SEO

En Sık Yapılan 18 Kurumsal SEO Hatası

İyi bir bütçe ve yeterli bir zaman ayırmanıza rağmen, kurumsal SEO çalışmalarınızdan istediğiniz oranda bir verim alamıyor musunuz? Sitenizin beklediğinizden düşük oranda bir trafik almasının nedeni, yayınladığınız içeriklere, sayfanızın teknik özelliklerine veya domain otoritenize bağlı olabilir. Bu yazımda, sıklıkla karşılaşılan 18 Kurumsal SEO hatasını ve olası çözümlerini detaylı bir şekilde açıklıyorum.

Kurumsal düzeydeki web siteleri, genellikle yüzlerce hatta binlerce açılış sayfasına sahiptir. Google’ın taraması, indekslemesi ve sıralaması için çok fazla içeriğe sahip olmak; kurumsal düzeyde geliştirdiğiniz SEO stratejilerinin raydan çıkmasına sebep olabilir.

Kurumsal bir SEO planının tasarlanması ve geliştirilmesi, birden fazla paydaşın bir arada çalışmasını gerektirir. Bu nedenle de süreç boyunca neyin veya nelerin hata verdiğini bulmak biraz zorlayıcı olabilmektedir. Ancak, bu süreç her zaman zorlayıcı olmak zorunda değildir.

Her kurumsal web sitesinin iş hedefleri birbirinden farklı olmasına rağmen, kurumsal SEO stratejilerinin temelleri oldukça benzerdir.

Hazırladığım bu içerik boyunca, kurumsal SEO çalışmalarınızın neden düşük performans göstermesine sebep olan hataların neler olabileceğini keşfedeceksiniz.

Kurumsal SEO Nedir?

Kurumsal SEO kavramı, hem bir işletme/kuruluşun büyüklüğüne, hem de bir web sitesinin büyüklüğüne işaret etmektedir.

Genellikle marka bilinirliğine ve daha geniş bir pazar payına sahip daha büyük şirketler, daha büyük web sitelerine sahiptir. Ancak, daha küçük markalar da oldukça büyük web sitelerine sahip olabilmektedir. Bu nedenle de SEO stratejileri geliştirmek için kurumsal bir çerçeve çizilmesi gerekmektedir.

Sahip olduğunuz web sitesi, aşağıdaki kıstaslardan birini karşılıyorsa, kurumsal bir SEO stratejisine ihtiyaç duyduğunuza emin olabilirsiniz:

  • Büyük Boyut: Çok sayfası olan veya büyük ölçekli şirketlere veya kuruluşlara ait olan web siteleri
  • Geniş Erişim Kitlesi: Ulusal veya uluslararası düzeydeki pazarlara hizmet veren ve büyük bir pazar payına sahip olan web siteleri
  • Marka Tanınırlığı: Faaliyet gösterdiği alanda, bir otorite olarak algılanan köklü markaların web siteleri

Kurumsal SEO’nuzun Düşük Performans Göstermesinin Nedenleri

En Sık Yapılan 18 Seo Hatası

Kurumsal SEO’nuzdan beklediğiniz performansı alamamanızın yüzlerce olası nedeninin olabileceğini

Google’ın sıralama faktörlerini dört temel alana indirgeyebilmemiz mümkündür:

  • İçerikle ilgili sıralama faktörleri
  • Teknik SEO ile ilgili sıralama faktörleri
  • Site yetkisiyle ilgili sıralama faktörleri
  • Sayfa deneyimiyle ilgili sıralama faktörleri

Web sitenizin sıralama faktörlerini bu dört başlığa göre değerlendirirseniz, sıralama faktörlerini gözden kaçırma ihtimalini de en aza indirgemiş olursunuz. Böylece sorunları belirleme ve kurumsal SEO yaklaşımınızı yenileme konusunda iyi bir yol haritasına sahip olabilirsiniz.

Kurumsal SEO’nuzun düşük performans göstermesinin nedenlerini ise 5 ana başlık altında listelemek mümkündür:

İçeriklerle İlgili Sorunlar

İçeriklerle ilgili sorunlar, yazdığınız gönderi ile ilgili sorunlardır. Yayınlayacağınız gönderileri, son bir kez gözden geçirmek veya yazmaya başlamadan önce bir yazım planı hazırlamak; bu sorunları en aza indirmenize yardımcı olacaktır.

Açılış Sayfası İçeriğinin Yeterince Optimize Edilmemesi

Google, içeriklerin alaka düzeyini ve kalitesini anlamada, her geçen gün daha iyi bir hale gelmektedir. Ancak büyük bir web sitesinin tüm açılış sayfalarında yüksek kaliteli içeriklerin yayınlanmasını sağlamak oldukça zahmetli bir uğraşa dönüşebilmektedir.

Arama motoru sonuçlarında yer alabilmek için, açılış sayfalarınızın derin ve orijinal içeriklere sahip olması gerekir. Ayrıca bu sayfalar; içindekiler kısmı, bağlantı verilen linkler, görseller gibi etkileşimli ögeler ve iyi bir bilgi mimarisi içermelidir.

Açılış sayfalarınızın, Google’ın kalite standartlarını karşılamadığını biliyorsanız, aşağıdaki önerileri uygulayabilirsiniz:

  • İçeriklerinizi geliştirip derinleştirmenize yardımcı olacak SEO yazılımlarını kullanmaya başlayabilirsiniz.
  • Etkileşimli tasarım ögeleri ve işlevleriyle, sunduğunuz bilgiyi daha güçlü hale getirebilirsiniz.
  • İçeriklerinizi oluşturmak veya optimizasyonunu sağlamak için profesyonel bir ajanstan yardım alabilirsiniz.

Yanlış Anahtar Kelimeleri Vurgulamak

Sayfalarınız, arama sonuçlarında listeleniyor ancak yeterli oranda dönüşüm veya trafik alamıyorsa, bu hata sizin için geliyor. Büyük bir olasılıkla, hedef kitleniz ile vurguladığınız anahtar kelimeler arasında bir kopukluk vardır.

Kurumsal SEO stratejinizi, hedef kitlenizden kimsenin aramadığı veya rekabetin çok yüksek olduğu anahtar kelimeler üzerine kurmuş olabilirsiniz.

Bu nedenle, anahtar kelime listenizi oluştururken karma bir yaklaşım benimsemelisiniz. Anahtar kelime listenizi oluştururken, kısa kuyruklu ve uzun kuyruklu kelimelere eşit oranda yer vermeye çabalamalısınız.

Açılış sayfalarınızda ise bugün için bir sıralama elde edebileceğiniz, daha düşük zorluktaki kelimeleri vurgulayın. Ancak bu kelimelerin yanı sıra, zamanla büyüyebileceğiniz, daha yüksek rekabete sahip anahtar kelimeleri de hedeflemeyi de unutmayın.

Google’da İndekslenmiş, Çok Sayıda Kalitesiz Sayfaya Sahip Olmak

Boyutları nedeniyle, kurumsal düzeydeki web siteleri, genellikle Google dizininde düşük kaliteli sayfalar arasında yer almaktadır. Google’ın tarama gücünün tamamını daha düşük kaliteli sayfalara harcadığınızda, Google’a web sitenizdeki tüm sayfaların kalitesiz olduğu izlenimini verirsiniz.

Özellikle E-Ticaret siteleri için, bazı durumlarda düşük kaliteli sayfaların kaçınılmaz olduğunu kabul ediyorum. Kaliteli içerikleriniz yerine, bu sayfaların indekslenmesini sağlamak için aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz:

  • Düşük kaliteli sayfalarınıza “noindex”, “nofollow” etiketlerini ekleyebilirsiniz.
  • Düşük organik trafiğe sahip sayfalarınızı, site haritasından kaldırın ve ziyaretçilerinizi daha değerli açılış sayfalarına yönlendirebilirsiniz.

Çok Sayıda Benzer Sayfaya Sahip Olmak

Kurumsal web sitenizde, benzer içeriğe sahip çok sayıda sayfaya sahip olmak, sıralama yarışında yalnızca rakiplerinizle değil, aynı zamanda kendinizle de rekabet içinde olmanız demektir.

Bu sorunu düzeltmek ise oldukça basittir. Ya kendi sayfalarınızı farklı anahtar kelimeler için optimize edin ya da rel=“canonical” kodunu sayfalarınıza ekleyin.

İkinci önerimi uygulamayı tercih ederseniz, seçtiğiniz sayfanın en yüksek kalitede içeriğe sahip olduğundan ve benzer sayfaların kopyası olarak tanımlandığından emin olun.

Web Sayfalarının Dönüşüm İçin Optimize Edilmemesi

Kurumsal SEO stratejisi kapsamında belirlediğiniz anahtar kelimeler, web sitenize tıklanma ve trafik kazandırıyor ancak dönüşüme sebep olamıyorsa, basit bir şekilde uygulayabileceğiniz bir çözüme sahipsiniz. SEO çalışmalarınızı, harekete geçirici mesajlara (CTA) ve kullanıcı deneyimini iyileştirmeye yönlendirmelisiniz.

Dönüşümlerinizi Arttırmak için Uygulayabileceğiniz İpuçları:

  • Kayıt formunu olabildiğince basitleştirin ve gereksiz alanları kaldırın.
  • Kurumsal web sitenize canlı sohbet işlevi ekleyin.
  • Kullanıcılara, seçim yapabilmeleri için birden fazla seçenek sunun.
  • Site yapınızı, ziyaretçilerinizi CTA’lara yönlendirebilmek için revize edin.
  • Mobil kullanıcılara özel reklamlar tasarlayın.
  • Blog bölümünden aldığınız trafiği arttırabilmek için; altbilgi ve üstbilgi dâhil olmak üzere birden çok CTA modülünü test edin.

Çok Kısa İçerikler Yayınlamak

Bazı sayfalarınızda yayınladığınız içerikler oldukça kısaysa, Google bu içeriği “yetersiz” veya “düşük kaliteli” olarak değerlendirebilir.

Bu dediğim kriter, kelime sayısının bir sıralama faktörü olduğu anlamına gelmemektedir. Önemli olan şey, okuyucunun aradığı bilgiye ulaşıp ulaşamadığıdır.

Ziyaretçilerinizin aramalarına, tatmin edici ölçüde cevap vermek için yeterli sayıda anahtar kelimeye sahip olmak, biraz zorlayıcı olabilmektedir. Bu nedenle, kurumsal web sitenizdeki içeriklerin, gözden geçirilebilir ve sağlam olmaları gerekmektedir.

Teknik SEO Sorunları

Teknik SEO sorunları, web sitenizin altyapısında gözlemleyebileceğiniz problemlerdir. Atacağınız basit adımlar, bu sorunların büyük bir bölümünü giderebilmeniz için yeterli olacaktır.

Site Yapısının Karmaşık Olması

Kurumsal web siteleri, kolaylıkla altyapı sorunlarının kurbanı olabilmektedir. Bu kadar çok içeriğe ve sayfaya sahipken, web sitenizin hiyerarşisini, kullanıcılara ve Google’a net bir şekilde anlatabilmeniz gerekmektedir.

Bu, iyi bir sıralama elde etmek ve kullanıcı deneyimini geliştirmek için olmazsa olmazdır.

Sitenizin mimarisini iyileştirmek için, URL’lerininizin anahtar kelimeleri içerdiğinden emin olmalısınız. Ayrıca, aşırı derecede iç içe geçiş sayfalardan ve çok derinlerde içerik barındırmaktan kaçınmalısınız.

Örneğin,

  • İyi bir örnek: “adresiniz.com/kategori/sayfa”
  • Kötü bir örnek: “altdomain.adresiniz.com/kategori/altkategori/sayfa”

Gezinme menünüzün, sitenizdeki en önemli sayfalara erişim sağladığından mutlaka emin olmalısınız.

Ayrıca, site haritası oluşturmak, arama motorlarının sitenizin mimarisini anlamasına ve PageRank’te iyi bir sıralamaya yükselmenize neden olur. Google Search Console hesabınıza henüz bir site haritası göndermediyseniz, hiç zaman kaybetmeden hemen gönderin.

PageRank Avantajlarından Yararlanmamak

Kurumsal web sitenizden bir başka sayfaya bağlantı verdiğinizde, bağlantı verdiğiniz sayfanızın PageRank’inden bir bölümü de karşı tarafa göndermiş olursunuz.

PageRank, bir sayfanın diğerine göre ne kadar değer veya yetkiye sahip olduğunu anlamak için, Google’ın oluşturduğu orijinal bir ölçüm sistemidir.

Kurumsal web siteniz, yüksek oranda site yetkisine sahipse, sitenizdeki diğer sayfaları öne çıkarmak için yönlendirebileceğiniz bağlantı eşitliğine sahip olabilirsiniz.

Web sitenizdeki bağlantı eşitliğinin büyük bir bölümü ana sayfanızda olacaktır. Bu nedenle, kurumsal web siteleri için sütun sayfa modeli ideal bir seçimdir.

Ayrıca, hizmetlerinize veya kategori sayfalarınıza Backlink vermek için blog içerikleri paylaşmayı deneyebilirsiniz. Böyle bir yolu seçmek, arama motorlarının gözündeki öneminizi pekiştirecektir.

Anchor Text’te Hata Yapmak

İçerik genelinde hedeflediğiniz anahtar kelimeler ile Anchor Text uyumlu değilse, bu sayfalar için sıralama şansınızı azaltıyor olursunuz.

“Burayı tıklayın”, “Daha fazla bilgi için tıklayın”, “Kaynaklar” gibi açıklayıcı olmayan bağlantı metinleri, Google için bir şey ifade etmez. Çünkü bu Anchor Text’ler, web sitenizdeki farklı sayfaların ne ile ilgili olduğunu ve hangilerinin kullanıcı istekleriyle ilişkili olduğunun anlaşılmasına yardımcı olmaz.

Bozuk ve Düşük Kaliteli Bağlantılara Sahip Olmak

Google, şu durumlardan en az birine sahipseniz, kurumsal web sitenizi daha düşük kaliteli olarak değerlendirir:

  • Çok fazla bozuk bağlantıya sahipseniz
  • Düşük kaliteli web sitelerine giden çok fazla bağlantınız varsa
  • Kalitesiz sitelerden bağlantı alıyorsanız
  • Sitenizde genel olarak bağlantı problemleri varsa

Sitenizdeki bağlantıları taramak ve kurumsal web sitenizin harici bağlantı profilini incelemek için Ahrefs veya Screaming Frog gibi birçok site deneyim aracını kullanabilirsiniz.

Herhangi bir sorun ile karşılaşmanız durumda, bozuk bağlantılarınızı onarabilir veya verdiğiniz bağlantıları daha yetkili kaynaklara yönlendirerek bağlantı profilinizi güncelleyebilirsiniz.

Google’ın Tarama Sınırını Aşmak

Google’ın kaç tane açılış sayfası yapabileceği ve kaç sayfayı tarayabileceği konusunda, her web sitesi için belli bir sınırı vardır. Kurumsal web sitenizin, bu sınırı aşmış olması çok muhtemeldir.

2018 yılında yapılan bir araştırmaya göre, Google tarayıcılarının, büyük web sitelerinin yarısından fazlasını tamamen taramadığı tespit edildi.

Tarama sınırı, daha küçük web sitelerinin uğraşmak zorunda olmadığı benzersiz bir SEO faktörüdür. Bu nedenle, tarama sınırını hızlı bir şekilde aşmamak için, kurumsal SEO stratejinizi yeniden gözden geçirmelisiniz.

Web sitenizdeki bir sayfa için, sıralama ve dönüşüm potansiyelinin oldukça düşük olduğunu düşünüyorsanız, Google’ın o sayfayı taramasını engellemelisiniz.

Site Deneyimiyle İlgili Sorunlar

Kullanıcıların, sitenizde geçirdikleri vaktin kalitesini düşüren problemler site deneyimiyle ilgili sorunlardır. Site tasarımınız ve web sitenizin alt yapısıyla ilgili yapacağınız birkaç basit dokunuş, kullanıcı deneyimini geliştirebilmenizi sağlayacaktır.

Kurumsal Web Sitenizin Yavaş Olması

Büyük bir web sitesinin hızlı çalışmasını sağlamak için görevli birçok bölüm vardır ve bunların her biri kurumsal SEO planının başarılı olması için gereklidir.

Yavaş çalışan bir web sitesi, kurumsal düzeydeki tüm SEO stratejinizin çöpe gitmesine sebep olacaktır.

İşte, kurumsal web sitenizi sıkıntıya sokabilecek üç farklı yavaşlık düzeyi:

Sunucu Kaynaklı Hız Sorunları

Yetersiz bellek veya CPU, sayfadaki içerik için veri tabanı aramalarının yavaşlamasına neden olmaktadır. Neyse ki, bu tarz bir sorunu giderebilmek için, hosting sağlayıcınızın kapasitesini yükseltebilirsiniz.

Yeterince Optimize Edilmemiş Sayfalar

Resimleriniz, videolarınız veya sayfalarınızda yer alan diğer unsurlar yeterince hızlı yüklenmiyorsa, Google bunu fark edecektir. Web sunucunuzun üzerindeki yükü azaltmak için, görsel ögelerin boyutlarını küçültmeyi deneyebilirsiniz. Daha uygun çözünürlükteki görsel ögeler kullanmak için bir CDN’i (Content Delivery Network – İçerik Dağıtım Ağı) kullanabilirsiniz.

İstemci Kaynaklı Hız Sorunları

Kurumsal web sitenizde, mümkün olduğunca JavaScript yerine CSS kullanmaya özen göstermelisiniz. Ayrıca JS ve CSS’ye ait verileri ayrı ayrı sıkıştırılmış dosyalar olarak depolamanızı öneriyorum.

WordPress’in WP Rocket gibi eklentileri, istemci tarafı JavaScript’inizi düzgün bir şekilde organize ettiyse, bundan yararlanmanıza olanak tanır.

Sayfa Deneyiminin Zayıf Olması

Google’ın Haziran ayında yayınladığı Sayfa Deneyimi Güncellemesi sayesinde, web sitenizin sunduğu kullanıcı deneyimi ve teknik performansı daha da önem kazandı.

Google’ın Önemli Web Verileri, sayfa deneyimi için yeni bir standarttır ve kurumsal web sitenizin bu sisteme göre değerlendirilmesi gereklidir. Zengin içerikler, sayfa düzeni, reklam geçişleri vb. etmenler, Google’ın sıralama algoritmasının en önemli parçalarıdır.

Kurumsal web sitenizin bu standartları karşılayıp karşılamadığından emin değil misiniz? Hatalı ve geçersiz URL’leri tespit etmek için, Google Search Console hesabınızdan Önemli Web Verileri Raporu’nu inceleyebilirsiniz. Ardından karşılaştığınız sorunları çözmek için gerekli adımları atabilirsiniz.

Bu sorunları çözdükten sonra, Google Search Console’dan bir doğrulama talebi oluşturun. Google, sorunların çözülüp çözülmediğini, size rapor edecektir.

Kurumsal Web Sitesiyle İlgili Kimlik Sorunları

Kurumsal web sitenizin domain (alan adı) otoritesiyle veya aldığı bağlantılarla ilgili sorunlardır.

Yetersiz Site Otoritesine Sahip Olmak

Kurumsal düzeyde bir web sitesine sahip, küçük veya yeni bir şirketseniz, yüksek rekabete sahip anahtar kelimelerle sıralama elde etmek için site otoriteniz yeterince yüksek olmayabilir.

Bu nedenle, daha düşük bir rekabetin içinde yer almak oldukça önemlidir, böylece otoriteniz gelişene kadar bazı küçük kazançlar elde edebilirsiniz.

Site otoritenizi geliştirmek için aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz:

  • Bağlantı kurmak
  • Halkla ilişkiler
  • Misafir yazarlık yapmak
  • İçerik pazarlaması
  • Sosyal medyada var olmak
  • Yeni bağlantılar kazanmak

Yüksek kaliteli web sitelerinden yeni bağlantılar kazanmak, kurumsal SEO kampanyanızdan hiçbir zaman eksik etmemeniz gereken bir hedef olmalıdır.

Çok Sayıda Zararlı Backlink’e Sahip Olmak

Otoritesi güçlü ve daha yüksek Backlink profiline sahip kurumsal web siteleri, biriken bağlantılarıyla başa çıkabilmek için zorlu bir mücadele vermeleri gerekir.

Ayrıca, marka tanınırlıkları ve şirket konumları yüksek olduğu için, olumsuz SEO’nun kurbanı olabilirler.

Kontrol edilmeyen zararlı Backlink’lerin birikmesini engellemek için, üç ayda bir geri bağlantı profilinizi denetlemenizi tavsiye ediyorum. Bu zararlı bağlantıları sitenizden kaldırmalı ve aldığınız her yeni bağlantıdan haberdar olmak için kontrollerinizi sıklaştırmalısınız.

Kurumsal SEO Stratejisinden Kaynaklı Sorunlar

Karşılaşabileceğiniz tüm altyapı ve kullanıcı deneyimiyle ilgili sorunların haricinde, dikkatli olmanız gereken bir problem türü daha vardır. Kurumsal SEO stratejinizi oluştururken alabileceğiniz bazı hatalı kararlar, tüm emeklerinizin sonuçsuz kalmasına sebep olabilir.

Tüm İçeriklerinizin Sıralanmasına İzin Vermek

Kurumsal düzeydeki çoğu web sitesi, varsayılan olarak tüm sayfaları için “indeksle, izle” gibi etkiletlere sahiptir. Ancak gerçek şu ki, tüm sayfalarınızın indekslenmeye ihtiyacı yoktur.

Bir açılış sayfasını Google’da indekslenmeye layık yapan şeyler, sahip olduğu sıralama ve dönüşüm potansiyelidir.

Kurumsal web sitenizdeki açılış sayfalarından bazılarının içerikleri zayıfsa ve iyi bir sıralamaya sahip olamıyorsa, Google’ın bu sayfaları taramasına izin vererek, tarama sınırınızı boşuna doldurmayın.

Benzer şekilde, bir sayfanın dönüşüm sağlama şansı yüksek değilse; Google’da, ziyaretçilerinizi potansiyel müşterilere dönüştürecek sayfalarınızın görünmesini istemez misiniz?

Kurumsal SEO Optimizasyonlarına A/B Testi Uygulamamak

Arama sonuçlarında en üst sıraya ulaşmak, genellikle en iyi SEO uygulamalarını takip ederek başarılabilir. Ancak, rekabetin son derece yüksek olduğu anahtar kelimeler için en üst sırada listelenmek, daha fazla ilgi ve ayrıntı gerektirmektedir.

Sayfa başlıkları, meta açıklamalar, dahili bağlantılar, içerik uzunluğu vb. optimizasyon çabalarını kontrol etmek için, SEO A/B Testlerini uygulamanızı tavsiye ediyorum. Bu sayede çalışmalarınızın doğru yolda ilerleyip ilerlemediğini anlamanız oldukça kolaylaşacaktır.

Kurumsal SEO Takibinin Eksik Olması

Kurumsal web sitenizin, tahmin ettiğinizden çok daha iyi bir sıralamaya sahip olması ve performans göstermesi oldukça olasıdır.

Kullanmakta olduğunuz anahtar kelime izleme aracına bağlı olarak, tüm anahtar kelimeleriniz için organik sıralamanızı takip edemiyor olabilirsiniz.

Birçok popüler SEO aracı, verileri toplarken SERP’leri azaltmak için botları kullanmaktadır. Bu yüzden bu botlar, sınırlı sayıda SERP’i taramaktadır.

Google Search Console’dan elde ettiğiniz verilerin, SEO performansınızı takip etmek için en geçerli kaynak olduğunu kesinlikle aklınızdan çıkarmayın. Unutmayın ki, SEO çalışmalarının başarılı bir sonuç getirmesi biraz zaman alacaktır.

Artan toplam sorgu sıralaması sayısı, ortalama sıralama konumu ve gösterimler gibi ölçümler, kurumsal web siteniz için elde ettiğiniz küçük kazançlar hakkında size bilgi verecektir.

Her iyi SEO planı, süreç boyunca revize edilmeye ihtiyaç duymaktadır. Kurumsal SEO performansınızı düşüren hataları tespit ettikten sonra; tüm sorunları gidermek gidermek, yola sağlam adımlarla devam edebilmenizi sağlayacaktır.

Küçük değişiklikler yapmak, çalışmalarınızın etkilerini ölçmek ve stratejinizi yeniden kurgulamak, kurumsal SEO kampanyanızdan daha başarılı ve tutarlı sonuçlar elde etmenize yardımcı olacaktır.

Sizin aklınıza gelen, kurumsal SEO performansınızın düşmesine sebep olan başka hatalar var mı? Cevaplarınızı yorumlar kısmında benimle paylaşmayı unutmayın.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu