Dijital Pazarlama

Kişisel Bloglarda İçerik Pazarlama Önemli Midir?

İçerik pazarlama çalışmaları bir sitenin arama görünürlüğünü yükseltmek ve bununla birlikte daha kaliteli ziyaretçilere sahip olmasını sağlamak için gerçekleştirilen çalışmalardan oluşmaktadır. İçerik pazarlama stratejilerinde temel hedef oluşturulan içeriğin en uygun biçimde potansiyel ziyaretçilere ulaştırılmasıdır. Buna arama motorları, sosyal ağlar ve sektörde yer alan diğer siteler dâhildir.

İçerik pazarlama stratejileri genel olarak belirlenen sitenin büyüklüğüne ve hedeflerine göre farklılık göstermektedir. Sunulan bütçe ne kadar yüksekse içerik pazarlama stratejisinin kapsamı o kadar genişletilebilir. Ancak bütçesi oldukça yüksek diye bir içerik pazarlama stratejisinin başarıya ulaşacağını düşünmek doğru olmayacaktır. İçerik pazarlama stratejisinin başarılı olmasını istiyorsanız mutlaka taleplere, ihtiyaçlara ve beklentilerine karşılık verebilecek bir strateji ortaya konmalıdır.

Bir site için içerik pazarlama strateji oluşturulmadan önce mutlaka detaylı bir veri analizi gerçekleştirilmelidir. Gerçekleştirilecek veri analizinin ardından nelere ihtiyaç duyulduğu ortaya konmalı ve bu ihtiyaçlara karşılık verebilecek bir içerik pazarlama stratejisi planlanmalıdır.

Kişisel Bloglarda İçerik Pazarlama

Bazı durumlarda sitenizin içerik pazarlama stratejisine ihtiyaç duymaması söz konusu olabilir. Bir kişisel blog sahibiyseniz bu durumda sizin için içerik pazarlama stratejisi yüksek derecede önemli olmayacaktır. Bunun sebebi kişisel blog adresinizde yoğunluğu kişisel düşüncelerinize ve bilgi birikimlerinize ayıracak olmanız, herhangi bir ürün satışı yapmayacak olmanız ve temel hedefinizin ürün veya hizmet satışı yapmaktan ziyade adınızı duyurmak ve bir markaya dönüştürmektir.

Eğer hedefiniz kişisel adınızı bir markaya dönüştürmek ise bu durumda geniş kapsamlı bir içerik pazarlama stratejisine ihtiyaç duymayabilirsiniz. Bu sizde farklı bir izlenim bırakmamalıdır. İçerik pazarlama stratejisini tamamen yok sayamazsınız. Küçük ölçekli bile olsa mutlaka bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmalısınız. Kişisel blog, genel blog veya niş blog fark etmeksizin içerik pazarlama konusunda gerekli adımları atmaya çalışmalısınız.

Dilediğiniz kadar kaliteli ve hatta olağanüstü kaliteye sahip içeriklere sahip olsanız bile bunları hedef kitlelere ulaştıramadığınız sürece bir anlamı olmayacaktır. Gerçek anlamda oluşturduğunuz içeriklerle başarıyı yakalamak istiyorsanız kişisel blog adresinizde içerik pazarlama stratejisi oluşturmalısınız. Bunun için büyük firmalar gibi geniş bütçeler ayıramayacak olabilirsiniz ancak belirleyeceğiniz stratejilerle en az onlar kadar etkin stratejiler oluşturabilirsiniz.

İçerik pazarlama konusunda başarılı bir kişisel blog olan www.timurdemir.com.tr ‘ yi ziyaret edebilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu