Web sayfası ziyaretleri ve hemen çıkma oranı
  • Sosyal notlar ve yetkinlik
  • Sosyal oylar (beğeniler, tweetler vb.)
  • Kalite ve web sayfası backlinklerinin sayısı

Erişilebilirlik

  • Hızlı dizinlemeye izin veren Google Crawler’ın içeriğe erişimi
  • Temiz ve etkili Robot.txt
  • Uygun Meta başlıkları ve açıklamaları
  • Sayfada anahtar kelime optimizasyonu
  • Sayfa yükleme süresi (hızlı yüklenme süresiyle Google’da daha yüksek sıralama elde edilir)
  • Domain yaşı (yaşlı domain daha iyidir)
  • İçeriğe özgü XML ve HMTL Sitemap

Arama motorlarının tamamı organik arama sonuçlarına bakar. Yapılan bir ankette aramaların %47’sinin ücretli reklamlar ve organik arama sonuçları arasındaki farklılığı ayırt edebileceği ortaya çıkmıştır. Ancak sadece aramaların %9’unda organik sonuçlar birinci sırada yer almıştır.

sem-seo

SEM Nedir?

Pek çok kişi arama motoru pazarlama yani SEM tabirini çok geniş kapsamlı olarak tanımlar. Bu tanımlamada websitesinin arama motorları yönündeki pazarlama stratejilerine her şey dahil edilir ve bu tanımlamaya SEO da dahildir. SEM, arama motorlarında reklam satın alma yoluyla trafik elde etme işlemidir. Bazen ödemeli arama, bazense CPC (tıklama başına fiyat) veya PPC (tıklama başına ödeme) olarak adlandırılır çünkü arama reklamlarının çoğu CPC/PPC temelindedir.

Esasen SEM konusunda üç ana nokta bulunmaktadır:

Arama Motoru Reklamcılığı: Bu konu arama sonucu sayfalarında reklamlarınız yer almasını ifade eden geleneksel yöntemdir ve bu ayrıcalık için arama motorlarına ücret ödersiniz. Bu reklamlar belirli anahtar kelimeler için dizinlenecektir ve eğer bir kullanıcı belirli anahtar kelimeyi araması durumunda sizin reklamınız gözükebilecektir. Genellikle reklamın tıklanma miktarından çok reklamın alacağı görüntülenme rakamı kadar ödeme yaparsınız.

Ücretli Katılım: Ücretli katılım, arama motoru firmasının websiteleri için ilgili sonuçlarda dizinlemek için ücret talep etmesi anlamına gelmektedir. Yeni bir websitesi açtığınızı ve websiteniz için bir kelime almak istediğinizi düşünelim. Ücretli katılım kullanabileceğiniz yöntemdir; özellikle arama motorlarıyla doğrudan iletişime geçebilir ve sitenizi belirli ücret karşılığında kayıt ettirebilirsiniz. Örneğin Alta Vista bu tür ücretli bir servis sunmaktadır. Bazı arama motorları hariç çoğu arama motoru websitenizin listelenmesi için ücret talep etmektedir.

Tıklama Başına Ücret (PPC) Reklamcılığı: Kısaca PPC, online reklamları ücretlendirmek için uygulanan bir formüldür. PPC programlarında online reklamcılar, bir satış yapılsın veya yapılmasın internet yayıncılarına üzerinde anlaşılan PPC oranı kadar ödeme yaparlar.

Arama motorlarında PPC konusunda ise reklamcılar bir anahtar kelime için fiyat teklifi sunarlar ve böylece PPC oranı değişiklik gösterir. Tek bir sitede (veya içerik siteleri ağında) sitenin yayıncısı genellikle ayarlanmış bir PPC oranı belirler.

Hangisi sizin için daha iyi?

Arama motorlarında başarıya ulaşmanın yolu her iki yöntemi de uygun bir şekilde kullanmaktır. Bu şekilde bir kampanya yürütmeniz halinde her iki branşında avantajlarından yararlanabilirsiniz.

Düzenli ödeme ve organik arama stratejisi ile siteniz anında organik sıralamada yükselirken ücretli listelenme konusunda da anında sonuç elde edersiniz. Bu yöntemle aradığınız anında trafik yükselimini elde edebilirsiniz ve PPC harcamalarınızı kesmeye hazır olduğunuz zaman uzun vadeli SEO çalışmalarınızın meyvelerini toplamaya başlamış olacaksınız.

Hakkında Timur DEMiR

Merhabalar. 22 Yaşında Karadeniz Teknik Üniversitesi Orman Mühendisliği 4. sınıf öğrencisiyim. Hobi ve iş olarak bir çok sitede yazarlık yapıyorum.

Mutlaka İncele

Yine Yeni Yeniden

2013 yılının Temmuz ayında başladığım blog yazarlığına yine yeni yeniden sloganıyla daha iddaalı, daha faydalı …

5 yorumlar

  1. Kuaför Market

    Teşekkür ederim makale için. Yeni başladık sitenizi takip etmeye 🙂

  2. Sem daha çok reklam dönüşlü olmasına rağmen ikisi arasında fazla fark yok sayılır. Paylaşım için teşekkür ederim.

  3. izmir nakliyat ambarı

    elinize sağlık arada görüyordum bu yazınız sayesinde anladım SEM i tekrar teşekkürler

  4. SEM kavramını burada ilk defa duydum farkları da yeni öğrendim dolayısıyla 🙂