SEO

HTTP Durum Kodlarının SEO’ya Etkisi

HTTP durum kodları, bir sunucudan alınan ve web sayfanızda gösterilen kısa bilgi mesajlarıdır. Aslında, içeriklerinizin ve dolayısıyla web sitenizin bir parçası değillerdir. Ziyaretçileriniz, belli bir sayfanızı görüntülemek istediklerinde, işlerin nasıl gittiğini haber veren, sunucudan gelen mesajlardır. Peki, sitenizdeki çoğu unsur gibi, HTTP durum kodları SEO’nuzu nasıl etkiler, bunu hiç düşündünüz mü? Gelin, bu sorunun cevabını hep birlikte bulmaya çalışalım.

HTTP durum kodları, tarayıcınız bir sunucuyla etkileşime geçtiği an, siz görmeseniz bile aktif hale getirilir. Bir web sitesi sahibi veya geliştiricisi için, HTTP durum kodlarını anlamak oldukça önemlidir. Bu kodlar, sitenizdeki yapılandırma hatalarını tespit etmek ve düzeltmek için kullanabileceğiniz çok güçlü bir araçtır.

Ayrıca Google geçtiğimiz haziran ayında, HTTP durum kodlarını detaylı olarak ele aldığı bir içerik yayınladı. HTTP durum kodlarının, web sitenizin arama sonuçlarındaki görünümünü nasıl etkilediğini açıkladı.

Google’ın yardım sayfasında yayınladığı bu yeni içerikten hareketle, HTTP durum kodlarının SEO performansına etkisine dair merak ettiğiniz her bilgiyi sizin için bir araya getirdim.

HTTP Durum Kodları Nedir?

Konumuzun derinliklerine inmeden önce, konuştuğumuz şu kavramın tam olarak ne olduğunu açıklamak istiyorum.

Bir bağlantıya tıkladığınızda veya bir URL’yi adres çubuğuna yazıp enter tuşuna bastığınızda, kullandığınız tarayıcı, erişmeye çalıştığınız site için sunucuya bir istek gönderir. Sunucu, isteği alır ve bu isteği işler; ardından da ilgili bağlantıyı HTTP başlığıyla birlikte size gönderir.

HTTP durum kodları, bir tarayıcıya HTTP başlığı ile birlikte teslim edilir. Tarayıcınız, bir web sayfası için durum kodu talep ettiğinde, çoğu zaman gönderilen kodu bile görmezsiniz.

Örneğin bir şeyler ters gittiğinde, yaygın olarak gördüğünüz bir durum kodu vardır. Sunucuda bir sorun olduğunu açıklayan 404 kodu:

Tarayıcınızın normalde size göstermediği durum kodlarını görmek için kullanabileceğiniz birkaç yardımcı araç vardır. Chrome ve Firefox gibi tarayıcılar için kullanabileceğiniz birçok eklenti mevcuttur.

Bu araçlardan birini kullanarak HTTP durum kodlarını görüntülemek için, raporun üst kısmında görünen “Status: HTTP/1.1” yazan satırı arayın. Sunucu tarafından gönderilen durum kodunu bulmuş olacaksınız.

http durum kodları nedir

HTTP Durum Kodları Sınıflandırması

HTTP durum kodları, beş ana kategoriye ayrılmaktadır. Bu kategoriler, benzer veya yakın anlamlara sahip yanıt gruplarıdır. Her bir kodun anlamına geçmeden önce bu grupların anlamlarını bilmek, işinize çok yarayacaktır.

  • 100: Bilgi kodlarıdır. Tarayıcı tarafından başlatılan talebin devam ettiğini gösterir.
  • 200: Tarayıcıdan gelen istek sunucu tarafından alındığında, anlaşıldığında ve işlendiğinde gönderilen başarı kodlarıdır.
  • 300: Yeni bir kaynak, istenen kaynağı değiştirdiğinde yeniden yönlendirme kodları gönderilir.
  • 400: İstekle ilgili bir sorun olduğunu gösteren tarayıcı kaynaklı hata kodlarıdır.
  • 500: İsteğin kabul edildiğini, ancak sunucudaki bir hatanın isteğin tamamlanmasını engellediğini belirten sunucu kaynaklı hata kodlarıdır.

Bu grupların her birinde, sunucu tarafından gönderilebilecek farklı kodlar vardır. Her bir kodun anlamına, yazımın ilerleyen bölümlerinde tek tek değineceğim.

HTTP Durum Kodları SEO için Neden Önemlidir?

Arama motoru botları, sitenizi tararken HTTP durum kodlarını da görür. Bazı durumlarda bu kodlar, sayfalarınızın dizine eklenip eklenmediğini ve arama motorlarının sitenizin sağlığını nasıl algıladığını belirleyebilir.

Genel olarak ifade etmem gerekirse, HTTP 100 ve 200 seviye durum kodları SEO üzerinde büyük bir etkiye sahip değildir. Sitenizde her şeyin olması gerektiği gibi çalıştığını bildirir ve arama botlarının çalışmalarına devam etmesine izin verirler. Ancak sıralamanız üzerinde olumlu bir etkiye de sahip olmazlar, çünkü sağlıklı bir sitede olması gereken zaten budur.

SEO üzerinde etkisi olan kodları, en üst düzey kodlar olarak tanımlayabiliriz. Seviye 400 ve 500 durum kodları, botların sayfalarınızı taramasına ve dizine eklemesine engel olabilir. Bu hataların çok fazla sayıda olması ise, sitenizin kaliteli olmadığını gösterir ve muhtemelen sıralamanızın düşmesine sebep olur.

Seviye 300 durum kodlarının ise, SEO ile biraz daha karmaşık bir ilişkisi vardır. Etkileri, bağlantı türünün kalıcı ve geçici yönlendirme olmasına göre değişiklik gösterir.

Özetle şunu söyleyebilirim ki, kalıcı yönlendirmeler, bağlantı kalitesini Backlink’ler ile paylaşır, ancak geçici olanlar bunu yapmaz. Yani bir diğer ifadeyle, taşınan sayfalar için geçici yönlendirme kullanırsanız, bağlantı kurarak kazandığınız tüm SEO avantajını kaybetmiş olursunuz.

HTTP Durum Kodlarını Google Search Console ile Kontrol Etmek

Google’ın, sitenizdeki HTTP durum kodlarını nasıl algıladığını takip etmek için kullanabileceğiniz araçlardan biri, Google Search Console’dur. Kapsam Raporu’nda 300, 400 ve 500 düzey durum kodlarını görüntüleyebilirsiniz.

Kontrol panelini açtığınızda, sitenizdeki dört farklı sayfa türünü göreceksiniz:

  • Hata veren sayfalar (Error)
  • Uyarı veren ama geçerli olan sayfalar (Valid with warnings)
  • Geçerli sayfalar (Valid)
  • Hariç tutulan sayfalar (Excluded)

300, 400 ve 500 düzeyindeki HTTP durum kodlarına sahip sayfalarınızı, kodun türüne bağlı olacak şekilde; hariç tutulan, hata veren veya uyarı veren ama geçerli olan sayfalar bölümleri altında bulabilirsiniz. Örneğin, 301 yönlendirmeleri, hariç tutulan sayfalar kategorisi altında listelenmektedir.

400 ve 500 seviye durum kodları, büyük ihtimalle hatan veren sayfalar başlığı altında görüntülenecektir.

HTTP durum kodlarını görüntülemek için takip edebileceğiniz bir başka yöntem ise, Google Search Console’un URL Denetleme Aracı’dır. Google, bir hata nedeniyle belirli bir sayfanızı dizine ekleyemediğinde, hata kodlarını bu başlık altında görüntüleyebilirsiniz.

google search consele ile kontrol etmek

HTTP Durum Kodları Listesi

Teoride 40’tan fazla HTTP durum kodu olsa da, pratikte bunlardan yaklaşık 10 tanesi ile karşılaşırsınız. İşte, her seviye grubu için, karşılaşabileceğiniz durum kodlarının tam listesi.

  • 100 Seviye Durum Kodları

100 seviyeli durum kodları, sunucuya gönderdiğiniz isteğin bir nedenden dolayı hala daha devam ettiğini söyler. Bu durum kodu, kesin bir sorun olduğunu ifade etmek için değil, sadece o anda neler olup bittiğini tarayıcıya ve kullanıcıya bildirmek için gönderilen bir ek bilgidir.

100: Devam (Continue)

100 durum kodu, sunucunun tarayıcınızdan bir istek aldığını ve bunu tamamlamaya hazır olduğunu gösterir.

101: Protokolleri Değiştirme (Switching Protocols)

Bu kod; tarayıcınızın, sunucudan protokolleri değiştirmesini istediğini ve olumlu yanıt aldığını ifade eder.

103: Erken İpuçları (Early Hints)

Sunucu, vereceği yanıtın tümünü hazırlamadan önce 103 durum kodunu gönderir.

  • 200 Seviye Durum Kodları

200 seviye durum kodları, alabileceğiniz en iyi HTTP durum kodu türüdür. 200 seviyeli bir cevap, her şeyin olması gerektiği gibi çalıştığını ifade eder.

200: Her Şey Yolunda (Everything is OK)

Bir web sayfası veya kaynak, tam olarak beklendiği gibi davrandığında gönderilen koddur.

201: Oluşturuldu (Created)

201 durum kodu; sunucunun, tarayıcıdan gelen istediği yerine getirdiğini ve sonuç olarak yeni bir kaynak yarattığını bildirir.

202: Kabul Edildi (Accepted)

Bu kod; sunucunun, tarayıcınızdan gönderilen isteği kabul ettiğini, ancak hala daha işlemeye devam ettiğini ifade eder. Sonuç olarak, alınan talep tam bir yanıta da yol açabilir veya sonuçsuz da kalabilir.

203: Yetkili Olmayan Bilgiler (Non-Authoritative Information)

Bu durum kodu, bir Proxy kullanımdayken görünebilir. 203 durum kodu, Proxy sunucunun kaynak sunucudan 200 (Her Şey Yolunda) durum kodunu aldığını, ancak yanıtı tarayıcıya aktarmadan önce değiştirdiğini ifade eder.

204: İçeri Yok (No Content)

Bu kod, sunucunun isteği başarıyla işlediği, ancak herhangi bir içerik döndürmeyeceği anlamına gelir.

205: İçeriği Sıfırla (Reset Content)

204 durum kodu gibi 205 de, sunucunun isteği işlediği ancak herhangi bir içerik gösteremeyeceği anlamına gelir. Bu durum kodu, tarayıcının belge görünümünü sıfırlamasını da gerektirir.

206: Kısmi İçerik (Partial Content)

Tarayıcınız “aralık bağlığı” kullanıyorsa, bu durum kodunu görebilirsiniz. 206 durum kodu, tarayıcının duraklatılmış indirmelere devam etmesine ve bir indirmeyi birden çok akışa ayırmasına olanak tanır. Sunucunun, istenen kaynağın yalnızca bir bölümünü gönderdiğinde 206 kodu gönderilir.

  • 300 Seviye Durum Kodları

Yeniden yönlendirme, bir kaynağın yeni bir konuma taşındığını bildirmek için kullanılır. Ziyaretçilere, aradıkları içeriği nerede bulabilecekleri konusunda bilgi sağlayan çok sayıda HTTP durum kodu vardır.

300: Birden Çok Seçenek

Bazen sunucu, tarayıcınızdan gelen isteğe cevap verebilmek için birde fazla kaynağa sahip olabilir. 300 durum kodu, tarayıcınızın bunlar arasında seçim yapması gerektiğini ifade eder. Bu kod, birden fazla dosya türü uzantısı mevcut olduğunda veya sunucu kelimelerin belirsizliğini ortadan kaldırıyorsa gerçekleşir.

301: İstenen Kaynak Kalıcı Olarak Taşındı

Bu kod, bir web sayfası veya kaynak kalıcı olarak farklı bir kaynakla değiştirildiğinde gönderilir. URL’lerin kalıcı olarak yeniden yönlendirilmesi için kullanılır.

302: İstenen Kaynak Taşınmıştı, Ancak Bulundu

302 durum kodu, istenen kaynağın bulunduğunu, ancak istenen yerde bulunamadığını belirtmek için kullanılır. Geçici URL yönlendirmesi için tercih edilir.

303: Diğerini Gör

303 durum kodunu anlamak için, dört birincil HTTP istek yöntemi arasındaki farkı bilmeniz gerekir. Bir 303 kodu, “Post”, “Put” veya “Delete” yoluyla tarayıcından gelen istek kaynağının bulunduğunu ifade eder. Ancak, onu “Get” kullanarak almak için, istek daha önce kullanılan farklı bir URL’ye yönlendirilmelidir.

304: İstenen Kaynak, En Son Eriştiğinizden Beri Değiştirilmedi

Bu kod, tarayıcıda ön belleğe alınan kaynakların değişmediğini söyler. Önceden indirilmiş kaynakları yeniden kullanarak, web sayfalarının teslimini hızlandırmak için kullanılır.

307: Geçici Yönlendirme

Bu durum kodu, bir kaynak geçici olarak farklı bir URL’ye taşındığında, 302 durum kodunun yerini alır. 302’nin aksine, HTTP yöntemini değiştirmenize izin vermez.

308: Kalıcı Yönlendirme

308 durum kodu, 301 (Kaynak Kalıcı Olarak Taşındı) kodunun bir sonraki adımıdır. HTTP yöntemini değiştirmenize izin vermez ve istenen kaynağın artık kalıcı olarak yeni bir URL’de olduğunu gösterir.

4.4. 400 Seviye Durum Kodları

400 düzeyinden itibaren HTTP durum kodları, ciddi sorunları ifade etmeye başlar. Tarayıcıda veya istekte, bir hata olduğunu belirten hata kodlarıdır.

400: Kötü İstek (Bad Request)

Sunucu, bir tarayıcı hatası nedeniyle yanıt veremez.

401: Yetkisiz / Yetki Gerekli (Unauthorized or Authorization Required)

401 kodu, hedef kaynakta geçerli kimlik doğrulama bilgileri bulunmadığında sunucu tarafından gönderilir. Htpasswd kullanarak temel HTTP kimlik doğrulamasını tamamlamadıysanız, bu hata ile karşılaşabilirsiniz.

402: Ödeme Gerekli (Payment Required)

Esasen bu kod, dijital ödeme sisteminin bir parçası olarak oluşturulmuştu. Ancak bu plan hiçbir zaman hayata geçirilemedi. Bunun yerine farklı platformlar tarafından, fon yetersizliğinden dolayı isteğin yerine getirilemediği durumları belirtmek için kullanılır. En yaygın durumlar şunlardır:

  • Google Developers API için günlük istek sınırınıza ulaştınız.
  • Shopify ücretlerini ödemediğiniz için mağazanız geçici olarak devre dışı bırakıldı.

403: Bu Kaynağa Erişim Yasaklandı (Access to That Resource is Forbidden)

403 durum kodu; bu kullanıcı, erişim izni olmadığı bir kaynağı görüntülemeye çalıştığında görüntülenir. Örneğin, oturum açmadan parola korumalı içeriğe erişmeye çalışmak 403 hatasına sebep olur.

404: İstenen Kaynak Bulunamadı (The Requested Resource was not Found) 

404 durum kodu, en sık karşılaşılan hata mesajıdır. Bu kod, istenen kaynağın mevcut olmadığını ve sunucunun da bu kaynağın var olup olmadığını bilmediğini ifade eder.

404 istenen kaynak bulunamadi

405: Yönteme İzin Verilmiyor (Method not Allowed)

Bu durum kodu, kaynak sunucunun görüntüleme isteğini desteklediği ancak görüntülenmek istenen kaynağın, bu isteği kabul etmediği durumlarda gösterilir.

406: Kabul Edilemez Yanıt (Not Acceptable Response)

406 durum kodu; istenen kaynağın, istekte gönderilen kabul başlıklarına göre, yalnızca kabul edilemez içerik üretebildiği durumlarda gönderilir.

407: Proxy Kimlik Doğrulaması Gerekli (Proxy Authentication Required)

Bir proxy sunucusu kullanımdayken, talebe yanıt vermeden önce tarayıcınızdan kimlik doğrulması talep ediyorsa 407 durum kodu gönderilir.

408: Sunucu, Zaman Aşımına Uğradı (The Server Timed Out)

Bu kod; bir sunucu, tarayıcıdan gelen tam isteği beklerken, zaman aşımına uğradığında oluşturulur. Başka bir deyişle; sunucu, tarayıcı tarafından gönderilen tam isteği teslim alamaması anlamına gelir. Tarayıcı ile sunucu arasında iletişim kopukluğuna sebep olan “ağ tıkanıklığı” bu hatanın nedeni olabilir.

409: Çatışma (Conflict)

409 durum kodu, söz konusu kaynakla bir çatışma söz konusu olduğu için, sunucunun tarayıcıdan gelen isteği işleyemediği anlamına gelir. Bu hata kodu bazen, birden fazla eşzamanlı değişiklik nedeniyle gösterilir.

410: İstenen Kaynak Gitti ve Geri Gelmeyecek

410 numaralı durum kodu, 404 (Bulunamadı) koduna benzerdir. Ancak 410’da istenen kaynak, kalıcı olarak adresinden gitmiştir.

411: Uzunluk Gerekli (Lenght Required)

Bu durum kodu; istenen kaynağın, tarayıcının belirli bir uzunluk belirtmesini gerektirdiği ancak bu uzunluğu belirtmediği durumlarda gönderilir.

412: Ön koşul başarısız (Precondition Failed)

Görüntüleme isteği gönderen tarayıcı, istek başlıklarına bazı yeni koşullar eklediğinde ve sunucu bu yeni taleplere cevap veremediğinde 412 durum kodu gönderilir.

413: Yük Çok Büyük / Talep Varlığı Çok Büyük (Payload Too Large / Request Entity Too Large)

413 durum kodu; sunucuya gönderdiğiniz istek, sunucunun işleyebileceğinden veya cevap verebileceğinden çok daha büyük olduğu durumlarda gönderilir.

414: URL Çok Uzun (URL Too Long)

Bu durum kodu genellikle, sunucu tarafından işlenemeyecek kadar büyük bir sorgu listesi olarak kodlanmış “GET” isteğini alındığında gönderilir.

415: Medya Türü Desteklenmiyor (Unsupported Media Type)

415 durum kodu; sunuya gönderilen istek, sunucunun veya kaynağın desteklemediği bir medya türü içerdiğinde gösterilir.

416: Aralık Tatmin Edici Değil (Range not Satisfiable)

İstek, sunucunun geri yükleyemediği bir kaynak için gönderildiğinde 416 durum kodu gösterilir.

417: Başarısız Beklenti (Expectation Failed)

417 kodu; sunucunun, istek başlığı alanında belirtilen gereksinimleri karşılayamadığı durumları ifade eder.

418: Ben Bir Çaydanlığım (I’m a Teapot)

418 durum kodu, 1998 yılında 1 Nisan şakası olarak tasarlanmıştır.

422: İşlenemeyen Varlık (Unprocessable Entity)

Tarayıcıdan gelen isteğin anlamsal hatalar içerdiği ve sunucunun da bu nedenle isteği işleyemediği durumlarda 422 durum kodu gösterilir.

425: Çok Erken (Too Early)

Bu kod; sunucu, yeniden iletmek için bir isteği yeniden işleyemediği durumlarda gösterilir.

426: Yükseltme Gerekli (Upgrade Required)

426 kodu; yükseltme başlık alanının içeriği nedeniyle, tarayıcının farklı bir protokole geçmesini gerektiren durumları ifade eder.

428: Ön Koşul Gerekli (Precondition Required)

Sunucu tarafından istek işlemeden önce koşulların belirtilmesi gerektiğinde, 428 durum kodu gösterilir.

429: Çok Fazla İstek (Too Many Requests)

Bu hata kodu, kullanıcı tarafından belirli bir süre içinde çok fazla isteğin gönderildiği durumlarda, sunucu tarafından oluşturulur. 429 hata kodu, bazen sitenize erişmeye çalışan botlar veya komut dosyaları nedeniyle olabilir. Böyle bir durumla karşılaştığınızda, WordPress giriş URL’nizi değiştirmeyi deneyebilirsiniz.

431: Talep Edilen Başlık Alanları Çok Büyük (Request Header Fields Too Large)

Başlık alanları çok büyük olduğunda, sunucunun gelen isteği işleyemediği durumlarda gösterilir. 431 kodu, tek bir başlık alanıyla veya bir kerede tümüyle ilgili bir sorun olduğunda gösterilir.

451: Yasal Sebeplerle Kullanılamıyor (Unavailable for Legal Reasons)

451 kodu; sunucunun, talep edilen kaynağın yasaklandığı durumları ifade eder. Bu kod, Ray Bradbury’nin Fahrenheit 451 adlı romanına bir atıfta bulunur.

  • 500 Seviye Durum Kodları

500 seviye durum kodları da hata olarak kabul edilir. Ancak bu kodlar, hatanın sunucu kaynaklı olduğunu gösterir. Bu sebeple de çözülmesi daha zordur.

500: Sunucuda Bir Hata Oluştu ve İstek Tamamlanamadı

500 numaralı kod, basit bir ifadeyle “dâhili sunucu hatası” anlamına gelir. Sunucuda bir şeylerin ters gittiğini ve istenen kaynağın teslim edilemediği durumlarda gösterilir. Bu hata kodu genellikle üçüncü taraf eklentiler, hatalı PHP veya bozuk bir veritabanı bağlantısı tarafından oluşturulur.

501: Uygulanamadı (Not Implemented)

Bu hata, sunucunun aldığı isteği yerine getirmek için gerekli özellikleri desteklemediğini gösterir. Neredeyse her zaman, web sunucusunun kendisiyle ilgili bir sorundur ve ana bilgisayar tarafından çözülmesi gerekir.

502: Sunucu Hatası (Bad Gateway)

Bu hata kodu, örneğin bir proxy sunucusu kullanımdayken, diğerinden geçersiz bir yanıt alındığı durumlarda gösterilir. Diğer zamanlarda ise, bir sorgu veya istek için yanıt almak çok uzun sürdüğünde, sunucu tarafından iptal edilir.

503: Sunucu Şu Anda Bu İsteği Yerine Getiremiyor

Bu kod, başka istekleri yerine getirmeye çalışırken aşırı yüklenmiş bir sunucu tarafından gönderilebilir.

504: Sunucu, Başka Bir Sunucunun Yanıt Vermesini Beklerken Zaman Aşımına Uğradı

504 hata kodu, bir isteği işleyen iki sunucu olduğunda ve ilk sunucu, ikincisinin yanıtını beklemeyi bıraktığında gönderilen bir mesajdır.

505: HTTP Sürümü Desteklenmiyor (HTTP Version Not Supported)

505 durum kodu; sunucunun, isteği gönderen tarayıcı tarafından kullanılan HTTP sürümünü desteklemediğini ifade eder.

http surumu desteklenmiyor

508: Kaynak Sınırına Ulaşıldı (Resource Limit is Reached)

Bu kod; hosting servisi tarafından belirlenen kaynak sınırlarına ulaşıldığı anlamına gelir.

511: Ağ Kimlik Doğrulaması Gerekli (Network Authentication Required)

Bu durum kodu, kullanmaya çalıştığınız ağ, isteği sunucuya göndermeden önce bir tür kimlik doğrulamasını gerektirdiği durumlarda gönderilir. Örneğin, halka açık bir Wifi erişim noktasının Hüküm ve Koşullarını kabul etmediğinizde 511 durum kodu gönderilir.

521: Web Sunucusu Kapalı (Web Server ,s Down)

521 hata kodu, Cloudflare’a özgü bir hata mesajıdır. Bu kod, web tarayıcınızın Cloudflare’a başarıyla bağlanabildiğini, ancak Cloudflare’ın kaynak web sunucusuna bağlanamadığını ifade eder.

525: SSL Başarısız (SSL Handshake Failed)

525 hata kodu, Cloudflare kullanan bir etki alanı ile kaynak web sunucusu arasındaki SSL anlaşmasının başarısız olduğu anlamına gelir. 525 koduyla karşılaşıyorsanız, bunu kolayca çözmek için deneyebileceğiniz birçok yöntem vardır.

HTTP Durum Kodları Hakkındaki Kaynaklar

Bu listede ele aldığım HTTP durum kodlarına ek olarak, ilginizi çekebilecek, ancak daha belirsiz olan durum kodları da vardır. Daha seyrek karşılaşılan durum kodları hakkında bilgi sahibi olmak için kullanabileceğiniz kaynaklardan bazıları şunlardır:

  • Wikipedia‘nın HTTP Durum Kodlarının Bu Tam Listesi
  • İnternet Mühendisliği İş Ekibi’nin (IETF) durum kodu tanımları

Karşılaşabileceğiniz durum kodlarının neler olduğunu bilmek, web sitenizde veya başka sitelerde ortaya çıkabilecek belirli sorunları çözmenize yardımcı olacaktır. Sitenizin aldığı “hata” durum kodlarının sayısını azaltmak, arama motorlarının sizi daha kaliteli bir site olarak algılamasına ve dolayısıyla da SEO’nuzun gelişmesine büyük katkı sağlayacaktır.

HTTP durum kodları, karmaşık hatta göz korkutucu görünseler de çok bilgilendirici mesajlardır. En yaygın olan kodların anlamlarını öğrenerek, sitenizde oluşan sorunları daha hızlı bir şekilde çözebilirsiniz.

Hazırladığım bu yazıda, günlük kullanımda karışılabileceğiniz 40’tan fazla HTTP durum kodunu sizin için tanımladım. Sunuculardan alabileceğiniz mesajları bilmek ve onları yorumlamak, web sitenizi korumak ve SEO’nuzu geliştirmek için oldukça önemlidir.

HTTP durum kodları ve bu kodların SEO’nuzu nasıl etkilediğiyle ilgili aklınıza takılan bir soru varsa yorumlar kısmında benimle paylaşabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir