SEO

SEO Yapmadan Önce Hedef Kitle Analizi

SEO çalışmaları sadece sayılarla ilgili bir şey değildir. Bunun içerisinde anahtar kelime sıralaması, backlink sayısı, ads yatırımları ve trafik değerleri gibi etkenler vardır. SEO çalışmaları hedef kitlenin belirlenmesi ve elde edilen bilgilerin neticesinde kampanya geliştirme işidir.

SEO çalışmaları doğru hedef kitle merkeze alınarak gerçekleştirildiği zaman trafik değerlerinde artış söz konusu olur. Bu artış size daha fazla dönüşüm elde etme fırsatı sunar.

SEO çalışmalarında hedef kitleyi araştırmak ve analiz etmek için size yardımcı olabilecek sayısız yöntem vardır. Aşağıda yer alan yöntemler en iyi araçlarla desteklenerek sizlere sunulmuştur. Belirtilen araçları kullanırsanız yöntemleri uygulama konusunda çok daha rahat edersiniz.

Anahtar Kelimeleri Kullanın

Anahtar kelime araştırması SEO çalışmalarının temelinde yer alır. Anahtar kelimelerin hedeflenmiş olması ve ürünleriniz ile alakalı olması gerekir.

Eliniz altında bir anahtar kelime listesi olduğu zaman markanızı en iyi şekilde temsil edebilecek en iyi beş anahtar kelimeyi seçmeli ve bu kelimelerle bağlantılı olan demografik bilgileri öğrenmeye çalışmalısınız.

Google Trends aracı size konuma göre çeşitli bilgiler sunabilecektir. Bir anahtar kelimenin zaman içerisinde ne durumda olduğunu anlayabilmek için bu araca anahtar kelimeyi girip tarama yapabilirsiniz.

Yaş, cinsiyet ve konum şeklindeki demografik bilgileri tanımlamak SEO açısından size sayısız katkı sunacaktır. Bu bilgiler doğrultusunda yeni yerel link fırsatlarını keşfedebilirsiniz. Yaş ve cinsiyet bilgilerini kullanarak hedef kitleniz hakkında konulara, ilgi alanlarına ve diğer bağlantılı durumlara karar verebilirsiniz.

Sitenizi Ziyaret Edenleri Tanımlayın

Bu adım hedefin etrafında yer alanları netleştirmekle ilgilidir. Sitenize gelen kişileri öğrenmek oldukça önemlidir. Bunu başardığınız zaman sitenize gelmiş olan doğru hedef kitleyi tanımlamayı başarabilirsiniz.

Bu tür bir bilgiyi edinmenin en kolay yolu Google Analytics aracından faydalanmaktır. İlk olarak demografik ve ilgi alanları raporlarını etkinleştirmiş olmanız gerekmektedir. Bu raporlar üzerinden hedef kitlenizin yaşı, konumu ve ilgi alanları gibi bilgilere ulaşabilirsiniz.

Bu veriler size hedef kitleniz hakkında genel bir izlenim sunacaktır. Aynı zamanda size içerik tavsiyeleri ve konum hedefleme konusunda yardımcı olacaktır. Diğer taraftan bu bilgileri işletmenizin hedefleri ile karşılaştırarak hedeflediğiniz anahtar kelimelerde değişikliklere gitmeyi düşünebilirsiniz.

Diğer Siteleri Analiz Edin

Hedef kitleniz hakkında bilgi edinmek için tek yapabileceğiniz kendi sitenizin verilerini analiz etmek değildir. Sitenizin dışına çıkarak diğer markaları, siteleri ve rakipleri analiz etmeniz gerekir.

Bunun için analiz ettiğiniz sitenin kitlesine yönelik araştırmalar yapmalısınız. Söz konusu kitlenin demografik bilgilerine ulaşmaya ve olabildiğince veri toplamaya çalışmalısınız. Bunun için aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz:

  • Alexa
  • YouGov
  • SimilarWeb

Bir önceki yöntemde olduğu gibi bu yöntem hedef kitleniz hakkında size genel bir izlenim sunacaktır. Bu genel izlenimden yola çıkarak hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek konuları tespit edebilir ve aynı zamanda doğru şekilde konum hedeflemesi yapabilirsiniz. Bunlara ek olarak ilgi alanlarına dayalı link oluşturma fikirleriyle stratejinizi güçlendirebilirsiniz.

Sosyal İzlenimleri Kullanın

Sosyal platformlar hedef kitleniz hakkında bilgi edinebileceğiniz en iyi noktalardır. Markanızın Facebook sayfasından tüm takipçi bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Buna ek olarak Followerwonk aracını kullanarak rakiplerinizin ve diğer markaların hedef kitlesi hakkında bilgi edinebilirsiniz. Burada işinizi kolaylaştıracak en önemli şey ise bir anahtar kelime bulutu ile size çeşitli önerilerin sunulmasıdır.

Özellikle Followerwonk aracından elde etmiş olduğunuz bilgiler doğrultusunda göz ardı ettiğiniz veya gözden kaçırmış olduğunuz çeşitli anahtar kelimeleri keşfedebilirsiniz. Bu anahtar kelimeleri içerik pazarlama stratejinizin bir parçası haline getirerek kampanyanızı güçlendirebilirsiniz.

Anketleri Kullanın

Bu yöntem diğerlerinden çok daha kolay uygulanabilir bir yöntemdir. Eğer hedef kitlenizi daha yakından tanımak istiyorsanız anketleri kullanmanız gerekir.

Elinize çok fazla anket geçmesini istiyorsanız yapmanız gereken onları olabildiğince kısa tutmaktır. Demografik bilgilere, genel ilgi alanlarına, sorun yaşanılan noktalara ve ihtiyaçlara göre sorular sorarak hedef kitlenizin ilgisini çekmeye çalışmalısınız.

Anketler aracılığıyla keşfetmiş olduğunuz verileri yeni içerik fırsatları keşfetmek için kullanmaya çalışmalısınız. Görseller, videolar ve anahtar kelimeler gibi alanlarda bu bilgilerden yararlanmanız gerekir.

Soru Önerilerini Dikkate Alarak Analiz Yapın

Soruları Tanımlayın

Google’ın arama motoru sonuç sayfasında kullanıcılara doğrudan cevaplar sunduğunu unutmamalısınız. Bu nedenle sıkça sorulan sorular konusunda kullanıcılara görünür olmanız gerekir. Ek olarak uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedef alarak doğru zamanda kullanıcıların önüne çıkmayı düşünmelisiniz. Bunun için aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz:

  • AnswerThePublic
  • BuzzSumo
  • SEMrush
  • Ahrefs

Bu araçların her birisi farklı kaynaklardan verileri alıp işlemektedir. İşlenen bu veriler doğrultusunda size çeşitli soru önerileri sunulmaktadır. Elde ettiğiniz soru örneklerinin etrafında içerikler oluşturarak arama motoru sonuç sayfasında görünme şansınızı yükseltmelisiniz.

İkincil Verileri Araştırın

Hedef kitlenizin yaşı ve ilgi alanlarıyla ilgili bilgilere sahip olduğunuz zaman daha fazla araştırma yapabilmek için gerekli boşlukları doldurabilme fırsatı elde edersiniz. Bundan sonra yapmanız gereken hedef kitleniz hakkında yapılmış olan araştırmalara göz atmaktır.

Basit bir biçimde Google Akademik aracına giderek hedef kitlenizi tanımlayan kitlesel isim ile arama yapabilirsiniz. Örneğin hedef kitleniz daha çok Z jenerasyonundan insanlarla doluysa Z jenerasyonu hakkında yapılmış olan araştırmaları incelemelisiniz. Daha sonra elde ettiğiniz bu bilgileri daha hedefli bir SEO kampanyası geliştirmek için kullanmalısınız.

Sonuç

Hedef kitlenizi araştırmak ve analiz etmek mevcut SEO çalışmalarınız düşünüldüğü zaman çok ama çok zahmetli bir işmiş gibi gözükebilir. Ancak bu çabaya değeceğinden emin olabilirsiniz. Çünkü bu çabayı gösterdiğiniz zaman daha hedefli trafikler elde edebilecek ve aynı zamanda sitenizin trafik değerlerini yükseltmeyi başarabileceksiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu