SEO

7 Kolay Adımda SEO Danışmanı Olmak

SEO danışmanı olma konusunda istekli misiniz?  O zaman Google gibi düşünmeli ve müşteri gibi davranmalısınız. Çünkü bunlar SEO’ya karar veren iki ana faktördür.

SEO alanıyla ilgili pek özel bir şey yoktur. Herkes SEO uzmanı olabilir. SEO’nun tek başına nasıl yapılacağını anlamak isteyen herkesin yeteneklerini kullanarak bir SEO uzmanı olma şansı vardır.

SEO Danışmanı

1. Adım: Arama Motorlarını Tanıyın

İlk olarak, Google tarafından sunulan arama motoru optimizasyonu (SEO) başlangıç kılavuzuna göz atmanız gerekir. Bu kılavuz SEO dünyasına derin bir dalış yapmanızı sağlayacaktır.

Bu kılavuz aşağıdakiler ve daha fazlası hakkında önemli bilgiler sunmaktadır:

  • Sitenizi düzenleme
  • Site içi içeriği optimize etme
  • Sonuçları ölçme ve değerlendirme

SEO veya arama motoru optimizasyonu fikrinin tamamı web arama araçları etrafında döndüğünden nasıl çalıştıklarını anlamak önemlidir. Bir sayfayı arama motorlarına yerleştirirken dikkate alınan birçok algoritma, makine öğrenimi ve veri sinyali vardır.

Bu nedenle arama motorlarının nasıl çalıştığı hakkında bazı temel ve karmaşık kavramları anlamak gerekir. Bu size daha büyük resmi daha net görmeniz konusunda yardımcı olabilecektir.

Şimdilerde Google algoritmaları SEO’nun yapılma şeklini yeniden şekillendirmiştir. Kullanıcı niyeti artık her şeyden önde gelmektedir. Bu yüzden arama motoru sinyalleri arasında daha yüksek öneme sahiptir.

Ancak Google, kullanılan tek arama motoru değildir. Google en yaygın olanıdır. Ancak bu rekabet olmadığı anlamına gelmez. Apple ve Amazon gibi rakipler tarafından sunulan alternatifleri keşfetmek isteyebilirsiniz.

Sesli arama zamanla çok daha fazla önem kazanacaktır. Bu nedenle sitenizi bu özellik için optimize etmek, sıralamanızı iyileştirmede uzun bir yol kat etmenizi sağlayacaktır.

Kullanıcı deneyimi dikkate alınması gereken bir diğer önemli ölçüttür. 2020 yılında kullanıcı deneyimi faktörlerinden en önemlisi sitenizin yüklenme hızıdır. Sitenizin ne kadar kullanıcı dostu olduğu ve zengin deneyim sunduğu çok önemlidir.

2. Adım: SEO İçeriği Yazımında Uzman Olun

İçerik SEO’nun tam merkezinde yer alır ve çevrimiçi dünyanın efendisidir. Herkes yazar olamaz. Aynı zamanda, içerik yazmanın herkes için olmadığı da doğrudur.

SEO içerik yazımı yaratıcılık ve ayrıca SEO teknik bilgisi gerektirir. Arama sonuçlarının web ortamında görünmesinin ana nedenlerinden birisi içeriğin varlığıdır.

Bu nedenle, içerik oluşturma ve LSI (gizli semantik indeksleme) kelimelerini kullanarak içeriği yapılandırma konusunda bilgi sahibi olmanız gerekir.

Link çiftlikleri oluşturma, anahtar kelime doldurma gibi geçmişte işe yarayan siyah şapka SEO teknikleri artık pek işe yaramazlar. Bu yöntemleri kullanmak sitenize zarar verebilecektir.

Şu anda işe yarayan şey müşterilerin verimli bir şekilde tüketebilecekleri önemli içerikler sunmaktır. Böylece, yüksek kaliteli içerik oluşturmak için yatırım yapmak oluşturduğunuz genel SEO kampanyasına yardımcı olacaktır.

Google’ın algoritması içerikte anahtar kelime miktarından ziyade kaliteye daha fazla önem verir. Linkler daha yüksek öneme sahip olsalar bile içerik çabaları gitgide daha fazla önem kazanmaktadır. Doğal ve ilgi çekici bir şekilde var olan içeriğe link eklemek temel standarttır.

3. Adım: Kodlamayı Öğrenin

Bir SEO uzmanı olmak istiyorsanız HTML ve CSS öğrenmek ve onları kavramak zorunda olduğunuzu bilmelisiniz. Peki neden? Çünkü bunlar arama motoru botları tarafından en çok tercih edilen kodlama dilleridir.

Çok kapsamlı bir temele sahip olmamanıza rağmen bu iki dilde yeterlilik kazanma şansınız vardır. Sonuç olarak, çalıştığınız sitenin uzun vadeli SEO sonuçlarını engelleyen HTML ve CSS sorunlarıyla karşılaştığınızı görebilirsiniz.

HTML ve CSS’yi öğrenme şansınız olduğunda bu sorunları hızla çözebilirsiniz. Artık özellikle yapısal verileri anlamak önemlidir. Yapısal verileri sitenizin koduna dahil etmeyi öğrenmelisiniz. Bu şekilde sitenizi yapay zeka tarafından daha erişilebilir hale getirirsiniz.

Yapısal veriler şirketinizin resmini daha net bir biçimde arama motoruna sunmaya yardımcı olur. Bu da daha üst sıralarda yer almanızı sağlar. Makine öğrenimi trendleri sürekli olarak gelişir. Bu eğilimlere kulak verenler diğerlerine göre bir adım önde olacaklardır.

4. Adım: Anahtar Kelime Araştırmasını Öğrenin

SEO anahtar kelimeler etrafında döner. Ancak her şey anahtar kelimelerle ilgili değildir. Hedef kitlenize ve iş hedeflerinize göre özel araştırmalar yapmak gerekir.

Ayrıca anahtar kelimelerin içerik, meta etiketler, başlık, alt metin ve benzeri noktalarda kullanılması gerekir. Bu, arama botlarının içeriğinizi kapsamlı bir şekilde taramasına ve dizine eklemesine olanak tanır.

Herhangi bir iyi SEO danışmanı SEO anahtar kelime araştırma araçlarının öneminden bahsedecektir. Popüler olan SEO araçlarından bazıları şu şekildedir:

  • SEMrush
  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı
  • Moz

Bugünlerde içeriğinizi yapılandırma şeklinizden anahtar kelimelerinizi kullanma şeklinize kadar birçok farklı durum vardır. Alaka düzeyi (arama niyeti) hala çok farklı ağırlığa sahiptir. Ancak anahtar kelime zorluğu ve popülerliği gibi şeylerin de önemli olduğunu bilmelisiniz.

5. Adım: Temel Arama Motoru Pazarlamasını (SEM) Kavrama

SEO, dijital pazarlama olarak bilinen dev bir bulmacanın küçük bir parçasıdır. Bundan böyle, iyi bir SEO uzmanı dijital pazarlama kampanyalarının farklı bölümlerine göz atması gerekir. SEM yapbozun son parçalarından biridir.

İş ortaklığı pazarlaması
Google Ads
Ücretli pazarlama
Çevrimiçi itibar yönetimi
Link oluşturma
İnternet pazarlamacılığı
Sosyal medya optimizasyonu
Sosyal medya pazarlamacılığı
İçerik pazarlama stratejisi

SEO pazarlaması farklı bölümleriyle ilgili bilgi sahibi olmalısınız. Böylece gerçekten SEO faaliyetlerinden ne tür sonuçlar alacağınızı bilmeyi başarabilirsiniz.

Google’ın tamamen mobil ilk dizine geçtiği yıllarda olduğumuzu unutmamalısınız. Bu ne demek? Basit bir deyişle, Google, sıralama ve dizine ekleme için sitenizin mobil sürümünü kullanır.

Şimdi, bu büyük değişikliğin SEO üzerinde etkisi olduğunu bilmelisiniz. Peki, sitenizin mobil sürümünün doğru bir şekilde dizine eklendiğinden nasıl emin olacaksınız? Bunun için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

Sitenizin mobil uyumlu olduğundan emin olun. Siteniz en başından itibaren mobil uyumlu olması önemlidir.
Sitenizi bir mobil bir bot ile tarayın. Arama motoru tarayıcılarının mobil sayfalarınızı nasıl görüntülemek istediğini anlamak isteyebilirsiniz.
Mobil sayfalarınızın yüklenme hızının SEO üzerinde büyük etkisi vardır. PageSpeed Insights gibi araçları kullanarak gerekli kontrolleri gerçekleştirin.
Kullanıcı deneyimi Google için hayati öneme sahiptir. Sitenizin mükemmel bir kullanıcı deneyimi sunduğundan emin olun. Bu konuda Google’ın kendi sunduğu rehbere göz atabilirsiniz.

6. Adım: Doğru SEO Eğitimini Alın

İnternet bir veri denizidir. Ondan doğru bilgiyi almak zor olabilir. Web ortamında SEO hakkında bilgi aradığınız zaman çok sayıda site keşfedeceksiniz.

Ancak, her şeyi deneyimlemek ve yaşamak için o kadar zamanınız olmayacak. Bu nedenle, SEO ile ilgili görüşünüzü yükselten ve zamanınızı doğru harcamanızı sağlayan yüksek kaliteli içeriğe yönelmeniz gerekir.

İşin en iyisini öğrenmek doğru SEO çalışmalarını yapabilmek için gerekli olan adımdır. SEO dünyasını daha hızlı tanımanızı, mevcut SEO stratejisi öğrenmenizi ve zamandan ve paradan tasarruf etmenizi sağlayan birçok iyi SEO eğitim kaynağı vardır.

  • Ayhan KARAMAN SEO Eğitimi – Bu eğitimin diğer SEO eğitimlerinden farkı birebir destek içermesidir. Yani Ayhan KARAMAN eğitimi size ait bir web sitesi üzerinden gerçekleştiriyor, hataları sizinle iyileştiriyor, yol haritasını belirliyor, başarıya gidecek hamleleri sizinle yapıyor ve süreci devrediyor. Sürekli de destek veriyor.
  • Google Dijital Atölye – Bu kurs, tüm arama motorlarının kralı Google tarafından tasarlanmıştır. SEO’nun tüm dijital arama pazarlama ortamına nereden ve nasıl uyum sağladığını öğrenmiş olacaksınız.
  • Moz SEO Kursu – Dünyanın en iyi SEO şirketlerinden biri olan Moz zanaatının ustasıdır. Bu kursu alarak, SEO alanındaki gelişmiş kavramlara temel basamaklarla tırmanmış olacaksınız.
  • Google’dan SEO Kılavuzu – SEO öğrenmek gerektiğinde bu kurs gerçek ve otantik varlık olarak adlandırılabilir. Neden? Çünkü Google’ın bakış açısından SEO’yu kapsar.
  • SEO Masterclass – Udemy’de sunulan bu kurs temel düzeyde SEO bilgisi edinmenizi sağlayacak en doğru kurslardan birisidir. Bu listedeki diğer kursların aksine ücretsiz değildir. Yine de kullanıcı dostu ve aynı zamanda bütçe dostudur.
  • Ayhan KARAMAN Dijital Pazarlama Eğitimi – Eğitim içeriği zengin. Birebir, size ait bir proje üzerinden ilerleyen ve ömür boyu destek içermektedir.

7. Adım: Pratik Yapmaya Devam Edin

Eğer uygulamaya koymazsanız bilginin bir değeri yoktur. Arama motoru optimizasyonu hizmetleri hakkında yeterli bilgi edindikten sonra çeşitli SEO projeleri üzerinde çalışın.

Bu, öğrendiklerinizi uygulamanıza ve uygulamalı deneyim kazanmanıza olanak tanır. Sizi aşamalı olarak kusursuz hale getiren fikirlerinizi paylaşın. Bir blog yazmaya ve SEO ile ilgili fikirlerinizi uygulamaya başlayın.

SEO’nun son derece yararlı olduğunu ve herkes tarafından öğrenilebileceğini unutmayın. SEO danışmanlık hizmetleri yukarıda belirtilen tüm şeyleri ve daha fazlasını içerir. Sonuç olarak, bir SEO uzmanı olmak istiyorsanız SEO öğrenmelisiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu