SEO

Bloglarda SEO İçin 7 Temel İpucu

Bloglamanın avantajları oldukça fazladır. İstatistiklerle dahi bu avantajı ortaya koyabilmek mümkündür:

  • Blogu olan işletmeler blogu olmayan işletmelere göre %67 oranında daha fazla satış potansiyeline sahip olmaktadırlar.
  • Bloglamayı ön plana çıkarak pazarlamacılar standart pazarlamacılara göre 13 kat daha fazla yatırım getirisi elde etmektedirler.
  • Bloglama yapa şirketler bloglama yapmayan şirketlere göre %97 daha fazla link elde etmektedirler.
  • Blogu olan sitelerin indekslenmiş sayfa sayısı %434 daha fazladır.

Ancak blogunuz için bir SEO stratejisine sahip değilseniz çok büyük kaybınız var demektir. Araştırmalar SEO çalışmalarının %14.6 oranında daha fazla çözüm sunduğunu ve satış potansiyeli getirdiğini göstermektedir.

Bir başka ifadeyle bloglama yapmak tek başına yeterli değildir. Blog yazılarınızın arama motorunda sıralama sahibi olmasını sağlamalısınız. Aşağıdaki ipuçlarını takip ederek blogunuzu arama motorlarına hazır hale getirebilirsiniz.

İçerik Haritasını Kullanmaya Çalışmak

Çeşitli blogları ziyaret ettiğiniz zaman hemen üst kısımda nerede olduğunuzu gösteren alanlar bulunmaktadır. Bu alanlara içerik haritası adı verilmektedir. İçerik haritası kullanmanın iki önemli avantajı bulunmaktadır:

Google ve diğer arama motorları blogunuzun yapısını daha iyi anlamaktadır. Tıklanabilir yollar kullanarak arama motorlarının bu yolları takip etmesini sağlayabilirsiniz. Blogunuzun dahili link çalışmasına katkı yapan içerik haritaları içeriklerin tüm arama motorları tarafından bulunabilmesini kolaylaştırmaktadır.
Blogunuzun kullanıcı deneyimini güçlendirmektedir. Geri tuşuna basmadan blogunuzda yolculuk edilmesini istiyorsanız içerik haritaları size yardımcı olacaktır. Bu sayede sitenizde geçirilen süre miktarını yükseltebilir ve hemen çıkma oranını düşürebilirsiniz. İyi kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarınızın çok daha güçlü olmasını sağlayacaktır.

Uzun ve Konusal Olarak İlgili İçerikler Yazmak

SEO ipuçları veren herhangi bir yazıda içerikten bahsedilmemiş ise onun işe yaramayacağını bilmelisiniz. Her ne kadar Google sıralama faktörlerini çok gizli tutmaya çalışsa bile içeriklerin önemi oldukça açıktır. Google bu sıralama faktörlerini gizli tutmaya çalışsa bile içerik, linkler ve RankBrain algoritması en önemli sıralama faktörleridir.

Arama motorunda içerik ile avantaj elde etmek istiyorsanız bu konuda belirli standartları gözlemlemeniz gerektiğini bilmelisiniz. Google bu konuda sert bir tutum sergilemiş olsa dahi SEO uzmanları çeşitli veriler bulmayı başarmışlardır:

Uzun ve detaylı içerikler daha iyi sıralama göstermektedirler. Yapılan araştırmalar 1800-2000 kelime aralığında olan içeriklerin kısa içeriklere göre çok daha iyi sıralama elde ettiğini göstermektedir.
Konusal olarak ilgili olan içerikler daha iyi sıralamaya sahip olmaktadırlar. Bir blog yazısının tek bir konuya odaklanmasını sağlayıp onun içerisinde derinlemesine bilgi sunabilirseniz elde ettiğiniz sonuçlar çok daha iyi olacaktır.

Blog Yazılarınızın Görsel Uygunluğunu Sağlamak

Alakalı, görselleri uygun şekilde etiketlenmiş blog yazıları oluşturmak oldukça zaman gerektiren bir iştir ama bunu yapabilmek son derece değerlidir. Oluşturduğunuz içeriğin daha iyi sıralama elde etmesini istiyorsanız bunu önemsemelisiniz.

Yapılan araştırmalar en az bir tane görsel barındıran içeriklerin herhangi bir görsel barındırmayan içeriklere göre çok daha iyi performans gösterdiğini ortaya koymaktadırlar. Bir içerikte beş veya on görselin yer alması önemli değildir. Önemli olan en az bir görselin içerikte yer almasıdır.

Dahili Linkler Eklemeye Dikkat Etmek

Linkler arama motorları açısından en önemli faktörlerden birisidir. Linklerin arama motoru sıralamasına etkisi oldukça fazladır. Yapılan araştırmaların hemen hemen her biri bu durumu kanıtlar nitelikte veriler sunmuşlardır.

Dahili link çalışması yaparken her zaman anlamlı bağlantılar kurmaya çalışmalısınız. Sadece dahili link çalışması yaparak dahi arama trafiğini %40 oranında iyileştirmeniz mümkündür. Sitenize gelen link miktarının yanında dahili linkleri de önemsemeniz gerektiğini unutmamalısınız:

Dahili link eklerken çapa metninin tanımlayıcı olmasını sağlayabilirsiniz.
Sayfanızda yer alan link miktarına dikkat etmelisiniz. Dahili linkler güzel olsa bile bir sayfada çok fazla linke yer vermek çok doğru bir iş olmayacaktır.
Eski içerikleri gözden geçirip onlarda link olup olmadığını kontrol etmeli ve uygun linkleri onlara da eklemelisiniz.

Blogunuzun Kalıcı Bağlantı Yapısını Geliştirmek

Kullanmış olduğunuz içerik yönetim sistemine göre değişiklik gösterse bile her koşulda SEO dostu olmayan kalıcı bağlantı yapısıyla karşı karşıya kalabilirsiniz. Kalıcı bağlantılar blog içerikleriniz için bağlantı kapısı durumundadır.

Örnek vermek gerekirse ayhankaraman.com/semantik-arama-ve-seo/ bir kalıcı bağlantı yapısını yansıtmaktadır. Bu kalıcı bağlantı için yazı başlığı “Semantik Arama ve SEO” şeklindedir. Ancak kalıcı bağlantılar yapılandırılmamış olsa URL yapısı şu şekilde gözükecektir: ayhankaraman.com/?p=100.

Pek çok koşulda blogların büyük bir kısmı ikinci seçeneğe bağlı kalmaktadır. İkinci seçenek yazının ne ile ilgili olduğu konusunda herhangi bir bilgi vermemektedir. İlk yapıda ise durum biraz daha farklıdır. URL yapısı gereği biraz daha açıklayıcı ve SEO açısından çok daha etkileyicidir.

WordPress kullanıyorsanız blogunuzun kalıcı bağlantı yapısını kolayca değiştirebilirsiniz. Eğer diğer içerik yönetim sistemlerinden birini kullanıyorsanız içerik yönetim sistemlerinin kılavuzlarına göz atmalısınız.

SEO Eklentileri

Temel SEO Eklentilerini Yüklemek

Eklentiler blogunuz için SEO çalışması yaparken size son derece güç katacak unsurlardır. Eklenti yüklerken çok dikkatli olmanız gerektiğini unutmamalısınız. Bazı eklentiler sitenize gereğinden fazla yük bindirip onu yavaşlatmakta olduğundan seçici davranmalısınız. Aşağıdaki eklentilerle başlamak her zaman en doğru seçim olacaktır:

All in One SEO veya Yoast SEO: Bu iki eklenti arasından bir seçim yaparak yazılarınızı en iyi şekilde optimize ederek blogunuzu SEO çalışmalarınızla uyumlu hale getirebilirsiniz.
WP Smush.it: Site hızlı Google tarafından değerli görülen en önemli sıralama faktörlerinden biridir. Genellikle görseller sitenin yüklenme hızını fazlasıyla etkilemektedirler. Bu eklentiyi kullanarak blogunuzdaki görselleri sıkıştırabilir ve sitenizin hızını yükseltebilirsiniz.

Kaliteli Linkler Kazanmak

Bu oldukça basit bir şeydir. Google linkleri en önemli sıralama faktörlerinden birisi olarak görmekte ve siteleri sıralarken bunlara dikkat etmektedir. Bloglar için etkili SEO çalışması dışarıdan gelen linkler olmadan başarıya ulaşamayacaktır. Blogunuz için link elde etmek için aşağıdaki adımlardan yararlanabilirsiniz:

  • Blogunuz ile alakalı otoriter yayınları bulmalı ve onlar için ziyaretçi yazarlık yapmalısınız. Bu yayınlar sayesinde biyografik linkle elde edebilirsiniz. Bazen yazı içerisinden dahi link elde edebilme fırsatına sahip olabilirsiniz. Aldığınız linkler alakalı adreslerden geliyorsa bunlar SEO çalışmalarınızı önemli yönde etkileyecektir.
  • Kendi sektörünüzde yer alan bloglarla iletişim kurarak yayınlar yapmaya çalışmalısınız. Belki röportaj, belki bir alıntı veya belki ortak bir çalışma şekilde bu bloglar ile işbirliğine gidebilirsiniz.
  • Erişim adına bir strateji geliştirmelisiniz. Diğer bloglarla iletişim için çeşitli kurallar belirleyerek link elde etmeye çalışmalısınız.
Backlink kaynaklarına mı ihtiyacın var? Hemen damlakaraman.com.tr/backlink bağlantısını ziyaret et paylaştığımız tüm kaynaklara ulaş.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu