Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlama Nedir? E-Mail pazarlaması, mobil pazarlama, adwords, sosyal medya, seo gibi kanallar aracılığıyla yapılan pazarlama yöntemine verilen isimdir. Geçmiş dönemlerde yani bundan 10-12 sene öncesinde bir markanın pazarlamasını yapmak oldukça zordu ve sınırlıydı. Dijital pazarlama bu sorunu ortadan kaldıran en önemli unsurdur. Televizyon, mail, sosyal medya, arama motoru reklamcılığı derken firmalar markalaşma sürecini çok kısa sürede tamamlıyor ve markalarına her geçen gün değer katıyor.

Dijital Pazarlama

E-ticaret sektöründe hizmet veren firmaların çoğu dijital pazarlamaya önem vermeli ve ciddi kaynaklar ayırmalılar. Bu konuya önem vermeyen markalar gelecekte büyük problemlerle karşı karşıya kalabilir. Büyük firmalar dijital pazarlama ağlarını kullanarak müşterileriyle olan ilişkilerini kuvvetlendiriyor ve ciro oranlarını artırıyorlar. Artık dönem dijital olduğundan dolayı bu kanalları en kısa sürede kullanmanızı öneririz.

Dijital Pazarlama Kanalları

Müşteri elde etmek için kullanmanız gereken en önemli iki kanal seo ve sem olmalıdır. Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru reklamcılığı yeni müşteri kazanmanız konusunda ihtiyacınız olan en önemli kanallardır. Elde etmiş olduğunuz müşterileri kazanmak için e-mail pazarlaması, sms pazarlaması ve sosyal medya ağlarını kullanabilirsiniz. Yani bu süreç tüm dijital pazarlama kanallarını kullanmaktan geçiyor. Sıra geldi ölçümlemeye. Ölçümlemek için google analytics ve benzeri uygulamaları kullanabilirsiniz. Ölçümleme stratejik davranmanız gerektiğinde ihtiyacınız olan en önemli araç olacaktır. Müşterilerinizin en çok hangi ürün ya da sayfanızı gezdiğini, hangi tepkiyi verdiğini gözlemlemek ölçümlemenin vazgeçilmezleri arasındadır.

Dijital Pazarlama Nedir?

Son olarak özellikle bahsetmek istediğim bir konu var. Dijital pazarlamada mobil pazarlamanın önemi her geçen gün artmaktadır. Bunu analiz eden ve sürekli haber yapan çeşitli kaynaklar bulunuyor. Büyük bir firmaysanız ya da büyümeyi düşünen bir düşünceniz var ise kesinlikle kaliteli bir mobil uygulamaya ve bunu kaldırabilecek bir altyapıya ihtiyacınız var. Gelecekte mobil cihazlardan yapılan alışveriş oranlarının daha da artacağı aşikar.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu