Google

Google için 5 “EAT” Taktiği

Arama sonuçlarındaki kalıcı bir yer edinebilmenizin sırrının, şu üç harfe bağlı olduğunu biliyor muydunuz? E-A-T… SERP’lerde kendinizi Google’a kanıtlamak için E-A-T’nin işaret ettiği üç faktöre dikkat etmeniz gerekmektedir:

  • Uzmanlık (E)
  • Otorite (A)
  • Güvenirlik (T)

Google, arama sonuçlarını kullanıcıları için her zaman daha kullanışlı ve daha kişiselleştirilmiş hale getirmeye çalışmaktadır. Neredeyse her yeni günde, yeni bir Google güncellemesi gelmektedir. 

Bazen bu gelişmeleri takip etmek,  SEO uzmanları tarafından zor olabilmektedir. Bu nedenle, sürekli algoritma güncellemelerini takip etmekten ve Google’ın yaptığı her açıklamada gizli anlamlar keşfetmeye çalışmaktan vazgeçmenizi tavsiye ederim. Bunun yerine erişimi kolay ve kullanıcılar için yararlı olacak içerikler üretmeye odaklanabilirsiniz.

Google’ı E-A-T için en iyisi olduğunuza ikna edin. Peki, ama nasıl? 

E-A-T Nedir? Google için Nasıl Geliştirilir?

E-A-T ifadesi, web siteleri için önemli üç kavramın İngilizce karşılıklarının kısaltmasından oluşmaktadır: 

  • E: Expertise → Uzmanlık
  • A: Authority →  Otorite
  • T: Trustworthiness → Güvenilirlik

Bu üç faktör, Google’ın sıralama faktörlerinde oldukça etkilidir ve her içerik veya web sayfasında aranmaktadırlar.

Her gün yalnızca yaklaşık 7,5 milyon blog yazısı yayınlanmaktadır. Elbette ki, Google’ın her içeriği tek tek incelemek için zamanı yoktur. Bunun yerine, içeriğinizi bir dizi metrik ve belirli özellikler açısından değerlendiren algoritmalara güvenmektedir.

Google algoritmalarının, içeriklerde aradığı özelliklerin tam olarak ne olduğunu maalesef ki şuan için bilemiyoruz fakat okuyucularınız ile, Google’ın hemen hemen aynı şeylere dikkat ettiklerini söyleyebilirim. 

Nasıl Geliştirilir

Okuyucularınız ve Google için E-A-T’nizi Geliştirmeye Hazır Mısınız?

İşte E-A-T’nizi geliştirdiğinizden emin olmak için uygulamanız gereken 5 taktik:

  1. Kaynaklarınızı ve alıntılarınızı net olarak belirtin
  2. İçeriklerinizi farklılaştırmaya özen gösterin
  3. İçeriklerinizi gözden geçirin ve güncelleyin
  4. İçerikleriniz aracılığıyla markanızın şeffaflığını arttırın
  5. Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler yayınlayın

Kaynaklarınızı ve Alıntılarınızı Net Olarak Belirtin

Uygulama Alanları: A – Otorite, T – Güvenilirlik

Kaynak göstermek; hazırlanan yazılarda ve ödevlerde, ilkokuldan üniversiteye kadar tüm eğitim kademelerinde talep edilen bir şeydir çünkü izinsiz bir şekilde bir bilgiyi kaynak belirtmeden kullanmak (kötü niyetli olmasa bile) emek hırsızlığı demektir. 

Aslında kaynak belirtmenin önemi sadece etik değerlerle sınırlı değildir. SERP’lerdeki sıralamanızı da etkileyebileceğinden ekstra bir öneme sahiptir. Güvenilir başka bir siteye bağlantı verdiğinizde, Google’a içeriğinizin güvenilir olduğuna inandığınızı göstermiş olursunuz.

Kaynak gösterirken düşebileceğiniz iki yaygın hata şunlardır:

  • Şüpheli bir itibara veya şaibeli bilgilere sahip bir siteyi kaynak olarak göstermek,
  • Bilinçli olarak bozuk bağlantılar yayınlamak.

Bununla birlikte, kaynak gösterme söz konusu olduğunda, dikkat göstermeniz gereken tek nokta yalnızca kullandığınız bağlantılar değildir.

Yararlandığınız içeriklerin yanı sıra, kullandığınız görseller için de kaynakça göstermeniz gerekmektedir. Çünkü sadece yazılı içeriklerin için değil; grafik, infografik veya fotoğraf gibi görsel materyallerin de birer tasarımcısı vardır.

E-A-T’nizi arttırmak için kaynak gösterirken dikkat etmeniz gerekenler şunlardır:

  • Kim olduğunuzu ve uzmanlığınızı gösteren bir yazar biyografisi oluşturun.
  • Otorite (A) sahibi alan adlarından kaynaklara bağlantı verin ve nofollow etiketi kullanın. 
  • İstatistikleri yazılarınıza dâhil edin ve mümkün olduğunca orijinal araştırmalara bağlantı verin. 
  • Sektörünüzdeki düşünce liderlerinden ve diğer yetkili isimlerden alıntılar yapın.

İçeriklerinizi Farklılaştırmaya Özen Gösterin

Alan: E – Uzmanlık, A – Otoriter

Her zaman ve her koşulda farklı, benzersiz içerikler oluşturmayı hedeflemelisiniz. Her markanın, pazar içinde kendine özel bir pozisyonu olduğu gibi, her içerik yayıncısının da aynı şekilde farklılaşması gerekmektedir.

Yayın yaptığınız bir konuya, nasıl benzersiz bir bakış açısı getiriyorsunuz? Tüketicilerin ilgisini çekebileceğiniz aynı zamanda onlara satış yapmanızı sağlayacak farklı bir dokunuş geliştirmelisiniz.

Farklılaşma, doğru bir şekilde kullandığınızda; sektördeki uzmanlığınızı ve otoritenizi kalıcı olarak kanıtlayabilmenizi sağlayan en iyi yollardan biridir.

Bu farklılaşma olayını kendimden örnek vererek şu şekilde açıklayabilirim. SEO ve içerik pazarlamacılığı konusundaki bilgi birikimimi ve tecrübemi, başka yerlerde bulmakta zorlanacağınız öngörüler ve bakış açıları geliştirmek için kullanmaktayım. 

Sizin de, mutlaka sektörünüzle alakalı paylaşabileceğiniz görüşleriniz mutlaka vardır. Bu işin püf noktası, sadece bu görüşleri ortaya çıkarabileceğiniz doğru zamanı ve uygun konuyu bulabilmekte yatmaktadır. Farklılaşmış yazılar kaleme almaya başladığınızda, içerik pazarlaması için sağlam bir temel inşa etmiş olacaksınız.

Farklı içerikler üretmeye başlamak için şu ipuçlarını takip edebilirsiniz:

  • Kullanıcılara sunduğunuz ürün veya hizmetlerin daha ötesine odaklanmaya çalışın. Rakiplerinizden farklı olarak tüketicilere nasıl yardımcı olduğunuzu nedenleriyle açıklayın.
  • Hedef kitlenizi doğru bir şekilde tanımlayın. Onları yakından tanıyın ve hangi özel ihtiyaçlarını ve isteklerini, rakiplerinizden daha iyi nasıl karşılaşacağınızı keşfedin.
  • Yaptığınız işe dair neden tutku beslediğinizi anlamak için kendi içinize yönelin. Bu markayı, bu işletmeyi kurmak için size ilham kaynağı olan şey neydi?

İçerik Farklılaştırmaya Özen Gösterin

İçeriklerinizi Gözden Geçirin ve Güncelleyin

Alan: E – Uzmanlık

Dijital içerik üreticiliğinin en güzel tarafı, geri dönüp istediğiniz şekilde güncelleme yapabilmenizdir. Örneğin bir kitaba nazaran, sonsuza kadar yayınladığınız biçimleriyle kalmak zorunda değillerdir.

Yine de birçok yayıncı bu avantajı görmezden gelmektedir ya da bir şekilde unutmaktadır. İçeriklerinizi güncellemek, kesinlikle göz ardı etmemeniz gereken bir uygulama olmalıdır. Her zaman güncel olabilecek içerikler üretmemiz gerektiği bizlere hatırlatılsa da, her içerik zamanla eskimektedir. 

Çalıştığımız sektörler ve dijital dünya değiştikçe, bir zamanların en gözde bilgileri zaman içinde gözden düşmektedir. Herkes tarafından sıklıkla dile getirilen en popüler tavsiyeler bile işlevsiz hale gelebilmektedir.

Tüm bu bahsettiğim senaryolardan yalnızca biri bile gerçekleşse, içeriğiniz Google tarafından eskimiş olarak algılanacaktır. Yani, yayınladığınız dönemde oldukça popüler olan içerikleriniz, arama sonuçlarında bir kenara itilme tehlikesiyle her zaman karşı karşıyadır.

Yakın bir zamanda, eskiden iyi bir performans sergileyen içeriklerinizin aniden trafik almamaya başladığını fark ettiyseniz, içeriklerinizi gözden geçirmenizin zamanı gelmiş demektir. Her yıl, içeriklerinizi gözden geçirmenizi ve güncellemenizi kesinlikle tavsiye ediyorum.

İşte içeriklerinizi denetleyip güncellerken göz önünde bulundurmanız gerekenler:

  • 300 kelimenin altındaki kısa içeriklerinizi mutlaka gözden geçirin. Mümkünse bu içerikleri biraz daha detaylandırın. Benzer konuları tek başlık altında birleştirin ya da kısa içerikleri sitenizden kaldırma seçeneğini değerlendirin.
  • İçeriklerinizin gördüğü ilginin değişip değişmediğini kontrol etmek için, istatistiklerinizi periyodik olarak inceleyin, analiz edin. Hareketliliğin düşük olmadığı bir sektörde faaliyet gösteriyorsanız, istatistiklerinizi son iki ila üç yılı içine alacak şekilde görüntüleyin.
  • Gönderinizin anahtar kelimelerini ve sorgu amacını en az iki kez kontrol edin. Kullanıcıların kelimeleri kullanma biçimi ve yaptıkları sorgular zaman içinde değişim gösterir. Google, bu durumun tabii ki de farkındadır bu nedenle anahtar kelimelerinizin güncel sorgularla ne kadar tutarlı olduğunu kontrol eder. 
  • Yaptığınız güncellemelerde şeffaf olmaya her zaman özen gösterin. İçeriğin ilk yayın tarihini ve içeriği ne zaman güncellediğinizi mutlaka belirtin. Bir değişik yaptıktan sonra kesinlikle hiçbir şey yapmamış gibi davranmayın.

İçerikleriniz Aracılığıyla Markanızın Şeffaflığını Arttırın

Alan: T – Güvenilirlik

Müşterileriniz, her zaman şeffaf olmanızı beklemektedir. Yapılan bir internet anketinde, müşterilerin %86’sı markalardan bunu görmek istediklerini belirtmiştir. Eğer şeffaf olmadıklarını gözlemlerlerse, başka bir markayı tercih edeceklerini ifade etmişlerdir.

Şeffaflık, müşterilerinizle aranızda güvenilir bir ilişki kurabilmeniz için önemlidir. Çünkü şirketinizin felsefesinin kar – zarar dengesinden çok fazlası olduğunu gösterebilmenize olanak tanımaktadır. Yayınladığınız bilgiler, düzenlediğiniz kampanyalar hatta müşterilerinizden gelen şikâyetler konusunda şeffaf olmaya özen göstermeniz gerekmektedir.

İçerikleriniz, tüm saydıklarımı yapabilmeniz için mükemmel bir araçtır. 

Şeffaf bir işletme olduğunuzu şu taktikleri uygulayarak kanıtlayabilirsiniz:

  • Bir içeriğin nasıl yapılandırıldığı oldukça önemlidir. Önemli bilgileri, okuyucuların dikkatini çekecek şekilde vurgulayın.
  • Ziyaretçilerinizin, tam olarak ne okuyacaklarını net olarak anlayabilmeleri için net başlıklar kullanın.
  • Yanıltıcı görünebilecek ve okuyucuların kafalarını karıştıracak terimler kullanmaktan kaçının. Sade ve okuyucuları yormayan bir Türkçe kullanmaya özen gösterin.
  • Okuyucularınızın, içerik arşivinizi kolayca tarayabilmelerine yardımcı olmak için kategori ve konu etiketleri kullanın.

Markanızın Şeffaflığını Artırın

Kullanıcılar Tarafından Oluşturulan İçerikler Yayınlayın

Alan: A – Otorite

Kullanıcı tarafından oluşturulmuş bir içerik, pazarlama stratejileriniz kapsamında kullanabileceğiniz son derece güçlü bir araçtır. Ayrıca, SERP’lerde daha fazla görünür olmanızı sağlayarak, SEO çalışmalarınızı geliştirmenize de yardımcı olabilmektedir.

Hashtag kullanımından, bloğunuzdaki yorumlara kadar; takipçilerinizin, içeriklerinizle aktif olarak etkileşim kurabilmelerini sağlamak adına yararlanabileceğiniz birçok seçeneğiniz vardır ancak tüm bu katılım sürecinin, herkes için oldukça kolay olmasına da izin vermeyin.

  • Yorumları spamlarla dolu olduğu için kaç blog sayfasını okumadan terk ettiğinizi hiç düşündünüz mü? 
  • Markasını şüpheli bir konuma düşüren hashtagler kullandığı için bir siteden alışveriş yapmaktan hiç vazgeçtiniz mi?

Bu iki durum da oldukça olası ihtimallerdir. Müşterilerinizin de benzer bir senaryoya kurban gitmemeleri için şu adımları uygulamanızı tavsiye ediyorum:

  • Bloğunuz için iyi bir spam filtresi eklentisi kullanın. Her web sitesi oluşturma aracı, bu amaç doğrultusunda kullanabileceğiniz birçok araca sahiptir. Örneğin WordPress’te Akismet eklentisini spam yorumları engellemek için kullanabilirsiniz.
  • Marka dışı etiketlerin bağlantısını devre dışı bırakın. Birisi Instagram hesabınızı hoş olmayan bir içeriğe mi etiketledi? Etiketi kaldırın ve bu durum tekrar yaşanırsa o hesabı engelleyin.
  • Bot hesaplara ait yorumları kaldırın ve bu hesapları engelleyin. Ayrıca kendi hesaplarının reklamını yapan ve markanız için tehlikeli olabilecek yorumlarda bulunan hesapları engellemekten çekinmeyin.
  • Sırf aynı fikirde olmadığınız için içeriklerinizi kaldırmaktan kaçının. Hoş olmayan içeriklerinizi silme konusunda aşırıya kaçmayın. Kendinizi olumsuz bir durumun içinde bulursanız, içeriği kaldırmaktansa yorumları kapatmak çok daha iyi bir seçenektir.
  • Daha fazla içerik yayınlamak için, kullanıcılarınız tarafından oluşturulan içeriklerden yararlanın. Yorumlara verilen düşünceli yanıtlar ile etkileşime geçmeniz; size, yetkinliğinizi ve uzmanlığınızı sergileme fırsatı vermektedir.

Özetle Google için E-A-T’nizi geliştirebilmek için her zaman en iyi içerikleri üretmeyi ve yayınlamayı hedefleyin.

Google’ın takdirini kazanmış web siteleri listesindeki konumunuzu korumak, hiç de göründüğü kadar zor bir hedef değildir. Algoritma güncellemelerinde şifreli mesajlar aramaya veya yayınladıkları her gönderiyi didik didik gözden geçirmenize gerek yoktur. Tek ihtiyacınız olan şey, okuyucularınıza ulaşabilmek amacıyla E-A-T için en iyi içerikleri sunmaya çalışmanızdır.

Açıkladığım bu beş taktiği uygulayarak, Google’ın okuyuculara en iyi içeriklerinizi sunmasını sağlayabilirsiniz. Bu süreçte, yaptığınız işte dürüst bir yayıncı olduğunuzu kanıtlayarak markanızın otoritesini arttırabilir ve erişim gösterdiği kitleyi genişletebilirsiniz.

Google için uygulayabileceğiniz 5 E-A-T taktiği hakkında aklınıza takılan bir soru varsa, yorumlarda benimle paylaşmayı lütfen unutmayın. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu