Ana Sayfa / Google / Web Sitemiz Google’da Neden Kaybolur?

Web Sitemiz Google’da Neden Kaybolur?

Web Sitemiz Google’da Neden Kaybolur?

Google’ın kara listesi korkutucudur. Kimse bu listede olmak istemez fakat tahmin edemeyeceğimiz yerler dahi bu listede kendine yer bulabiliyor. Forbes’in 2013 yılının Kasım ayında yayınladığı yazıya göre günlük 10,000 şüpheli site karantina altına alınıyor. Sitelerin karantina alınmasının sözde sebebi ise kötü amaçlı yazılım bulaşmış olmalarıdır ama Google’dan kaybolmanın çok farklı nedenleri de bulunmaktadır. Belki “Kara listede olup olmadığımı nereden bilirim?” veya “Listeden çıkmak için ne yapabilirim?” diye düşünüyorsunuzdur. Başımızın dertte olup olmadığını nasıl öğreneceğimize ve bu listenin ilk kısımlarında olmaktan nasıl kaçınacağımıza hep birlikte göz atacağız.

google-web-site-nasil-kaybolur

Ziyaret etmeniz gereken ilk yer Google Wembaster Araçları hesabınızdır. Bu sayfa Google’ın sitenizin farklı yönlerini gösterdiği merkezdir. Eğer Google sizi sitenizde yer alan kötü amaçlı yazılım sebebiyle kara listeye almışsa bunu fark edebileceğiniz yer burasıdır.

Google “daha iyi kullanıcı deneyimi” oluşturabilmek için son birkaç yıllardır pek çok güncelleme yayınlamıştır. Bunu yaparken Google, belirli bir soru veya anahtar kelime ile siteye gelen kullanıcıların aranılan bilgiyi bulup bulmadığına dikkat etmek gibi siteleri ölçmek için bir dizi sıkı kurallar oluşturmuştur. Bazen Google, Google Webmaster Araçları kuralları nerede ve ne şekilde ihlal ettiğinizi size gösterir. Bu güncellemelerden sitenizin etkilenip etkilenmediğini fark etmenin diğer bir yolu arama sonuçları sıralamasında ve site trafiğinde ciddi düşüşlerin yaşanmasıdır. Bu noktada panik uygun bir tepki olmaktadır.

Sitenizin Google’da gözükmemesine sebep olan diğer birkaç neden:

  • Makale Pazarlama – Büyük ölçekli makale pazarlama bir makalenin alınıp onlarca kez üzerinde küçük değişiklikler yapılarak yayınlanmasıdır. Bu siteye onlarca link yönlendirilmesini sağlar ve belirli bir süreliğine iyi derecede sıralama kazandırır. Ancak, Google artık bunları tespit edebilecek durumdadır ve bunları tespit ettiği anda sizi algoritmaya bağlı olarak veya özel olarak cezalandırır.
  • Link Alma veya Satma – Google’ın büyük ölçüde karşı çıktığı durum. Adı zaten ne olduğunu açıklayacak niteliktedir ancak biraz bilgi vermek gerekir. Başkalarıyla kuracağınız ilişkiler ve verilen sözler size iyi bir anlaşmaymış gibi gelebilir. Özellikle sıralama garantisi verildiği zaman veya para karşılığı sitenizde link yer alması konusunda size teklif sunulduğu zaman böyledir. Onlar bile böyle bir teklifin sonuçlarını anlamamanızı umut etmektedirler ve siz soruları fazlalaştırmanız halinde onlar Google’ın bunları fark etmeyeceğini çünkü linklerin aracı sitelere yönlendirildiğini söylerler ve buna “Link Tekerleği” (Link Wheel) veya “Link Piramidi” (Link Pyramid) adını verirler.
  • Anahtar Kelime Doldurma – Anahtar kelime doldurma bazılarına doğal gelebilir fakat her zaman doğal olmayan bir şekilde nitelendirilir. Aynı kelimenin sürekli tekrar edilmesiyle belirli bir aşamaya gelineceği umut edilir. Aslında öyle olmaz ve Google bunu sevmez. Bu kullanıcıya kötü bir deneyim sunar ve içeriniğizi spam haline dönüştürür. Söz konusu durum tehlike işaretine neden olur ve Google buna yaptırım uygulamaktan çekinmez.
  • Doğal Olmayan Anchor Text (Çapa Metni): Son dönemlerde fark edilen diğer bir durum aynı anchor text ibaresinin sürekli kullanılması ve bir sayfayı söz konusu terim ile ilişkiliymiş gibi göstermeye çalışmaktır. Çeşitliliğe ihtiyaç duyarsınız. İlgili anchor text ibaresine sahip olmak iyidir fakat her zaman ihtiyaç duyulan bir şey değildir. Sıralamaya girmek istediğiniz şeyler için tamamen eşleşen kelimeler yerine daha uzun sözcük öbekleri kullanmaya çalışın ve bazen bunlara link eklemeyin. Eğer Google’ın içeriğinizi görmediğini ve taramadığını düşünüyorsanız tamamen yanılıyorsunuz. Google içeriğinizi görür ve tarar.

Google tarafından kara listeye eklenmenin pek çok yolu vardır. Verilebilecek en iyi tavsiyelerden birisi eğer link oluşturuyorsanız veya sizin için link oluşturacak bir firma arıyorsanız kullanılan yöntemlerin daha önce kullanılmadığından emin olun. Eğer firma size “belirli sürede şu kadar link almanızı sağlarız” veya “dilediğiniz sıralamaya yerleşeceksiniz” gibi gerçekçi olmayan sözler veriyorsa bunların sonucu tehlike işareti olacaktır. Bu noktada yönünüzü farklı bir yöne çevirmelisiniz. Baş ağrısından kurtulmak ve Google’ın bu listesinden uzak durmak için ne yapacaklarını açıklamaktan korkmayan, verdikleri sözü tutabilecek ve markanızı iyi bir şekilde temsil edecek firmalar seçmeye çalışın.

Hakkında Timur DEMiR

Merhabalar. 22 Yaşında Karadeniz Teknik Üniversitesi Orman Mühendisliği 4. sınıf öğrencisiyim. Hobi ve iş olarak bir çok sitede yazarlık yapıyorum.

Mutlaka İncele

21 Nisan Google Güncellemesine Hazır mısınız?

Google geçtiğimiz günlerde, 21 Nisan 2015 tarihinde mobile güncelleme olacağını duyurdu. Bu güncelleme web sayfası …

2 yorumlar

  1. Paylaşımlarınız için teşekkür ederiz. Web master tools dışında farklı bir araç ile hızlıca ban yada ceza ya tabi mi ve nedeni nedir anlayabileceğimiz bir araç var mı?

  2. harika elınıze emegenıze saglık