Backlink

Backlink Elde Etmenin 11 Yaratıcı Yolu

Backlink (ayrıca gelen link olarak adlandırılır), başka bir siteden sizin sitenize gelen link anlamına gelmektedir. Görsel olarak, link bir metne, resme veya düğmeye yerleştirilmektedir. Kaynak farklı olduğu sürece bu tür linklerin tümü backlink olarak sayılmaktadır. SEO’da backlinkler çok önemlidir. Çünkü backlinkler her büyük arama motoru için en önemli sıralama faktörlerinden biridir.

Yüksek kaliteli backlink kazanmak muhtemelen SEO çalışmalarının en zorlayıcı kısımlarından biridir. Çünkü başka bir siteye verilen link sadece linkten öte bir güven oylaması ve bir öneri anlamı taşımaktadır. Bu tür bir onay almak özellikle küçük işletmeler veya yeni başlayanlar için inanılmaz derecede zor bir iştir.

Ancak, SEO performansınızı artırmak istiyorsanız sitenize sürekli olarak yüksek kaliteli backlink kazandırmanız gerekmektedir. Bu sayede rekabette daha iyi duruma gelebilir ve rakiplerinizin hamlesine daha hızlı bir şekilde cevap verebilirsiniz.

Her ne kadar bilinen 200 farklı Google sıralama faktörü olsa bile backlinkler Google için en önemli seksiz sıralama faktöründen biri olarak görülmektedir. SEO çalışmalarında bir link oluşturma stratejisi kullanacaksanız sitenize geri dönecek yüksek kaliteli kaynaklar bulmak zorunda olduğunuzu bilmeniz gerekmektedir. Çalışmalarınızda size yardımcı olabilmesi için aşağıdaki 11 yolu deneyebilirsiniz.

  • Link Olmayan Bahsetmeleri Kazanmaya Çalışın
  • Bağlamsal Linkler Alın
  • En İyiler Listesinde Bahsedilerek Link Alın
  • Diğer Yayıncılara Kaynak Olun
  • Gazetecilere Ulaşın
  • Eski İçeriği Güncelleyin
  • Ücretsiz Araçlar Oluşturun
  • Kapsamlı Rehberler Yayınlayın
  • Görselleri Kullanın
  • Dizinleri Kullanın
  • Bozuk Link Oluşturma Yöntemini Kullanın

Backlink Elde Etmenin 11 Yaratıcı Yolu

Link Olmayan Bahsetmeleri Kazanmaya Çalışın

Link olmayan bahsetmeleri bulmak, yüksek kaliteli backlinkler oluşturmanın en kolay ve en hızlı yollarından biridir.

Yapmanız gereken tek şey sizden kimin bahsettiğine, bloglara veya haberlere dikkat etmektir. Bunu Google Alerts kullanarak basit bir biçimde yapabilirsiniz. Bahsetmeler hakkında daha fazla fikir edinmek isterseniz söz konusu sitenin alan adı otoritesi gibi verileri gösteren BuzzSumo, Ahrefs Content Explorer ve Mention gibi araçları kullanabilirsiniz.

Genellikle bir yazar sizden, ürününüzden veya hizmetinizden bahsettiği zaman sitenize bir link eklemediğini görebileceksiniz. Ona hızlı bir not göndererek uygun bir link kullanmasını talep edebilirsiniz. Bu aynı zamanda yayıncının okurlarına daha iyi bir deneyim yaşamalarını sağlayacak bir adımdır. Çünkü okurlar söz konusu linke tıklayarak daha fazla bilgi edineceklerdir. Bu bir kazan kazan politikasıdır.

Bu taktiğin yaratıcı kısmı markanıza ilişkin diğer söz için linkleri yeniden düzenlemek için (aynı zamanda düzenlediğiniz etkinlikler, çalışanların isimleri, araştırma raporları vb.) aynı yöntemi kullanabilecek olmanızdır.

Örneğin, şirket yöneticilerinizi içeren röportajlara göz atabilir ve sitenizdeki profil sayfalarına link eklemelerini talep edebilirsiniz. Alternatif olarak yayınladığınız raporlardan veya istatistiklerden bahsedebilir ve orijinal kaynağa uygun bir link kullanarak atıf yapmalarını isteyebilirsiniz.

Bağlamsal Linkler Alın

Bazı makalelerin, metinde veya bir “daha fazla” bölümünde önerilen ek kaynaklara nasıl olduklarını fark edebildiniz mi? Bir makalenin metnine gömülü olan bu linklere bağlamsal linkler adı verilmektedir. Arama motorları, bağlamsal linkleri, sayfada başka bir yerde bulunan bir linkten daha güçlü “öneriler” olarak görmektedirler.

Sonuçta “daha fazla” gibi bölümlerde yer almak SEO performansınız için inanılmaz derecede değerli bir iştir. Bağlamsal link almanın temel noktası, ulaşılması gereken doğru linki bulmaktır. Bunları, tanıtımını yaptığınız içerikle ilgili makaleleri araştırarak ve “daha fazla” bölümüne sahip olarak bulabilirsiniz.

Örneğin, e-posta pazarlaması konusunda yeni bir çalışma gerçekleştirdiğinizi düşünelim. Pazarlama trendleri hakkında konuşan ve diğer makaleler öneren makaleleri aramayı deneyin. Onları Google gibi arama motorlarını kullanarak bulmak için şunları kullanabilirsiniz:

pazarlama trendleri inurl:blog intext:”Daha fazla”
pazarlama trendleri inurl:blog intext:”Öneriler makaleler”
pazarlama trendleri inurl:blog intext:”Önerilen okumalar”

Çalışmanız için başlangıç adımı atmak adına yazara ulaştığınız zaman içeriğinizin neden öne çıkmaya değer olduğunu belirtmeyi unutmayın. İkna edici bir kazan yaklaşım ve kişiselleştirilmiş bir e-posta başarılı olma şansınızı yükseltecektir.

En İyiler Listesinde Bahsedilerek Link Alın

Bugünün tüketicileri bir satın alma kararı vermeden önce mevcut tüm seçenekleri ararlar. Başkalarının ne önerdiğini görmek için genellikle “En İyi 10 Ücretsiz E-Posta Pazarlama Aracı” gibi karşılaştırma içeriklerinden yararlanmaktadırlar.

Bu en iyiler makalelerinin sektörünüzde ne kadar popüler olduğunu anlamak için bir anahtar kelime araştırma aracı kullanın ve aylık arama hacmini kontrol edin. Örneğin, “küçük işletmeler için en iyi CRM” sorgusu için ayda yaklaşık 4.500’den fazla arama vardır.

Sunduğunuz ürünün en iyi ürünleri listeleyen makalelerde yer alması markanızı güçlendirmenin ve daha fazla insanın ürününüzü denemesini sağlamanın ve elbette yüksek kaliteli backlink almanın harika bir yoludur. Bu listelerde öne çıkmanın oldukça önemli olduğunu kabul etmeniz gerekmektedir.

Arama sonuçlarına yalnızca tıklama oranı açısından bakarsanız ne kadar trafik çekeceğiniz konusunda bir üst sınır söz konusu olacaktır. Kendi sitenizde bir liste yayınlayarak kendi ürün sayfanızı ön plana çıkartmayı deneyebilirsiniz. Fakat bu sosyal kanıt açısından şüphe oluşturacak bir durum olduğu için daha kabul edilebilir yöntemlere yönelmeniz gerekmektedir.

Ürün veya hizmetinizi başkasının yayınladığı bir listeye dahil etmek için ürününüz veya sektörünüz hakkında yazan blogları bulmak için basit bir Google araması yapmalısınız. Alakalı potansiyel fırsatları bulabilmek için şunlar size yardımcı olabilecektir:

  • En İyi A
  • B için en iyi A, örneğin girişimciler için en iyi CRM
  • En popüler A
  • B için en popüler A, örneğin küçük işletmeler için en iyi 10 CRM

En alakalı potansiyel fırsatları bir listede toplamalı ve alan adı otoritesine (veya Ahrefs kullanıyorsanız Domain Rating değerine), backlink profiline, sıralamaya ve yönlendirici trafik potansiyeline göre önceliklendirme yapmanız gerekmektedir.

Son listeniz hazır olduğunda yazarın neden ürününüzü veya hizmetinizi kendi listesine dahil etmeyi kabul edeceğini düşünmeniz gerekmektedir. Bunun için onu ikna etmelisiniz. Herhangi bir tanıtım kampanyasına göre kısa, ikna edici bir adım ve özelleştirilmiş bir e-posta ilgi çekmenize neden olacaktır.

Diğer Yayıncılara Kaynak Olun

Uzmanlığınızı ve benzersiz verilerinizi kullanarak diğer blogcular ve gazeteciler için bir kaynak olabilirsiniz.

Birisi sizden her alıntı yaptığında backlink kazanacaksınız. Ancak yüksek otoriteye sahip backlinkler bu taktiğin tek faydası değildir. Bu kendi başına büyük bir fayda olsa bile devamının olduğunu unutmamak gerekmektedir. Güvenilir bir kaynak olarak, marka bilinirliğini artıracak ve sitenize yönlendirme trafiği elde edebileceksiniz.

Hepsinden iyisi bu yöntem aklınıza geldiği kadar zor bir şey değildir. Başlangıç yapmak için gazetecilerin veya blogcuların olduğu ortamlarda aktif olmaya çalışın. Yöneltilen sorulara cevap vermeye çalışın ve bunu yaparken geçerli verileri kullandığınızdan emin olun.

Burada en çok zorlanacağınız kısım hız meselesi olacaktır. Çünkü sunulan sorulara diğer yazarların hızlı bir biçimde cevap verebilmesi söz konusu olacaktır. Sizin cevabınız en iyisi ve en hızlısı olursa yayınlanacak olan içeriklerde bahsedilen kişi siz olacaksınız.

Bunun için Quora, LinkedIn ve bunlara benzer platformlarda aktif olmaya çalışmalısınız. Kendiniz için bir içerik biriktirme listesi oluşturmalısınız. Buna ek olarak sektörünüz ile alakalı sorulan sorulara cevaplar vererek insanların ilgisini çekmeye çalışmalısınız.

Gazetecilere Ulaşın

Çoğu zaman, blogcular ve gazeteciler e-posta bombardımanına tutulurlar. Bu tür e-postaların bir kısmı herhangi bir bilgi içermeyen tanıtım e-postalarından oluşmaktadır. Bu nedenle tanıtım amaçlı gönderilen e-postaların yanıt alma oranları oldukça düşük gözükmektedir.

Ancak öne çıkmak için takip edilebilecek etkili yöntemler bulunmaktadır. Yüksek kaliteli linkler elde etmek için kullanabileceğiniz belli başlı taktikler bulunmaktadır. Örneğin, hedef firmanın tepe yöneticisini veya kurucusunu hedef alarak bir e-posta oluşturabilir ve onlardan belirli konular hakkında görüşlerini ve fikirlerini talep edebilirsiniz.

Bu konular konuşmaları durumunda markalarına değer katacak genel haber değeri taşıyan konular arasında yer almalıdır. Şu anda klasik örnekler arasında yapay zekanın kullanımı gibi durumlar yer almaktadır. Daha geniş konuların konuşulduğunu fark ederseniz hedef kişiyle bu konu hakkında konuşmayı düşünebilirsiniz. Bu doğrultuda hem şirket sayfasından hem de yöneticinin profil sayfasından link almış olursunuz.

Eski İçeriği Güncelleyin

Bir süredir güncellenmemiş bir makale veya araştırma raporu bulursanız, içeriğin kaç tane backlinki olduğunu kontrol edin. Bu içeriğe gönderme yapan birçok yayın varsa, o zaman kendiniz için gerçekten bir mücevher buldunuz demektir.

Basitçe devam edebilir ve daha alakalı verilerle daha iyi ve taze bir içerik parçası oluşturabilirsiniz. İçerik yayınlandıktan sonra, güncellenmiş sürümünü bildirmek için eski içeriğe link veren blogculara veya gazetecilere ulaşabilirsiniz.

Çoğu zaman erişim çabanızın sonuçlarını birkaç gün veya birkaç hafta içinde backlink veya sosyal medya paylaşımı şeklinde görebilirsiniz. Ancak, bu ilişkiyi kurgulamanın ilk başta ortaya çıkan başka yararları olduğunu bilmeniz gerekmektedir. Örneğin, markanızı ve sitenizin trafiğini büyütmeniz konusunda size yardımcı olabilecek diğer projeler üzerinde işbirliği yapmayı düşünebilirsiniz.

Ücretsiz Araçlar Oluşturun

Hesap makineleri veya şablon oluşturucular gibi ücretsiz araçlar oluşturmak, link kazanmak ve hatta yeni müşteri adayları oluşturmak için etkili bir yöntemdir. Özetle şu şekilde bir başlangıç yapabilirsiniz:

Anahtar kelime araştırması ile başlayın. Sektörünüzde “şablonlar”, “araçlar” veya “oluşturucular” için neler bulunduğuna göz atın.
Bu anahtar kelimeler için en iyi 10 arama sonucunda hangi araçların yer aldığına bakın.
Şu anda hangi aracın veya oluşturucu en çok linki alıyorsa onu bulmaya çalışın.
Benzer bir şey ama daha iyi bir şey oluşturun, örneğin daha iyi tasarım, daha fazla özelleştirme seçenekleri vb.

Örneğin, bir e-posta imza oluşturucu geliştirebilirsiniz. Google’da herhangi bir ayda “imza üretici” için 25.000’in üzerinde arama vardır. Oluşturacağınız araç çok basit olsa bile estetik açıdan hoş olduğu sürece kullanılabilir olacaktır.

Kapsamlı Rehberler Yayınlayın

Kapsamlı bir rehber, belirli bir konuda en iyi, en kapsamlı kaynak olacak şekilde tasarlanmış bir içerik parçasıdır. Bu konu hakkında daha fazla bilgi edinmek için başka bir yere gitmenize gerek kalmayacak kadar bilgi içeren içerikler kapsamlı rehber olarak nitelendirilmektedir. Örneğin:

Video Pazarlama İçin Kapsamlı Rehber
İçerik Pazarlama İçin Kapsamlı Rehber

Bu kapsamlı rehberlerin backlink çekmesinin sebebi, blogcuların ve gazetecilerin bahsettiği bir kavramı referans almasına yardımcı olmalarıdır. Örneğin, birisi “SEO’ya Nasıl Başlanır?” başlıklı bir makale yazarsa, SEO’nun derinlemesine ne olduğunu açıklamadan birkaç ipucu ve taktiğe odaklanmayı tercih edebilecektir. SEO için bilgi vermek adına ise SEO için oluşturulmuş kapsamlı rehberlere link vermeyi düşünebilecektir.

Görselleri Kullanın

İnfografikler muhtemelen backlink kazanmak için en çok kullanılan görsel içeriklerden biridir. Daha önce bir infografik hazırlamayı düşünmediyseniz birer deneme yapmaya çalışabilirsiniz. Ancak, infografiklerin markanız için işe yaramadığını düşünüyorsanız oluşturmayı düşünebileceğiniz birkaç farklı görsel türü bulunmaktadır:

Orijinal verilerle birlikte çizelgeler ve grafikler oluşturmak
Karmaşık kavramları görsel olarak açıklayan diyagramlar
Tek sayfalık şablonlar
Diğerlerinin kullanması için ücretsiz fotoğraf galerileri

Diğer markaların ücretsiz fotoğraf galerilerini nasıl kullandıkları hakkında fikir edinmek için LinkedIn: The Real Face of Sales profiline göz atabilirsiniz. Bu marka, gerçek, klişe olmayan satış görevlileri içeren ücretsiz ve indirilebilir bir fotoğraf kütüphanesi oluşturmuştur. Bu fotoğraflar ayrıca Unsplash ve Pexels gibi stok fotoğrafların yer aldığı sitelerde de bulunmaktadır.

Dizinleri Kullanın

Her ne kadar haklarında çok şey söylenmiş olsa bile dizinlerin ölmediğini bilmelisiniz. Aslında, yerel SEO çalışmalarınızı geliştirmenin ve potansiyel müşterilerin markanızı bulmalarına yardımcı olmaları için muhtemelen en iyi yollarından birisi budur.

Elbette, sadece linkler uğruna var olan spam dizinleri es geçmelisiniz. Bunlar SEO performansınıza her şeyden daha çok zarar verebileceklerdir.

Üzerinde durmanız gereken dizinler, insanların gerçekten kullandıkları dizinlerdir. Google My Business, Yelp ve TripAdvisor bunlara verilebilecek en ideal örnekler arasında yer almaktadırlar. Bunların ötesinde sıralamanıza ve trafiğinize yardımcı olabilecek başka pek çok genel ve niş odaklı dizin bulunmaktadır.

Bozuk Link Oluşturma Yöntemini Kullanın

Bu taktikte, dışarıya giden bir link (harici bir kaynağa link) olan bir siteye ulaşmak ve onu sayfalarınızdan birine link vermek için ikna etmeniz gerekmektedir. Elbette, sayfanız başlangıçta link verdikleri konuyla ilgili iyi bir kaynak olmalıdır. Bu nedenle bozuk linki size ait olan güncel link ile değiştirmeye çalışmanız gerekmektedir.

Bu taktiğin bu kadar iyi çalışmasının sebebi site yöneticisine tonlarca değer katmasıdır. Sitelerinde bir hatayı düzeltmelerine yardımcı olursunuz ve bu okuyucuları için kullanıcı deneyiminin gelişmesi anlamına gelmektedir. Bu taktiğin en zor yanı ise bozuk linkleri bulmaktır. Bunun için birkaç seçeneğiniz olacaktır:

Linkleri bozuk siteleri arayabilir ve sitenizde onun yerine önerebileceğiniz ilgili kaynakları bulmaya çalışabilirsiniz.
Tonlarca link elde eden ama artık 404 ile geri dönüş yapan sayfaların yerine daha iyi içerikler oluşturabilirsiniz. Böylece onların yerini alarak link kazanmayı başarabilirsiniz.

Her iki durumda da bozuk linkleri tanımlamanıza yardımcı olacak iyi bir SEO aracına ihtiyacınız olacaktır. Çalışmalarınız küçük boyutlu olacaksa 250 sayfayı ücretsiz bir biçimde inceleme imkanı sunan Siteliner aracını kullanabilirsiniz. Alternatif olarak bozuk linkleri bulmanın en iyi yollarından biri olan Ahrefs aracını kullanabilirsiniz.

Hedef siteleri belirledikten ve içeriğinizi hazır hale getirdikten sonra erişim üzerinde çalışmaya başlayabilirsiniz. E-postanızı kısa ve tatlı olacak şekilde hazırladığınız zaman sadece backlink alma konusunda daha avantajlı olursunuz. Ancak sadece link alabilmek için bir e-posta hazırlamaktan uzak durmanız gerekmektedir.

Doğru Backlink Kontrol Araçlarını Kullanın

Bir sonraki link oluşturma kampanyanızda kullanabilmek için bir taktikler listesine sahip olduğunuz zaman başarılı olmanız için gereken araçları kullanmaya çalıştığınızdan emin olmanız gerekmektedir.

Dışarıda pek çok farklı seçenek bulunmaktadır. Bu makalede ise en iyi, denenmiş ve test edilmiş backlink kontrol araçlarının bir listesini bulabileceksiniz.

  • Ahrefs Backlink Checker
  • Backlinks (Neil Patel)
  • MonitorBacklinks
  • OpenLinkProfiler
  • RankWatch
  • CognitiveSEO

Bir sonraki projeniz için doğru aracı seçmenizi kolaylaştırmak için her bir aracın bulduğu backlink sayısını ve sundukları diğer benzersiz özellikleri görmek için her bir araç test edilmiş durumdur. Bu araçlarda kendi testinizi gerçekleştirmek için alan adınızı kullanabilirsiniz.

Ahrefs Backlink Checker

Site: https://ahrefs.com/backlink-checker

Ahrefs toplam backlink sayısının yanında aracın ücretsiz sürümünde size ilk 100 backlink, ilk 5 link metni ve ilk 5 sayfayı gösterecektir. Bu, sitenizin backlinkleri için kuş bakışı bir görünüm elde etmeniz için yeterli olacaktır.

Daha fazla ayrıntıya ihtiyacınız varsa ücretli sürümü kullanabilirsiniz. Ücretli sunum daha kapsamlı veriler sunmaktadır. Ayrıca ücretli versiyonda Content Explorer ve Broken Outbound Links gibi link oluşturma kampanyasında yararlı olabilecek diğer araçlara erişim sağlayabilirsiniz.

Backlinks by Neil Patel

Site: https://neilpatel.com/backlinks/

Bu araç Ahrefs kadar kapsamlı veriler sunmayacaktır. Ancak bu araç ücretsiz sürümünde çok fazla değer sunmaktadır. Birincisi, CSV’ye 5.000 backlink ekleyebilir ve kaynak sayfa başlığı, URL ve link metnini görebilirsiniz. Görünümü, alanları, link metinlerini veya bölgeleri (.es, .de vb.) dahil ederek veya hariç tutarak filtreleme yapabilirsiniz. Sonuç olarak kesinlikle bu ücretsiz aracı kontrol etmelisiniz.

MonitorBacklinks

Site: https://monitorbacklinks.com/seo-tools/backlink-checker

MonitorBacklinks, Ahrefs kadar kapsamlı veri sunabilmektedir. Ek olarak, bu araç ile ilgili benzersiz olan durum Trust Flow ve Citation Flow değerine göre en iyi 300 backlink hakkında ayrıntılı bilgi sunmasıdır. Bununla birlikte, veritabanlarının çoğuna erişmek için ücretli sürüme geçiş yapmanız gerekmektedir.

OpenLinkProfiler

Site: https://www.openlinkprofiler.org/

OpenLinkProfiler, backlink profilinizi analiz etmek için harika bir araçtır. Dezavantajı, link veritabanının Ahrefs veya MonitorBacklinks ile karşılaştırıldığında oldukça sınırlı olmasıdır. Buna rağmen, mevcut backlinkleri sektör, TLD, link metni ve link etkileme puanı gibi kategorilere göre filtreleyerek (ücretsiz olarak) elde edebileceğiniz birçok bilgi bulunmaktadır. Bu, diğer ücretsiz araçlarda yer almayan bir özelliktir.

Ayrıca bu araç, hangi sayfaların en çok link aldığını veya hangi ülkelerden sitenize en çok link geldiğini gösteren grafikler sunmaktadır.

RankWatch

Site: https://www.rankwatch.com/backlinks/

RankWatch, backlink profilinizi görselleştirme şansına sahip olduğunuz harika bir kontrol paneline sahiptir. Diğer şeylere ek olarak, son üç aydır link edinme, yönlendiren alan adları edinme ve link metin dağılımı eğilimlerini görebilirsiniz. Genel grafikler ücretsizdir. Bununla birlikte, kazandığınız backlinklerin veya yönlendiren alanların tam listesini görmek istiyorsanız ücretli sürüme geçmeniz gerekmektedir.

CognitiveSEO

Site: https://cognitiveseo.com/site-explorer/

CognitiveSEO, toplam backlinklerin ve yönlendirme alanlarının kuş bakışı bir görüntüsünü elde etmek ve en önemlisi, link hızınızı kontrol etmek için mükemmel bir araçtır. Bir hesap oluşturmadan bile son 14 gündeki link edinme trendini ücretsiz olarak görebilirsiniz. Bir başka ilginç görsel rapor ise sitenizin en iyi 5 sayfasının yer aldığı alandır. Burada sitenizin backlinkler ve yönlendiren alan adları doğrultusunda nasıl performans gösterdiğini görebilirsiniz.

Yukarıdaki araçların tümü, link oluşturmaya başlamanıza yardımcı olabilecek değerli bilgiler sağlayacaklardır. Hepsi backlink profilinizi kuş bakışı bir şekilde incelemenize imkan tanıyacaktır. Ancak her biri farklı ek bilgilerle birlikte gelmektedir. Onları deneyin ve hangisinin sizin için en iyisi olduğunu görün.

Daha fazla backlink içeriğine ulaşmak için hemen damlakaraman.com.tr/backlink bağlantısını ziyaret et.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu