Backlink

Backlink Analizi Nasıl Yapılır?

Backlink analizlerinin yapılması tüm link oluşturma kampanyalarının temelinde yer almaktadır. Elde edilebilen çok fazla bilgi vardır ve ortaya çıkarılan veriler çeşitlilik göstermektedir.

Nasıl başlayacağınızı bilmiyorsanız bu konuda yazılmış yazılardan faydalanabilirsiniz. Bu yazıda ise link oluşturma kampanyalarında yapılan backlink analizine yönelik ek yöntemler belirtilmiştir. Analiz yapmak denklemin yarısıdır. İhtiyacınız olan tüm verilere sahip olduğunuz sürece bunları link oluşturma çalışmalarınızın başarılı olmasını sağlamak için kullanabilirsiniz.

Backlink Analizi Nasıl Yapılır?

Önemli Bilgiler

Bir backlink analizi için yapmanız gerekenler;

Rakip Analizi:

İlgilendiğiniz alanı kapsayan rekabet ortamı konusunda fikir sahibi olmak. İşte kendinize sormanız gereken sorular: Rakipleriniz nereden bağlantı almış? Bu kaynakların hangileri doğru hangileri yanlış kaynaklar? Bu bağlantı kaynaklarından ben bağlantı alabilir miyim?

Link Zenginleştirilmesi:

Backlink analizinden elde edilen bilgiyi kullanarak kaliteli link oluşturma fırsatları bulmak. Gerçekten size fayda sağlayacak kaynakları bulup web sitenize bağlantı alabilirsiniz.

Bir Backlink Denetimi Gerçekleştirmek:

Backlink analizinden elde edilen veriler denetim için kullanılabilir ve böylece aşırıya kaçan yöntemlerden kaçınabilirsiniz.

Link İyileştirmeleri:

404 sayfalarına yönlendirilen linkleri bulun ve bunları site yöneticisi ile irtibat kurarak veya 301 yönlendirmesi yoluyla işlevsel hale dönüştürün. Bir başka yöntem: Rakibinizin sitesinde yer alan kırık bağlantıları bulup o bağlantıları kendi sitenize yönlendirmek.

Rakip Analizi

Dış Kaynak analizi konusunda ilk başlangıç noktası rakip analizi olmalıdır. Bu yapılan bir backlink analizinde her bir önemli rakibi analiz etmek demektir. Rakipler, ilgili alanı kapsayan rekabet ortamı konusunda size bir takım izlenimler sunarlar. Bu bilgiler şunları kapsamaktadır:

Belirli anahtar kelimeler ve sıralama fırsatları için rekabet. Rakip başına her bir özel alan adından ortalama link sayısı. Rakibin link oluşturma stratejisi ve taktikleri.Rakibe link veren sitelerin türü.Rakibin etkili bir biçimde kullandığı içerik türü. Rakibin sitesinde yer alan en başarılı sayfalar.

Bu size rakibin ilgi alanının ne olduğu konusunda bir özet görüntü sunacaktır. Bu aynı zamanda proje kapsamını ve boyutunu belirleyecek bir unsurdur. Ayrıca kendi sitenizin konumlandırıldığını, yeni bir sitenin rakiplerle rekabet edebilme kapsamını ve boyutunu ortaya çıkaracaktır.

Bu bilgileri aynı zamanda kendi kampanyanız için uygulayacağınız teknik veya stratejilerde kullanabilirsiniz.

Örnek vermek gerekirse, rakiplerinizden birisi başarılı ve belirli sayıda link alan bir kaynak oluşturmuş olabilir. İlgi alanınızda ne tür bir kaynağın alınabileceğini bildiğiniz için benzer kaynağı kendi link kampanyanız için de oluşturabilirsiniz. Nitekim, rakiplerinizden birisi önemli derecede ilgi uyandıran bir sayfaya sahipse kampanyanız için benzer sayfayı siz de oluşturabilirsiniz.

Rakiplerinize link veren sitelerin türlerine göz atabilirsiniz. Bu siteler link zenginleştirilmesi için önemli kaynaklardır çünkü rakipleriniz buradan link alabilmişse, siz de buralardan link alabilirsiniz.

Rakip analizinden elde edilebilecek bilgiler çok daha fazladır ve elde ettiğiniz izlenimler kendi link oluşturma projenizin başlangıcında size önemli faydalar sağlayacaktır.

Link Zenginleştirilmesi

Bir backlink analizinden elde edilen veriyi kullanmanın diğer bir yöntemi link zenginleştirilmesidir. Bu süreç daha önce bahsedilen rakip analizi ile el ele yürümektedir. Çünkü rakipleriniz en iyi link zenginleştirilmesi seçeneklerini sunmaktadır.

Rakip analizi yaparken rakiplerinizin daha çok nerede link aldığını not almalısınız. Bu sayede sektörünüzde rakiplerinize komşuluk yapan destekçileri öğrenebilirsiniz.

Ancak hepsi bununla bitmiyor. Daha ileri adımlar atmalısınız. Eğer yüksek kaliteli bir link kaynağı bulursanız, bu yerlerin kendi alanınızda nerelere link verdiklerine göz atın. Bu sayede kendinize daha fazla link fırsatı oluşturabilirsiniz.

Bir Backlink Denetimi Gerçekleştirin

Eğer Google’ın algoritma tabanlı cezalarından etkilenmekten korkuyorsanız veya sıralama kaybediyor ve bunun nedenini bilmiyorsanız bu durumda bir backlink denetimi gerçekleştirmeniz ideal bir karar olacaktır.

Backlink analizinden elde ettiğiniz veriler sahip olduğunuz linklere ve uyguladığınız stratejilere yakından bakmanızı sağlamaktadır.

Backlink analizinden elde edebileceğiniz veriler sayesinde aşırı derece iyileştirme yapmaktan kaçınmış olursunuz. Bu gereğinden fazla iyileştirme belirli bir stratejinin parçası olabilecekken, aynı zamanda belirli bir çapa metni ile ilgili olabilir. Tek bir stratejinin gereğinden fazla iyileştirilmesi sizi doğrudan Google’ın radarına sokar ve sonucu bir ceza almak olur. Backlink profilinize göz atarak hangi stratejinin üzerinde daha fazla durmanız gerektiğini ve hangilerini iyileştirmeniz gerektiğini görebilirsiniz.

Bu size Google’a karşı iz bırakmamak konusunda bir avantaj sunar. Backlink stratejinize göz attığınız zaman hangi stratejinin arama motorunu kandıracağını fark edersiniz, bu durumda Google sizi cezalandırmaya hazırdır. Bu nedenle daima doğal bir backlink profili oluşturmalısınız.

Benzer durumlar çapa metinlerinin aşırı iyileştirilmesi konusunda da geçerlidir. Çapa metninin aşırı iyileştirilmesi çok daha tehlikelidir ve bu sizi doğrudan Penguin algoritmasının hedefi yapar. Backlink analizi yoluyla çapa metni çeşitliliğine düzgün bir biçimde göz atabilirsiniz. Bununla birlikte aşırı iyileştirmeden uzak durmanızın yanında yeni fırsatları da ortaya çıkarabilirsiniz.

Bu aynı zamanda kaldırmak veya reddetmek istediğiniz kötü linkleri tespit edebileceğiniz aşamadır. Kurulan her site veya sitelerin daha önce sahip oldukları bazı linkler olabilir. Backlink analizi yaparak bu zararlı linklerden kurtulmalı, kendinize temiz ve doğal bir backlink profili oluşturmalısınız.

404 Sayfaları/Link İyileştirmeleri

Son olarak, backlink analizinden elde ettiğiniz bilgileri link iyileştirmeleri için kullanabilirsiniz. Bu özellikle yeniden tasarlanmış veya birkaç kaldırılmış sayfası olan siteler için önemlidir.

Bu aşama Google’ın Web Yöneticisi Araçları’nın kullanılması ile başlar. Öncelikle 404 hatası veren sayfaları tespit etmelisiniz. Bunu yaptıktan sonra backlink analizi gerçekleştirmeye başlamalı ve belirli her URL adreslerinin ölü linklere veya kaldırılan sayfalara link gönderip göndermediğini kontrol etmelisiniz.

404 hatası veren sayfalara gönderilen her linki tespit ettikten sonra link iyileştirmesi yapabilmek için iki farklı ana seçeneğe sahip olursunuz.

Birincisi 301 yönlendirmesi yaparak sayfaları yeni sayfaya yönlendirmektir. Bu işlem ile biraz link değeri kaybı yaşayabilirsiniz ancak bu ikinci yöntemden daha kolay bir yöntemdir çünkü site sahibi ile iletişim kurmanız gerekmemektedir. Ancak, yeni sayfa linkinin eski sayfaya yönlendirildiğinden ve linke benzer olduğundan emin olmalısınız.

İkincisi doğrudan site yöneticisi ile irtibat kurup gönderilen linki güncellenmesini sağlamaktır. Bu çok daha zor bir yöntemdir. Hatta link güncellemesi istediğiniz zaman site yöneticisi linki tamamen kaldırmayı bile seçebilir.

Backlink denetimi sırasında edineceğiniz bilgiler sayesinde aşırı iyileştirmelerden uzak durabilir ve bununla birlikte geri kazanılmaya değer ölü linkleri tespit edebilirsiniz.

Özet

Bir backlink analizinden elde edebileceğiniz çeşitli bilgiler vardır ve bunları link oluşturma kampanyanızı desteklemek için kullanabilirsiniz.

Rakip Analizi:

Kendi alanınız ile ilgili rekabet ortamını tanıyın.

Link Zenginleştirilmesi:

Backlink analizi yöntemiyle güvenilir link kaynaklarını bulun.

Bir Backlink Denetimi Gerçekleştirin:

Backlink analizi verilerini kullanarak backlink profilinizi denetleyin ve potansiyel olarak zararlı olan linkleri kaldırın ve aşırı iyileştirmelerden gelecek olası cezalardan kaçının.

Link İyileştirmeleri:

Backlink analizi sayesinde 404 sayfalarına yönlendirilen linkleri bulun ve bu linkleri site yöneticisi ile irtibat kurarak veya 301 yönlendirmesi yaparak iyileştirin.

Backlink iyileştirmesi yapmak zaman alıcı olmaktadır ancak elde edilen izlenimler kayda değer olmaktadır. Backlink analizi herhangi bir link oluşturma kampanyasının temelidir çünkü size yol gösterebilir ve projenizi destekleyebilir.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu